Český trh v září 2013: Nejprodávanější auta podle segmentů

Škoda obsadila v září 2013 první čtyři místa žebříčku modelů a vládne také všem segmentům, ve kterých je zastoupena. Pouze mezi velkoprostorovými auty jí drtí Hyundai.

Pozice škodovek je neotřesitelná, jen letitý Roomster nemá momentálně příliš snadnou pozici. Hyundai ix20 je výrazně lepší. Hodně nahoru jde Seat s novým Leonem v nižší střední třídě, na pozici Ibizy o segment níže již nepřijde nikomu nic divného. Pravidelně patří mezi nejprodávanější pětici této kategorie. Totéž platí o rumunské Dacii Sandero, její nová generace se na českém trhu neuvěřitelné chytla.

SUV, terénní automobily a crossovery

První příčku mezi vozy do alespoň lehčího terénu si udržuje Škoda Yeti. Naposledy ji porazil Nissan Qashqai, a to v červenci 2013. Pro „sněžného muže“ se rozhodlo 307 zákazníků. Modernizovaná verze navíc již zná svou cenu. Duster od Dacie má letos formu jako hrom, i on nedávno prošel vzhledovými úpravami. Patří mu stříbro za 181 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekŠkoda Yeti, Dacia Duster a Hyundai ix35

Třetí je stále oblíbený Hyundai ix35 (140), přes stovku kusů se dostaly ještě Volkswagen Tiguan s Nissanem Qashqai. Německý vůz si jich připsal 124, japonsko-britský pak 117. Nejlepším velkým teréňákem se stal Mercedes-Benz GL, jinak celkově desátý. 43 přírůstků je v jeho případě výjimečných. Hned za ním jsou dva malí kříženci: Nissan Juke a Opel Mokka s 39 jednotkami.

Mimochodem, nejoblíbenějším terénním pikapem je v současnosti Volkswagen Amarok. Všechny druhy těchto aut zůstávají v kurzu, segment vzrostl ze 1717 na 1961 kusů (+14 %).

Pokračujte na luxusní vozy:

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků