Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.
Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Automobilové aukce se nejčastěji hemží klasickými vozy Ferrari a podobně. Ovšem abyste našli v aukci hybrid, to musí být opravdu nějaká vzácnost. A v tomto případě tomu tak je. Aukční síň Bonhams bude dražit vůz Armstrong Phaeton z roku 1896, který předběhl dobu o několik desetiletí.

hybrid (12).jpghybrid (18).jpghybrid (7).jpg
Armstrong Phaeton z roku 1896 předběhl svou dobu. Má elektricky ovládanou spojku, poloautomatickou převodovku a jako první auto na světě vůbec i startér

Konstruktér a vynálezce Harry E. Day původně sestrojil prototyp pro „automobilku“ Roger Mechanical Carriage Company sídlící v New Yorku, ale nakonec se modifikovaného designu s hybridním pohonem chytla firma Armstrong z Connecticutu, která vyrobila v roce 1896 první exemplář.

Fascinace | Retro | Život řidiče | Sportovní auta | Statistiky

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Vůz Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Ten se stará nejen o pohon elektrické sítě vozu (a zapalování), ale dodává energii elektrickému ovládání spojky a funguje jako startér, čímž tento vůz předstihl firmu Cadillac jakožto výrobce prvních sériových aut s elektrickým startérem o dlouhých 16 let.

hybrid (17).jpghybrid (19).jpghybrid (2).jpg
O pohon se stará spalovací dvouválec 6,5 l. Rekuperaci obstarává dynamo. Aukční síň Bonhams očekává, že se první hybrid na světě vydraží za 175 až 275 tisíc dolarů

Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem (!) se třemi rychlostmi dopředu a zpátečkou. Řidič jen zatáhne za páčku a elektrická spojka se postará o zbytek.

Osud nebyl k tomuto velmi pokrokovému automobilu moc milý. V roce 1963 byl poškozen povodní. Pak měnil majitele a nakonec se dostal do Velké Británie, kde ho Robin Loder uvedl do funkčního a původního stavu, než ho prodal současnému vlastníkovi. Aukční siň Bonhams ho bude dražit již 10. března a očekává se, že se prodá za cenu v rozmezí od 175 000 do 275 000 dolarů.

zdroj: Bonhams

hybrid (1).jpghybrid (10).jpghybrid (11).jpghybrid (13).jpghybrid (14).jpghybrid (15).jpghybrid (16).jpghybrid (3).jpghybrid (4).jpghybrid (5).jpghybrid (6).jpghybrid (8).jpg
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

26.  7.  2016 | Dalibor Žák | 10 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 57 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků