Český tým na 24h Le Mans s dobrým výsledkem

Prototyp LMP, který je poháněný motorem Aston Martin, dokázal legendární závod 24h Le Mans dokončit v první desítce a zároveň byl i třetím nejlepším benzínovým vozem. Vůz pilotovali Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.

Jezdci dokazovali od startu až do cíle, že rychlostně mají na to, aby udrželi pozici nejlepšího benzínového vozu za továrními diesely. Dobrý výsledek se podařilo dosáhnout i navzdory chybě. Jan Charouz vylétl na konci druhé hodiny závodu z dráhy, když za pomalejšími vozy ztratil přítlak a kontrolu nad vozem. Tým dokázal vůz opravit a rychlé stabilní tempo vrátilo tým zpátky do první desítky.

Vůz se startovním číslem 10 byl po opravě až na 48. místě, ale většinu ztráty se díky rychlým časům podařilo dohnat. Nakonec se vůz týmu Charouz Racing System probojoval až do první desítky a Enge byl šachovnicí odmávnut na devátém místě absolutně i ve třídě LMP1. V řebříčku benzínových vozů se tým umístil na třetím místě a odstup 8 kol byl podstatně menší ve srovnání s původní ztrátou.

Celkovým vítězem 76. ročníku Le Mans se stala posádka Capello/Kristensen/McNish s vozem Audi R10 TDI, následovány dvěma Peugeoty 908 HDI - na druhém místě skončila posádka Gene/Minassian/Villeneuve a na třetím pak Montagny/Klien/Zonta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lola Aston Martin LMP1 na 24h Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků