Chcete investovat? Vůbec první Shelby Cobra míří do aukce

Kdyby si člověk měl pořídit všechna ta exkluzivní auta, která se pravidelně objevují v různých aukcích nebo inzerátech, tak by potřeboval zhruba sedm miliard dolarů. To aby nemusel přemýšlet, které si koupí. Další přírůstek do rodiny „auto-které-si-stejně-nikdy-nebudu-moci-dovolit“ je vůbec první vyrobený exemplář modelu Shelby Cobra.

Klepněte pro větší obrázek
Vůbec první Cobra od Carrolla Shelbyho měla osmiválec 4,3 litru. Na stovku uměla zrychlit za zhruba 4,5 sekundy a pohled na ty uzoučké pneumatiky nahání hrůzu

Dražit ji bude aukční společnost RM Sotheby's v Monterey 19. až 20. srpna. Jedná se skutečně o vůbec první Cobru od Carrolla Shelbyho, má výrobní číslo CSX 2000 a vznikla v roce 1962. Tehdy poprvé do koncepce britské automobilky AC Ace vrazil amerických závodník a konstruktér motor V8 o objemu 260 kubických palců (4,3 l).

Retro | Technika | Sport

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Ve své době tohle auto umělo akcelerovat na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy, což je rychlé i na dnešní elektronické poměry. První Cobra byla používána především za účelem vývoje a jízdních zkoušek. Shelby ji také půjčoval novinářům. Mimochodem s tím se pojí zajímavá historka. Shelby pokaždé nechal auto přelakovat, aby vzbudil dojem, že jich má několik.

První Shelbyho Cobra nespala jen v muzeu. Legendární konstruktér s ní pravidelně jezdil a objevovala se na různých připomínkových nebo charitativních akcích.

Pokud jde o cenu, je ještě těžké odhadovat, na kolik vlastně tahle Cobra přijde. Původní Cobry se draží za půl milionu až milion dolarů a to nemají tak bohatou historii a ikonický status jako tenhle konkrétní kus.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků