Chcete svůj nový vůz dobře prodat jako ojetinu? Zvolte žlutý lak karoserie

Zní to trochu zvláštně, ale podle jistého průzkumu si nejlépe drží svou hodnotu automobily s výraznou barvou karoserie. Vůbec nejlépe se mezi ojetinami daří vozům se žlutou karoserií, následuje oranžová a s výraznějším odstupem zelená. Nejvíce naopak ztrácí hodnotu černá, šedá nebo stříbrná auta.

Zajímavosti | SUV | Život řidiče

V Evropě se rozmáhají krádeže katalyzátorů. Parkujte vedle nízkých aut

Vyplývá to z průzkumu amerického serveru iSeeCars, který analyzoval více než dvacet milionů ojetin pocházejících z let 1981 až 2010. Podle výsledků by se žlutý vůz s původní hodnotou 20 000 dolarů prodal po pěti letech s cenou vyšší o 1500 dolarů ve srovnání s průměrem tohoto výzkumu.

Překvapivě se atraktivita výrazných barev netýká pouze sportovních automobilů nebo kabrioletů, kde by se taková věc dala očekávat. Toto pravidlo údajně platí napříč segmenty. Server uvádí, že třeba takové žluté SUV si drží svou hodnotu vůbec nejlépe.

Bezpečnost | Život řidiče | Cestování

Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Výsledky ale nakonec nejsou zas tak překvapivé. Obecně z výzkumu kromě jiného vyplynulo také to, že pouze 1,1 % z celkového počtu zabírají žlutá a oranžová auta. Jejich nedostatek pak může být příčinou pomalejšího poklesu hodnoty. 

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Příslušenství

Systém eCall znovu na scéně: ÚAMK nechce čekat do roku 2017

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků