Český paradox: autotrh padá, ale dálniční známky se prodávají lépe

Je to zvláštní, prodej nových vozů prudce klesá, potřeba dálničních známek ale výrazně roste. Za první dva měsíce roku, které jsou pro prodej celoročních kuponů klíčové, na nich stát vydělal o 115 milionů korun více než před rokem. Celkem 2,4 miliardy korun.

Známky jsou už od loňska na maximální přípustné ceně 1500 korun, nepotvrzují se tak prognózy o nižší poptávce po zdražení. Vedení Státního fondu dopravní infrastruktury má jediné vysvětlení.

„Podle našich analýz efekt přineslo především loňské zpoplatnění silnice R6 na Karlovarsku,“ řekl ředitel fondu Tomáš Čoček.

Zavedení poplatku na čtyřicetikilometrovém úseku mezi Karlovými Vary a Chebem vyvolalo vlnu nevole, petici za jeho zrušení podepsaly tisíce lidí. Hlavním hybatelem byl pocit místních, že řidiči silnici objíždějí skrze přilehlé obce.

Podle Čočka si více lidí kupuje dálniční známky i v jižních Čechách, a to v očekávání letošního otevření nové části D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.

Klepněte pro větší obrázek

Paradoxy tím ale nekončí. Proti trendu v osobní dopravě jde doprava nákladní. Vybrané mýto za první čtvrtletí kleslo meziročně o sedm procent. Podle Čočka má vliv především rostoucí podíl nízkoemisních kamionů, které využívají slevu z mýtného. V březnu se ale snížila i intenzita provozu kamionů na dálnicích.

Základním úkolem fondu nyní nalezení distributora dálničních známek na příští rok. První tendr s účastí jediného zájemce musel být zrušen.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků