Cestující v autonomních vozech budou trpět kinetózou, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu.

Dopravní institut univerzity v Michiganu patří mezi přední výzkumníky v oblasti dopravy. Zabývá se i vlastními projekty vývoje autonomních aut a nyní přišel se zajímavým zjištěním.

Podle Institutu může až deset procent lidí jezdících autonomními vozy trpět kinetózou, tedy nemocí z pohybu. Kinetóza sice podle lékařského hlediska není nemoc, pouze nepříjemný stav, avšak u autonomních vozů by mohla být vážným problémem.

Bezpečnost | Technika | Názory

Do roku 2050 budou všechna auta bez řidičů, tvrdí studie

K nepříjemnému pocitu dochází v momentě, kdy lidské tělo „nerozumí“ nesouladu mezi zrakovými vjemy a stavem rovnovážného ústrojí ve vnitřním uchu. Vnitřní ucho zaznamená, že se tělo hýbe, ale oči ne. A obráceně, kdy oči vidí pohyb, ale tělo stojí. Nejčastěji k němu dochází v prostředcích hromadné dopravy, kdy člověk nemůže sledovat silnici.

A to je právě situace, ke které bude podle Dopravního institutu michiganské univerzity docházet. Lidé totiž v průzkumu přiznali, že by až 37 % z nich dělalo něco jiného než sledovalo provoz. Četli by si, případně hráli hry na telefonu nebo tabletu či sledovali film.

Bezpečnost | Život řidiče | Byznys

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Studie uvádí, že 6 až 12 % lidí by v určitých situacích v autonomním voze trpělo pocity nevolnosti a chtělo zvracet. Šest až deset procent lidí by pak zažívalo nepříjemný pocit podobný závrati, který ale nutně nemusí vést ke zvracení. Je možné, že výsledky této studie ovlivní design autonomních vozů. A když už nic, budou ve schránkách pod sedadly aspoň „simply clever“ papírové pytlíky...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků