Český paradox: autotrh padá, ale dálniční známky se prodávají lépe

Je to zvláštní, prodej nových vozů prudce klesá, potřeba dálničních známek ale výrazně roste. Za první dva měsíce roku, které jsou pro prodej celoročních kuponů klíčové, na nich stát vydělal o 115 milionů korun více než před rokem. Celkem 2,4 miliardy korun.

Známky jsou už od loňska na maximální přípustné ceně 1500 korun, nepotvrzují se tak prognózy o nižší poptávce po zdražení. Vedení Státního fondu dopravní infrastruktury má jediné vysvětlení.

„Podle našich analýz efekt přineslo především loňské zpoplatnění silnice R6 na Karlovarsku,“ řekl ředitel fondu Tomáš Čoček.

Zavedení poplatku na čtyřicetikilometrovém úseku mezi Karlovými Vary a Chebem vyvolalo vlnu nevole, petici za jeho zrušení podepsaly tisíce lidí. Hlavním hybatelem byl pocit místních, že řidiči silnici objíždějí skrze přilehlé obce.

Podle Čočka si více lidí kupuje dálniční známky i v jižních Čechách, a to v očekávání letošního otevření nové části D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.

Klepněte pro větší obrázek

Paradoxy tím ale nekončí. Proti trendu v osobní dopravě jde doprava nákladní. Vybrané mýto za první čtvrtletí kleslo meziročně o sedm procent. Podle Čočka má vliv především rostoucí podíl nízkoemisních kamionů, které využívají slevu z mýtného. V březnu se ale snížila i intenzita provozu kamionů na dálnicích.

Základním úkolem fondu nyní nalezení distributora dálničních známek na příští rok. První tendr s účastí jediného zájemce musel být zrušen.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků