Český trh v roce 2013: Nejúspěšnější značky a přehled podle segmentů

Český trh s novými osobními automobily v loňském roce mírně poklesl. Okřídlený šíp také už nedominuje všem kategoriím, ve kterých je zastoupen.

V uplynulém roce bylo v České republice zaregistrováno 164 736 nových osobních automobilů, což je o 9 273 méně (-5,3 %) než za letopočet 2012. Suverénně nejoblíbenější značkou zůstává mladoboleslavská Škoda. Hranici 50 tisíc prodaných aut se jí však překonat nepodařilo a pohoršila si o 7,1 %.

Stejný údaj má stříbrný Hyundai, ale plusový. Jeho podíl zůstal pod 10 procenty, byť jen těsně. Navíc porazil Volkswagen o takřka 1300 exemplářů. Tomu patří bronz. Jihokorejská automobilka prodala přes 16,2 tisíce kusů, německá jen 14,9 tisíce.

Pořadí Top 10 modelů roku 2013 najdete v samostatném článku:

Zajímavosti | Byznys | Statistiky

Český trh v roce 2013: Žebříček Top 10 nejprodávanějších aut

Na čtvrtém místě se udržel Ford, ale s razantním, více než čtvrtinovým úbytkem. Meta 10 tisíc registrací mu navíc zůstala zapovězena. Pátý skončil Peugeot. Větší ztráty než modrý ovál má Kia (-26,1 %) a hlavně Renault, jeho ústup ze slávy je opravdu značný. Naopak velmi dobře je na tom levná koncernová Dacia. Deváté místo a o polovinu vyšší počty hovoří za vše.

Registrace aut v ČR – Pořadí značek v roce 2013

Pořadí Model 1-12/2013 [ks] 1-12/2012 [ks] Změna [ks] Změna [%] Podíl [%]
1. Škoda 49 971 53 778 -3 807 -7,1% 30,3%
2. Hyundai 16 239 15 162 1 077 7,1% 9,9%
3. Volkswagen 14 948 15 185 -237 -1,6% 9,1%
4. Ford 9 460 12 719 -3 259 -25,6% 5,7%
5. Peugeot 7 252 6 725 527 7,8% 4,4%
6. Kia 6 325 8 564 -2 239 -26,1% 3,8%
7. Renault 6 047 10 456 -4 409 -42,2% 3,7%
8. Citroën 5 981 5 711 270 4,7% 3,6%
9. Dacia 5 655 3 805 1 850 48,6% 3,4%
10. Opel 4 448 3 836 612 16,0% 2,7%
- Celkem  164 736 174 009 -9 273 -5,3% 100,0%

Miniauta

Minivozy zaznamenaly o 20 % méně registrací než v roce 2012. Škoda Citigo však okupuje přes polovinu segmentu „mrňousů“ a pokořila hranici tří tisíc kusů za rok. O tom se třeba Pandě a Sparku v dobách největší slávy mohlo jen zdát. Druhý Volkswagen up! jich má jen 418.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda prodá o řád více nejmenších aut než konkurenti

Do první pětky se dokázala vklínit dvojice kolínských vozů od Citroënu a Toyoty, které rozdělil právě Fiat Panda. Nové generaci „medvídka“ se nedaří jako té staré, pohoršila si o 59 %. Ani Aygo a C1 na tom nejsou bůhvíjak dobře. Up! přišel na trh až na jaře dnes již předloňského roku. Citigo vyskočilo o slibných 15 %. 

Registrace aut v ČR – Minivozy v roce 2013

Pořadí Model 1-12/2013 [ks] 1-12/2012 [ks] Změna [ks] Změna [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Citigo 3 055 2 659 396 14,9% 53,4%
2. VW Up! 418 264 154 58,3% 7,3%
3. Citroën C1 385 643 -258 -40,1% 6,7%
4. Fiat Panda 371 892 -521 -58,4% 6,5%
5. Toyota Aygo 231 517 -286 -55,3% 4,0%
- Celkem  5 721 7 118 -1 397 -19,6% 100,0%

Pokračujte na přehledy nižší, nižší střední a střední třídy:

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků