Zajimavy. Moc práce jste si nedali tedy. Nektera auta jsou na konci života, jina nejdou (jeste nebo stale) prakticky objednat, ale všechno jsou to propadaky. Třeba Q50 se začala prodávat až letos (2014). Ten jeden jedinej registrovanej bude asi vzorek dealera. Ale jasnej looser.
V článku je uvedeno, že Q50 je horkou novinkou.
Tak jsem se taky zdejšímu článku musel zasmát dali tam "chudáky" , kterým se podařilo prodat aspoň pár kusů aut, ti co neprodali žádné jsou v pohodě a úspěšní :)Je mnoho kritérií podle kterých lidi kupují auta, ale to jedno hlavní je cena. Až si budou moci lidé dovolit vybírat ze všech modelů zde uvedených aniž by je limitovala cena potom se dá hovořit o propadácích. To už hodnověrnější článek o propadácích by byl z prodejů v autobazarech.
Ty prodejní čísla Lady jsou spíše zázrak než propadák..a stejně tak něco tak exotického jako Fisker a Alpina (o té tvrdit že je to "střední třída" to je vrchol drzosti). Dovolil bych si doporučit autorovi aby namísto upatlání článku na základě jedné tabulky radši zapojil trochu kreativity a zauvažoval, protože jediné, co se po právu dá nazvat propadákem je Jeep a 3008, tam si asi dealeři představovali hezčí čísla.
Ten Jeep se přestal vyrábět ve 2012 a nová verze se začala vyrábět teprve nedávno. Spíš jde o to, že ty auta sem vozí víc prodejců a ne každý tam nastřelí takovou marži jako je oficiální distribuce. A lidi kolem těchto vozů si toho jsou samozřejmě vědomi.Nicméně samozřejmě souhlasím, že vzít jednu tabulku, odfiltrovat z ní neprodané vozy (tedy 0ks prodaných) a o těch ostatních říct, že jsou to propadáky... tak co potom jsou ty které se neprodali vůbec?Autor sám navíc, tvrdí, že prodejnost 0 neznačí vůbec nic... Ano, bylo by toho mnoho a bylo by to z různých důvodů. Kdyby se to nějak setřídilo, zřejmě by to nakonec i něco řeklo. Zato vozidla kterých se prodalo jen pár kusů, ale přece se nějaké prodali a totálně ignorovat ještě horší prodejnosti, to je opravdu nic neříkající.
VW Phaeton je hrozne zajimava polozka. Kazdy den potkam minimalne jednoho. Sveho casu jsem teoretizoval na tema porizeni ojetiny, a cenove zacinaji nekde na 500tis. Z toho dovozuji, ze zajem tady je, ale 2M za nove lidi nechteji solit; nebo spis chteji ale v tom pripade uz sahaji po premiovejsi nalepce na chladici.
spíš mě zaráží, že země která pořádá nejdražší olympiádu v historii není schopna vyrobit pořádné auto. Lada může vyrábět maximálně rekvizity do historických filmů..
otázka je, co to to pořádné auto je. :-) Třeba Lada ausgerechnet vyrábí ona "pořádná" auta, která vydrží ty jejich dálnice s metrem bláta, ulice s půlmetrovými dírami a sibiřské cesty s minus 40°C..tak třeba:http://www.ssqq.com/ARCHIVE/images/siberia%20... ... nebo:http://www.youtube.com/watch...
"Země"? Ja by som povedal, že autá vyrábajú firmy, nie krajiny, že ...
...nebola doteraz ta predchadzajuca tiez najdrahsia? A potom ta pred nou, ako to uz ostatne vo svete chodi? :-)
Ne, nebyla
to je zoufalej článek. zařadit do žebříčku auta, která automobilka ani nemá oficiálně v nabídce je opravdu ukázka odbornostijo a jsou auta, která se u nás nepradala ani v počtu jednoho jediného kusu.
Tak tak....Fisker je v krachu, Kalina se sem ofiko nevozí, Cherokee byl doprodej z 2012, taky se sem nevozí....Granta se azčla prodávat někdy od října, Kalina se taky část roku nevozila.
Promiňte, finanční problémy Fiskeru jsem zmínil a ukončení výroby Cherokee už předloni též, s tím, že se nová generace ještě nenabízí... Podle webu měl importér Kalinu stále v nabídce.
Kampak se vám vytratila prodávaná auta s nula registracemi? To by už bylo moc práce, že?A věta že elektromobily se málo prodávají, protože na ně nejsou dotace, mě hned po ránu pěkně dožrala.
Nezlobte se, ale nulové registrace neříkají vůbec nic a není v podstatě o čem psát (když pominu časovou náročnost zpracování takového tématu). Dle mého názoru brání rozšíření elektromobilů vysoké ceny a neexistující dotace od státu. Vy byste zaplatil za C-Zero jako soukromník skoro 600 tisíc bez daně? Za miniauto? Nebo milion za o kategorii větší i3? Jaké faktory podle Vás ještě stojí za tím, že jsou elektromobily vidět málo?
Dobrý večer. Předně chci uvést, že oceňuji vaši odezvu na příspěvky ve fóru k vašemu článku. Nyní k tomu co píšete.Vzal jste excelovou tabulku Ministerstva dopravy a vyfiltroval si vozy s jednou a dvěma registracemi. Bohužel, to co vám vyšlo lze do smysluplného závěru přetavit jen ztěží. Důvody, proč některé typy mají pouze jednu nebo dvě registrace jsou zcela různorodé a dělat z toho závěr, že se jedná o propadáky je přinejmenším úsměvné. Navíc faul, kterého jste se dopustil (protože prostě nemůžete vyfiltrovat nulové registrace, bylo by jich příliš mnoho) způsobuje, že je váš výběr je stejně úplně mimo - při zohlednění typů s nulovými registracemi by pro vámi uvedená auta v žebříčku už nezbylo ani místo.Váš argument ohledně elektromobilů je velmi zábavný. Přeneseně hájíte názor, že rozšíření Ferrari Italia do každé rodiny brání vysoké ceny a neexistence dotace státu :-DPodle mého názoru brání rozšíření elektromobilů jejich poměr cena/užitná hodnota, která brání základně ekonomicky vzdělanému střízlivému jedinci ho koupit. Dotace s tím absolutně nesouvisí, dokud se bude jednat pouze o přerozdělování námi vytvářených hodnot a nebudou nám je do ekonomiky přinášet z vnějšku Marťani.Osobně by se mi hodil zrovna hodila nová crossfitová klec, nechcete mi taky přispět nějakou dotací? ;-)
Předně: žádnou excelovskou tabulku MD jsem nevzal. Moje tabulky vycházejí z prosincových statistik SDA, které musely být již dříve značně upraveny, abych z nich potřebná data vůbec dostal. Za druhé: několik důvodů, proč jsou ta a ta auta zmíněná v žebříčku, jsem v článku vzpomenul (jedná se o výprodeje, novinky atd.). Za třetí: elektromobily jsou začarovaný kruh. Do města už je dnes elektrické vozidlo poměrně použitelné. Ne, v článku jsem nechtěl se elektromobily příliš zabývat a řešit to, že se za 120 let vývoje skoro nikam neposunuly (Jedlika a Stratingha vynechám, s dovolením). Akční rádius se za tu dobu zvýšil zhruba na dvojnásobek, což není nic moc. Pokud by však stát dotoval nákup (jako je tomu například v Nizozemí, Norsku apod.), tak je to jedna z možností, jak jejich odbyt rozjet. Tady panuje jasná souvislost - neexistující infrastruktura - vysoké ceny - malý dobyt. Jediný, kdo se tady o elektromobily stará, jsou energetické společnosti - logicky. Zmínil jste poměr cena/užitná hodnota. Ano, souhlasím. Ale právě dotacemi se dá cena eliminovat směrem dolů.... Ten váš příměr s Ferrari v tomto ohledu moc nefunguje, supersporty nejsou "in", jsou žravé a vypouštějí tak přece moc emisí, elektrická auta jsou ale v kurzu..... Podívejte se na snahy Renaultu (Twizy, Zoe), nebo Toyoty v oblasti hybridů. Yaris HSD zas není tak drahý oproti verzím s konvenčním spalováním.
1) Jestli jste filtroval tabulku od MD nebo tabulku následně ještě upravenou SDA je přece irelevantní, když obě jsou exportem ze stejného registru.2) Tvrdíte, že minulý rok nejsou na našem trhu nabízené vozy s nula regitracemi? Pokud přiznáváte, že jsou, proč je neuvedete?3) Podle čeho se domníváte, že elektromobily jsou "in"? Podle toho, jak hodně se o nich mluví a píše? Podle mě je míra medializace absolutně nepodstatná, zda je nebo není něco v kurzu můžete určit pouze a jedině podle poptávky. Je podle vás po elektromobilech poptávka?
Už jsem to tu někde uvedl, ale znovu: zpracování tabulky, kde bude několik desítek modelů s nulovými registracemi, by trvalo x hodin, možná i desítek. Navíc opravdu v tomto případě není o čem psát, výstup má prakticky nulovou informační hodnotu. Dále - SDA v modelovém žebříčku uvádí pouze ty vozy, které za rok mají alespoň jednu registraci. A to ještě ne všechny, některé značky ani mezi modely nenajdete, takže se nedají zjistit podrobnosti. Propagace elektromobilů je pochopitelně násilná a poptávka mizivá, o tom se nemá cenu příliš dlouze rozepisovat. Proto existují státní dotace, které ji mohou zvýšit a mnohdy se tak děje. Právě z tohoto důvodu jsem je v článku zmínil.
Ještě mi dovolte komentář k názvu článku. Nadpis nesmí být moc dlouhý a musí čtenáře přitáhnout, Proto "propadáky". Můžete si myslet, že je titulek bulvární, ostatně nebudete sám. Ovšem motoristická média fungují na komerční bází, Když nás nebude nikdo číst, můžeme to jaksi zabalit, že? Myslím, že článek poskytuje celkem zajímavá data, sešla se zde modelová všehochuť (byť, jak již bylo řečeno, z různých důvodů). Nezlobte se, ale přehled nulových registrací neřekne vůbec, ale vůbec nic a není jak ho okomentovat. Přitom příprava dat potrvá mnohem, mnohem déle než v tomto případě. A na nulové počty má vliv také několik prakticky stejných faktorů jako v případě "propadáků". Výsledek však nedá smysl vůbec žádný.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.