Čeští řidiči jsou k ženám solidární. Řidičky si ale musí o pomoc říci

Společnost Goodyear provedla na českých, slovenských a maďarských silnicích menší průzkum, který měl odpovědět na otázku, jak moc jsou řidiči ochotní pomoci řidičce. Figuranta předstírala defekt pneumatiky, přičemž se sledovaly dvě konkrétní situace. V prvním případě se žena o pomoc nehlásila, v tom druhém stopovala projíždějící vozy a žádala je o pomoc.

Život řidiče | Cestování | Názory

Sdílení aut v Anglii končí, řidiči prý mají příliš rádi vlastní auta

Čeští řidiči vyšli z tohoto hodnocení nejlépe. V průměru zastavil každý pátý, na Slovensku zastavil jeden řidič z deseti a v Maďarsku nakonec zastavilo pouze 1,7 % projíždějících řidičů. Tyto údaje se týkají situace, kdy žena aktivně žádala o pomoc.

V České republice průzkum probíhal v Praze a v Brně. Jako ochotnější řidiči se ukázali ti brněnští. Bez stopování jich zastavilo 3,2 % z celkového počtu projíždějících, v Praze to bylo 0,7 %. Pokud si figurantka o pomoc řekla, zastavilo v Brně 27,6 % řidičů, v Praze 17,9 %. V Praze pak bez stopování zastavilo první auto zhruba po půl hodině, v Brně se našel první řidič po necelých pěti minutách.

Zdroj: Goodyear

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků