Cesta k moři se prodraží. Chorvaté zvedli cenu mýta

Chorvatsko od 11. června zvýší dálniční mýto o 15 procent, cesta nejen českých turistů na Jadran se tak může proti loňsku prodražit.

Při cestě ze Záhřebu do Splitu nyní zaplatí motoristé s osobním vozem bez přívěsu 157 kun (535 korun), od 11. června pak bude mýto stát 180 kun (613 korun). V případě nákupu přes ENC vyjde jízda na 141,3 kuny.

„Vše začne podle plánu,“ citoval portál index.hr chorvatského ministra dopravy Siniše Hajdaše Dončiče. Podle něho by zdražení mělo chorvatskému rozpočtu přinést přinejmenším 147 milionů kun (přes 500 milionů korun).

Agentura CzechTrade uvedla, že zdražení se netýká dálnice A2 ze Záhřebu na slovinskou hranici. Dončić ale podle listu Poslovni dnevnik nevyloučil, že do konce roku by se ceny mohly zvednout i na této autostrádě. Ze zvýšení mýta je prozatím vyjmut i takzvaný Istrijský ypsilon, tedy dálnice A8 a A9 na Istrii, uvedl Jutarnji list.

 

Chorvatsko patří mezi nejoblíbenější letní cíle Čechů, dovolenou jich tam každoročně tráví přes půl milionu. 
 

 

Od dnešního dne je možné zakoupit předplacené elektronické platební zařízení (ENC), jehož sazby jsou asi o 20 až 25 procent nižší. Pořízení tohoto aparátu se ale vyplatí spíše Chorvatům nebo lidem, kteří do země cestují častěji, neboť jeho cena s mýtným zvýhodněním začíná na 500 kunách (1700 korun).

Chorvatsko, které je na turistickém ruchu závislé, v posledních letech klade velký důraz na dostavbu dálniční sítě, doposud bylo dokončeno přes 1270 kilometrů. Kvalita dálnic v současné době patří k nejlepším v Evropě.

Zdroj: E15.cz

Foto: profimedia.cz

 
 

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 80 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků