Mnichovská automobilka představila na veletrhu CES prototyp, který dokáže automaticky jet řízeným přetáčivým smykem.
Výrobci aut vzali letošní veletrh spotřební elektroniky CES ztečí. Audi se v Las Vegas pyšní laserovými světly, Toyota přivezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháněný (zatím spíš teoreticky) solárními panely na střeše... Expozice BMW spolu s doprovodnými prezentacemi se soustředí na projekt ConnectedDrive včetně systémů autonomní jízdy.
Systém BMW ActiveAssist by měl dokázat bezpečně ovládat auto i v mezních situacích, jako je prudký vyhýbací manévr nebo nenadálý smyk. Systém využívá už existující hardware včetně elektrického posilovače řízení a snímačů elektronického stabilizačního systému.
Automobilka demonstruje jeho potenciál oficiálním videem, ve kterém účinkuje prototyp malého kupé BMW M235i.
A protože vyhýbací manévr není dost sexy, naučili bavorští inženýři auto rovnou také driftovat. Počítač dokáže kontrolovat úhel vybočení zádi a trajektorii smyku přinejmenším stejně dobře jako velmi zkušený řidič.
Samozřejmě se nabízí celá řada znepokojivých úvah o smysluplnosti takové funkce, BMW však argumentuje přesvědčivě: řízený přetáčivý smyk je menévr extrémně náročný na rychlost a přesnost reakcí, proto se výborně hodí k předvedení a testování možností systému automnomní jízdy.
Automobilka plánuje zahájit jízdní zkoušky systému BMW ActiveAssist v běžném provozu už příští rok. Do roku 2020 by chtěla mít na trhu „vysoce autonomní“ modely, které si poradí například s dopravním omezením na dálnici.