Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem.
Chcete první hybrid na světě? Je z roku 1896 a nyní se bude dražit

Automobilové aukce se nejčastěji hemží klasickými vozy Ferrari a podobně. Ovšem abyste našli v aukci hybrid, to musí být opravdu nějaká vzácnost. A v tomto případě tomu tak je. Aukční síň Bonhams bude dražit vůz Armstrong Phaeton z roku 1896, který předběhl dobu o několik desetiletí.

hybrid (12).jpghybrid (18).jpghybrid (7).jpg
Armstrong Phaeton z roku 1896 předběhl svou dobu. Má elektricky ovládanou spojku, poloautomatickou převodovku a jako první auto na světě vůbec i startér

Konstruktér a vynálezce Harry E. Day původně sestrojil prototyp pro „automobilku“ Roger Mechanical Carriage Company sídlící v New Yorku, ale nakonec se modifikovaného designu s hybridním pohonem chytla firma Armstrong z Connecticutu, která vyrobila v roce 1896 první exemplář.

Fascinace | Retro | Život řidiče | Sportovní auta | Statistiky

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Vůz Armstrong Phaeton pohání spalovací dvouválec 6,5 l, který přes setrvačník s dynamem napájí palubní akumulátor. Ten se stará nejen o pohon elektrické sítě vozu (a zapalování), ale dodává energii elektrickému ovládání spojky a funguje jako startér, čímž tento vůz předstihl firmu Cadillac jakožto výrobce prvních sériových aut s elektrickým startérem o dlouhých 16 let.

hybrid (17).jpghybrid (19).jpghybrid (2).jpg
O pohon se stará spalovací dvouválec 6,5 l. Rekuperaci obstarává dynamo. Aukční síň Bonhams očekává, že se první hybrid na světě vydraží za 175 až 275 tisíc dolarů

Armstrong Phaeton disponuje důmyslnou poloautomatickou převodovkou s řazením pod volantem (!) se třemi rychlostmi dopředu a zpátečkou. Řidič jen zatáhne za páčku a elektrická spojka se postará o zbytek.

Osud nebyl k tomuto velmi pokrokovému automobilu moc milý. V roce 1963 byl poškozen povodní. Pak měnil majitele a nakonec se dostal do Velké Británie, kde ho Robin Loder uvedl do funkčního a původního stavu, než ho prodal současnému vlastníkovi. Aukční siň Bonhams ho bude dražit již 10. března a očekává se, že se prodá za cenu v rozmezí od 175 000 do 275 000 dolarů.

zdroj: Bonhams

hybrid (1).jpghybrid (10).jpghybrid (11).jpghybrid (13).jpghybrid (14).jpghybrid (15).jpghybrid (16).jpghybrid (3).jpghybrid (4).jpghybrid (5).jpghybrid (6).jpghybrid (8).jpg
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Škoda Felicia 1.3
Rok výroby: 1996
Stav: 144 752 km
Cena: 15 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2008
Stav: 132 774 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 156 220 km
Cena: 75 000 Kč
Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

Jaguar Project 7

To vám takhle zazvoní telefon s dotazem, jestli nechcete příští týden vyzvednout na Nürburgringu roadster s výkonem 575 koní a odvézt ho do Anglie. Kudy? To je na vás...

26.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 4 příspěvky
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků