Český mýtný systém v roce 2009: -0,55 mld. Kč

126 komentářů

Dejv
26. prosince • 21:04

Takže jsem pro ODS od roku jejiho vzniku hlavně za vlády Klause, ale poslednch několik let po vládě za Zemana už raději ani nechodím k "volbám".Zjistil jsem totiž že to nemá cenu protože kradou a lžou všichni politici proč: jezdím s kamionem do zahraničí - politici řekly při vstupu do EU musíte svítit i za nesnižene vyditelnosti, musite jet s nakl.po dalnici 80 km, Musíme mít mýtné, musíme mít bezdotikové baterie a pod.. nesmysly. Bohužel v eu nic takového neplatí.Musím ale přiznat že mýtné sistému KAPS je pro řidiče nejpohodlnější v podstatě se nemusm o nic starat jako např. v německu.Druhou věcí je že nevydělává.
Koho chcete vlastně volit já si říkal budu volit pořád ODS a stejné lidi v ODS říkam si jednou se nabaží peněz zajistí své rodiny a příbuzné a konečně už budou jen vládnout politice a nebudou potřebovat tak velké ..... maximalně si zvíší plat o 20tis a jedou dál.:-))

jonáš
11. prosince • 18:56

Nic se nebojte, však oni tomu nerozumí ani ve zdejších novinách. Systém rozhodně žádných 20 miliard nestál, protože na něj dal Kapsch de facto úvěr, a na příští rok holt připadá jedna ze splátek (mmch to neni cena za postavení, ale za postavení plus desetiletej provoz v původní konfiguraci plus ten úvěr) . To je jako byste splatil milion za byt a novinář by se z toho znečistil, protože na nájemnym byste zaplatil přece maximálně dvěstě litrů .. voni se za obzor příštího vydání prostě nekoukaj. Bude nová aféra, tak proč tu minulou řešit poctivě, že :-P

tobaz
7. února • 15:42

Ani jedny ani druhé ODS neboduje kapitalistický a sociální stát, ale pouze paskvil který bych nazval socialistickým kapitalizmem, prostě mi se budeme mít jak prasata v žitě a vy nám to zaplatíte dokud nezdechnete.

laura
7. prosince • 13:10

popravit je čuráky

Zaddd
12. září • 18:59

To vypadá, že tu chcíp pes. Tenhle článek tu visí nechutně dlouho. To máte v redakci všichni dovolenou?

Neni_zac
3. října • 15:07

A divite se? Ono vyplodit takovou pitomosti, co predvadi pan Janda, nejakou dobu trva.
Neexistuje politika bez spiny, idealy funguji jen na teoreticke bazi. Ale k problemu znamek:
elektronické znamky nejsou spatna vec a boji se jich Ti co delaji nejake levoty. Naopak bych nechal platit kazdeho za kazdy kilometr. Proc mam platit rocne totez co podnikatel co se prohani kazdy den stovky kilometru po dalnicich a silnicich vyssich trid? Proc platitm stejne jako clovek, ktery pouziva auto v praci? Zavedl bych kategorie osobni do 3,5t, sluzebni do 3,5t (N1 apod) a nad 3,5t. Aby to bylo spravedlivejsi a jeste nedochazelo k takovym pitomostem, ze tahac bez navesu nema platit a s navesem ano. Proste to chce jeste trochu dotahnout. A hlavne by se meli ty krabicky kontrolovat, aby se nezneuzivaly. Prenositelnost mi vubec nevadi.
Jinak pro informaci, znamky se sleduji docela casto, asi moc po dalnici autor nejezdi.

zdendan
16. září • 21:37

Já bych jenom dodal - Jando, Jando ty jsi ale p... Zkus někdy pracovat manuálně, psaní ti moc nejde, zřejmě to nemáš srovnané. No nic, ale někteří za to nemohou....

kenry
11. září • 6:51

Protože jedině strach by je donutil dělat pořádně to co mají a nedělat s i z naroda prdel,je to smutný ale dobře nám tak když si to nedokážem ohlídat,další komentář nemá smysl je to jen ztráta energie.

nik
7. září • 8:06

Já si myslím, že je úplně jedno, jaká účetní kouzla se pro příští roky s výběrem mýta budou nebo nebudou provádět. Mně totiž v číslech týkajících se výběru mýta a bájných letošních mýtem získaných miliard chybí jedna podstatná protipoložka, kterou představuje zvýšené poškození způsobené kamiony silnicím nižších tříd, které nejsou ani zdaleka stavěny na takovou zátěž jako dálnice, a jsem přesvědčen, že kdyby se oproti ziskům mýta započetly i tyto škody, tak bude celý systém hluboko v mínusu už letos. Nemluvě o tom, jak by tato částka narostla započtením i všech nepřímých škod způsobených kamiony na okreskách, jako je třeba zvýšený hluk či prašnost v místech pro kamionovou dopravu naprosto nevhodných.

Pavel
6. září • 22:45

neb jedině tak si lze vysvětlit jeho poslední výplod. Já se sice vůbec ministra Hřebíčka a jeho boys nijak nezastávám, ale ten článek je neskutečně hloupý. Mimochodem úplně stejně jako nyní o Hřebíčkoví psal pan Janda před nějakým časem o Šimonovským a vsadil bych se, že předtím i o Schlingoví. Nicméně k věci. Pokud nám chtěl pan Janda sdělit, že bilance mýtného systému bude záporná, pak opomněl napsat, že tím hlavním důvodem není snížený výběr mýta resp. nefunkčnost systému, ale především to, že k původní investici byly účetně připojeny další investiční akce. A to dokonce takové, které se samotným mýtem moc nesouvisí. Informační tabule na dálnicích chtěl kdekdo a MD je připojilo k mýtnému systému. Jenže ty tabule stojí několik miliard korun. Stejně tak původní bilance nepočítala se zpoplatněním silnic 1. třídy. A už vůbec nikdo nepočítal s elektronickou dálniční známkou (i když o jejím významu lehce pochybuji i já sám). Takže ty peníze nikdo neukradl, dokonce ani v původní bilanci nikdo nelhal. Ve svém výsledku by ty investice stejně někdo zaplatit musel. A jestli to bude z výnosů mýta nebo jiných rozpočtových kapitol je celkem lhostejné. Jediným rozdílem je to, že záporná účetní bilance výnosů z mýta přivádí k nepříčetnosti pár novinářských nedouků...

eMan
11. září • 17:33

úplná pravda, jen mě mrzí, že tolik lidá na takovýto článek naletí...

Elpin E. (Elpin)
8. září • 10:32

Naprosty souhlas. Nekdy mam pocit ze pan Janda umyslne pise nesnasenlive clanky pro zvyseni navstevnosti.

Jirka
6. září • 16:59

Ale to by je museli umět první postavit:-D!! Nová dálnice V Ostravě - Třebovicích je jak housenková dráha:-D:-D Jsem zvědavý, kdy tam omezí rychlost... Pro informaci je otevřena rok a provoz minymální... Soudruhům to troéchu ujeloB-]

ITTI
6. září • 15:17

Paatujete, komu v 89 bylo nějakých 20 a víc,ž by i moh mít řekněme historicko-politickou paměť. No a nši soudruzi, kteří hojně utekli z KSČ a založili nové strany(byť soukr. s lidmi z KSČM jedou ve všem spolu řekněme mám dost dobré info ze zákulisí)...tak se po sametu řeklo, že přece my nemůžeme vzít ,přepsat německá atd. zákony,že my máme své specifidké problémy...Omlouvám se, ale řeknu to jednoduše: How-no specifické problémy, nemůžeme být ani chytřejší, ani hloupější, ani víc nemocní ani... dosaďme co kdo chce.Prostě svět něco 40 let po válce vychytával a my hledáme své, české, specifické (řeknu zlodějské cesty). O tom to je. Holka dělá v advokacii a šílí-zákony tak neskutečně zmatečné, jednou se
naprdla a zavolala kamarádovi poslanci z ODS, ať jí to vysvětlí-našla si, že hlasoval PRO. No a ten nevysvětlil, ale totéž socani, lidovci,komouši a k tomu ti zelení mozečci bursíci...Ano,nic jiného a lepšího než demokracie není a nebude, ale kur...v@, tak to dělejme trochu vážně a ne se vším všichni vyj€b@vat.Problém je, že zde do plitiky jdou lidé, aby urvali moc a dostali se k prachům. nejsu idealista, ale jinde, třeba v těch pitomých USA by neprošlo, aby premier(prezident) šukal jinou, měl s ní dítě, nebyl rozveden atd. Zde,piánko... Tím nechci naznačit, že ten se sexy mozkem je můj šálek kávy, to ani omylem, jenže tu se nedodržují pravidla hry, všude, ve všem a nějaké mýtné je jen další důkaz, že tomu tak je. Sem se teď i docela n@sr@l...

JirkaK
6. září • 21:16

Tak v některých ohledech si myslím, že je to tady lepší než v USA. Rozhodně zastávám názor, že do toho, kdo kterou píchá, nikomu nic není a je to čistě soukromá věc která nemá s politikou nic společného.
Spíš je horší, že jsou tady lidi jako je teď už skoro exposlanec Tlustý, který před revolucí začínal v KSČ, potom pokračoval v ČSSD, a teď je v ODS. Z ní ho zřejmě brzy vykopnou, a uvidíme kde bude pokračovat. Možností už mu moc nezbývá :D. Vždycky si v téhle souvislosti vzpomenu na jeden TV pořad, kdy ukazovali Wágnera, když vystoupil z ČSSD v souvislosti s jeho slavnou fackou, a on tam vysvětloval své názory, a důvody proč se tak stalo. Potom pokračovali s Tlustým, který zase v té době zběhl od socanů ke šmoulům, a ptali se ho na důvody. A on jim jen ukazoval jak má luxusně vybavenou kancelář, jaké má krásné služební auto, mobil, počítač, atd. Potom si zajeli do jeho bydliště, a jeden z místních jim to řekl jednoduše - dědek funkcionář, fotr funkcionář, mladej taky funkcionář.
Jo, a pár íkváčů z ODS a KDU - ČSL právě navrhlo, aby se za dálnice platilo od příštího roku ne 1000,- ale 1500,- Aby se tomu mýtnému rozpočtu trošku pomohlo....

ITTI
7. září • 21:43

Všude je něco,ale např. v té USA či Kanadě,odkud mi za 25 min odlítne dcera zase domů do české školičky, tak přece jen víc platí PRAVIDLA HRY A MĚŘÍ SE DOST STEJNÝM METREM VŠEM.Zažila studenty,kteří porušili pravidlo,měli zaplaceno a byli posláni domů,do EU.Za chlast.Osobně je mi jedno, koho Topol píchá, ale:pakliže chce být premiér země,pak by měl hrát, jak praví taťka zakladatel ODS,férovou hru. Nehraje.Tečka.Jinak jsou mi ukradeni všichni.Pokud nebude premiérem,jeho soukromí nebude veřejnou věcí.Hoši svým chováním vytvářejí nálady a atmosféru v celé společnosti=že podfuk, zlodějna,nedržet slovo atd. je normální, až se tu z toho stala NORMA.To je ten problém. Nějaký Tlustý-soráč,nesleduji politiku,netuším oč jde.Ale vybírat mýtné se ztrátou je neskutečné.BTW:já jsem premiéra zažil na VŠ,jen jiná katedra,tak cosi o jeho chování vím.Děkanem byl prof.Žižka,aby někdo neřek,že vařím z H2O.Je mi volný. Konečně, český neúspěčný podnikatel vede zemi.Jinde to možné není.Myslím fungující země.Zde opět norma.Nebo pingl z RAJE.To je nastejnoB-]

Realista
6. září • 15:14

Loni se vybralo na mýtném určitě více než 3,8 miliardy a kolik se asi vybere letos - více či méně? Navíc od příštího roku mají platit mýtné i náklaďáky nad 3,5 tuny, proto by se píš dal očekávat nárůst výběru. Jestli se příští rok vybere pouze 3,8 mld. tak zřejmě přestane jezdit po dálnicích spousta kamionů i dodávek, protože jak jinak by mohlo dojít k tak šílenému poklesu. Takže buď se vybere mnohem víc anebo přestane po dálnicích jezdit spousta náklaďáků, které ji opotřebovávají => mýtné nejspíš tak jako tak splní svůj účel.
A jaká je struktura těch nákladů - to zvýšení nákladů se snad má spotřebovat na provoz mýtného systému? Kdepak - postaví za to telematiku (tedy strukturu monitorující provoz a informační tabule, které ty informace o provozu zobrazí?), což by mělo přispět k vyšší bezpečnosti. Jestli se v tom schovají i nějaké náklady na zavedení elektronických DZ, tak to by chtělo znát konkrétní strukturu nákladů a ne spekulovat na základě nějakého celkového čísla, které zahrnuje bůhví co. Aby se nakonec neukázalo, že jsou v těch údajných nákladech na mýtné zahrnuty i náklady na rekonstrukci některých povrchů dálnic.
A jestli je v tom nějaká politika, tak se jedná nejspíš o předvolební kampaň jedné strany proti druhé, protože je to založeno na číslech, které odporují normální logice. Autor článku se zřejmě nechal také nachytat na pár populistických čísel a vyplodil z nich další blud.

Mirek
6. září • 12:48

Existuje nějaký způsob jakým by si občané mohli stěžovat třeba v Bruselu nebo někde na to, že mají hloupou nebo spíš zkorumpovanou vládu ?
Co takhle požádat NATO, aby bombardovalo parlament a Strakovku ? :-D

tom
9. září • 14:23

:-D pobavilo!

T2
6. září • 0:05

Amen. Akorat dalsi tunel kterej budu dotovat ze svejch dani. 3-[

gogo
5. září • 23:35

Se vám divím. Každý měl po "revoluci" stejnou šanci. Že neumíte krást je váš problém, tak tady nebrečte jak starý báby. K lopatám, držet hubu a krok !!!

JirkaK
5. září • 20:59

Lidi, vždyť se tady pořád hádáme o blbosti, např. kdo je větší zloděj, jestli ČSSD, ODS, KDU - ČSL, nebo někdo jiný. Problém je ale hlavně v tom, že my všichni jsme ti blbci k oškubání.
Proboha, jak může být někdo nadšený z toho, že osobní auta budou platit od kilometru? Snad si nemyslíte, že tím někdo ušetří?????? Dálniční známka pro osobní auto stojí na rok tisícovku. A kdo jede po dálnici jednou do roka na dovolenou, koupí si krátkodobou a má to za pár stovek. Když se bude platit od kilometru, především každý majitel auta bude muset mít tu kouzelnou krabičku, která bude stát zhruba patnáct stovek. Snad si nemyslíte, že vám ji někdo jen tak zadarmo věnuje? Stejně si ji každý nakonec nějakým způsobem zaplatí, i když to nebude třeba hned na ruku. Každý majitel bude tím pádem muset mít někde u Kapsche otevřený účet. Takže tam budou spravovat miliony účtů, a na podstatné části z nich bude ročně pár set ujetých kilometrů. A někdo, nějaký úředník, to bude muset jednou za rok vyúčtovat, vypsat fakturu a složenku, a poslat doporučeně majiteli. Veškerá tahle agenda bude stát takovou strašnou spoustu peněz, že se to absolutně nemůže vyplatit. A to nemluvím o lidech, kteří sem přijedou ze zahraničí, koupí si měsíční nálepku, a mají vystaráno. Potom si taky někde budou muset sehnat mýtnou krabičku, otevřít účet, zaplatit ujeté kilometry, vrátit krabičku...... prostě chujovina non plus ultra. A samozřejmě, tím to neskončí. Mýtné brány se už staví i na silnicích první třídy, a určitě není důvod aby tam osobní auta neplatily taky. A všechno tohle složité a drahé úřadování se samozřejmě promítne do cen za ujetý kilometr. A když lidi omezí ježdění na minimum, a budou jezdit jen po okreskách? Tak jim napálíme nějakou paušální daň, a pojmenujeme ji třeba "ekologická", aby to tak blbě nevypadalo.

kali
5. září • 19:31

čtu tento článek, a i když je to jen názor autora ,plně s nim souhlasim a přitom mi v žilách vře krev vzteky,jaký parchanty ve vládě dotujeme,víme o tom a pořád i přesto platíme.protože obyčejný člověk s tím nic nezmůže a toho sou si ty parchanti vědomi a jen se nám smějou jak sou chytrý a mi pitomý.
vim že někdo může říct ,co jste si zvolili to máte,jenže co volit,když je to ve vládě samej parchant,což se ukázalo za jakýkoliv vlády.
nejlepší léta,5et po převratu,než zjistili jak z čecha ždímat a oblbovat.a tohle je dostatečná ukázka toho jak to jde.
sakra co s tim????

Vl.
5. září • 20:48

Po přečtení všech příspěvků musím konstatovat,že situace v tomto státě se nikdy nezmění.Ať je u moci která koli stana je to úplně stejné,náš národ jiný nebude.Jediné východisko je odstěhovat se z české republiky do státu, kde si poctivých a pracovitých lidí váží a dělají vše pro své obyvatele.Je to smutné, ale nic jiného mě nenapadá.V této zemi nic neznamenáme pouze plátce daní a nic nechtít.Pokud mi to někdo vyvrátí budu rád.
Zdravím.Vl

Jirka
5. září • 17:43

Kdyby se vložilo do dálnice z Prahy do Brna 4,5 miliardy a zakryla se ta panelka, asi by udělal stát líp, prostě jen vybere od lidí prachy, něco se k kvuli tomu musí zdražit, a nikomu to nepřinese užitek. Kocourkov ale pořádnej. Pane ministře běžte se vy.... projet po silnicích v ČR.

Tommy-Cz
5. září • 15:22

zastřelit je všechny do jednoho . ikdyz kulky sou taky drahé takže bych je pověsil všechny do jednoho, bo lano se dá aspoň ještě použít...3-[B-]

audis
5. září • 14:37

hustyy! malem sem smichy spadl ze zidle, i v souvislosti s tim, ze si pamatuju, jak bylo myto zavadeno. 2) pocatek je dilem cssd, ano, ods roubuje dal, mela se od tech smluv elegantne distancovat a zavadet lepsi podminky. misto toho dela pravy opak. 3) v pristich volbach budu volit nejakou malou stranicku. pojdme to udelat vsichni! 4) ani se mi nechce verit, ze tiskarna na penize (myto) bude prodelecna. a zapocitali do toho tech 20 mld kc za zrizeni? mam pocit ze ne. to je fakt debilita! nemam slov

karel
5. září • 13:44

Z článku vůbec nevyplývá z jakých čísel se ztráta počítá. Je započítaný předpokládaný výdělek z "elektronických vinět" osobních automobilů? Je odečtena částka, kterou stát ušetří za výrobu dálničních známek a jejich distribuci? Co vlastně ty čísla znamenají? Chtěl bych vidět objektivní článek, ne tyhle s prominutím populistický žvásty.....:-/

Karel Weigl
5. září • 12:30

Proč tady brečíme na diskuzi, když autor tohoto i jiných článků má na všechno odpověď a všechno ví lépe než všichni odborníci světa??? Udělejme petici a zvolme ho, když ne prezidentem, tak minimálně ministrem dopravy!!! Silnice by byly bez havárií a mýtné by vydělávalo více než celá německá ekonomika!Pane Jando ještě se rychle přihlaste do voleb, dám vám svůj hlas!

Petan
5. září • 14:06

Ty jsi korunovany vul, to o cem pise Janda se bezne dela a delat bude. Taky jsem byl diskriminovan v podnikani v nekterych zakazkach, protoze jsem nemel ty spravne kontakty a mohl jsem si jedine tak zanadavat v hospode. Soudit se? Dobre, doufam, ze to nikoho nenapadlo. Dnesk uz s cechama nedelam a dobre jsem udelal:-P

Jenyk
5. září • 11:11

Je úžasné, jak média jedno po druhém papouškují zprávu, aniž by jí rozuměli nebo se nad ní alespoň zamysleli a čtenáři si vylévají vztek. Takhle se vytváří atmosféra davové psychózy?Tato zpráva vyšla původně na jiném médiu ve formě shluku výkřiků a vzájemně se vylučujících čísel (namátkou: letos výnos 5 mld - za rok 6 mld - to je o 1 mld méně - celkem zisk 3,8 mld). Neříkám, že je systém dobrý nebo špatný, jen prostě nikdo nemá správné informace.

tree122
5. září • 10:58

Porad se mluvi o miliardach jakoby to nic neznamenalo, uz i me se zda jedna miliarda jako pakatel, a naklady na tenhle system 20 miliard? - trochu vetsi pakatel.Lidi, když posloucháte politiky, zkuste si peníze představovat takhle - zakázka na brány nás stála 20 miliard, tj. 20,000,000,000,- Kč, tj 20,000 milionů Kč, tolik lidi mohlo mit celej milion doma v kapse! Každej člověk v nějakým menším městě by mohl dostat milion, nebo by mohl dostat sto tisíc korun každej člověk ve dvěstětisícovým městě - kolik takových měst máme? To je docela dost lidí co? Anebo každej, uplně každej člověk v ČR by mohl dostat dva tisíce na ruku!! A místo toho máme co? Mýtný brány který tahaj další peníze z našich kapes, tohle lidi chcete? Fakt si myslíte že tyhle megalomanský stavby jsou "pro nás" výhodný?Já se nedivim politikum a vsem tem penez chtivym debilum ze se snazej vymyslet vsechny mozny systemy aby vytahaly prachy z kapes lidi. Protože i malej zlomeček z celých 20 miliard je docela pěknejch pár peněz.

Jack
5. září • 10:52

Toho kteréna Šimonovského by patřilo oběsit na mýtné bráně a zapálit pod ním hranici z novely 411...

Petan
5. září • 14:08

Simonovsky je pitomec a nekompetentni clovicek.

Martin
5. září • 10:47

nechce se mě ani věřit co je vůbec v našem státě možné, nevím co by můj zaměstnavatel řekl na moje podobné rozhodnutí , které by mu nezaručilo alespoň minimální zisk!!!!!!!

pavel1010101
5. září • 10:10

Volil jsem ODS, to jsem ale vůl, co?. Ale volit někoho jinýho? koho? Help me! Všichni jsou to jenom moci chtivý, a peněz nenažraný ...(sakra žádný slušný pojmenování mě nenapadlo)...

Pete
5. září • 9:57

Jak si mam vysvetlit, ze profesionalni novinar pisici pro autorevue.cz dokaze vyplodit takovyto amatersky clanek. Naklady na provoz mytneho systemu zahrnuji dostavbu dalsich bran a zasitovani nekterych stavajicich. Naklady na mytnej system zahrnuji odpisy, coz je dost vysoka castka.
Takze je dost jasne, ze z ucetniho hlediska nebude mytnej system vydelavat jeste par let. Nicmene tento server neni o ucetnictvi, takze bych cekal trochu sofistikovanejsi pristup novinaru. Take nejsem nadsen z mytneho systemu, ale spineni cehokoliv jen na zaklade spatneho vykladu rozvahy autorem je az moc i na me.

eMan
11. září • 17:32

+1

Kajmos
5. září • 9:49

Takovéto články sem vůbec nepatří. Srovnání nákladů je zavádějící, protože do nákladů počítá i rozvoj a splácení systému, zatímco uvedené příklady mají již systém splacen a hotov. Celé to zavání laciným populismem a neprofesionalitou. Autor se zřejmě vůbec neobtěžoval přemýšlením a ověřováním informací.
To si na tomto webu může publikovat kde kdo, že se tu objevují takovéto články? To tento web nemá žádného šéfredaktora, jenž by podobné články škrtl, případně vrátil autorovi k dopracování? Nebo aby autora po několika takto odvedených článcích vyhodil? Tento článek by mi spíše seděl do populistických úst opozičních politiků, než na seriózní web. Chtělo by to, aby se lidé zodpovědní za obsah tohoto webu zamysleli, jestli zde takovéto články mají místo.
Za sebe říkám, že podobné články zde místo rozhodně nemají.

kali
5. září • 19:42

zaujatost????možná,ale platit a doplácet stejně budem my!!!

ripper
5. září • 9:56

100% Souhlas, už nějakou dobu tady sleduji články pana Jandy a je to opravdu katastrofa!

_ef_
5. září • 10:16

Nerikam, ze s nim souhlasim, nemam tenhle typ tendencnosti moc rad, ale pravo na nazor ma. A redakce ma zase pravo ho uverejnit. A je to ciste jejich vec, my to muzeme jen necist. A ted z jinyho soudku (. Ctenost tohohle spisku (a podobnych) nebude nejmensi, diskuse je az az a predpokladejme, ze reklamy se zobrazilo taky dost. Kvuli rozhorcenosti, ale co? Tusite kam mirim?

Vavroch
5. září • 12:41

Jistě. Janda nepřímo nadává na úplatky a špinavé peníze, ale ve své podstatě dělá to samé jen na jiném hřišti.
Místo, aby psal čtivě o autech, bere si na paškál politické situace a čeká, že zvýší čtenost média, a že se z reklamy posype více penízků.
Dělá si prostě z Autorevue.cz takový svůj vlastní soukromý tunel. Nevěnuje se tomu, čemu by se tady věnovat měl. Co vím já, den kdy tu skončí se blíží.

el
5. září • 9:39

Víte proč v zahraničí pálí auta na ulicích,rozbíjejí výklady...protože na tyhle politické a uřednícké mafiány už nic neplatí,než jim šáhnout na majetek,tak je musí postrašit...., jednou to dojde bohužel i k nám...

jgeo
5. září • 9:28

U nas by asi pomohla jedine jedna velka mala revoluce - zrusit vsechny ceske urady a nahradit je urady treba svycarskymi - i s jejich svycarskymi platy to bude asi 10* levnejsi :-)))

Ja
5. září • 9:17

Není ta částka kterou vyberou v roce 2009 pouze odhad??
Pro rok 2008 taky odhadovali výběr na cca 5mld. a do konce roku to snad bude až 6,5mld.
Takž si myslím, že je trochu předčasné psát jakékoliv dohady toho či onoho.

Vavroch
5. září • 9:03

Článek mi přijde silně zaujatý, pořádně bulvární a útočící na nízké pudy zdejších čtenářů a nepíše se zde až tak o autech (jako v heslu tohoto serveru), ty prostě nejsou nosným tématem tohoto, nebojím se říci, hnoje.Připomenu zde články, které vyšly o el. mýtném pro kamiony. Taky se zde rozebírala potřeba a poté vybrané mýto. A že se to nezaplatí a to a tamto. Dočetli jsme se, že půjde o nepochybně ztrátový a velmi špatný systém...Realita je taková, že celý systém se zaplatil za pár měsíců provozu. Tím nenarážím na to, že systém pro os. auta se taky zaplatí hned (to asi ne, kdo potřebuje jezdit po dálnicích tak nutně jako kamiony, že..), ale o jeho zaplacení a funkčnosti strach nemám.
To, že je v tom nějaký tunýlek do vlastních kapes, už je věc druhá a na server o AUTECH to rozhodně NEPATŘÍ.
Tyhlety politické výlevy zde číst prostě nechci. To si pište pane Janda na D-FENSe.

TK
5. září • 8:41

Co tak trosku zjsitit o co jde. Ano system stal hodne, ale stat se ho snazi, co nejrychleji splatit. Duvod, proc je to ve ztrate je, ze se jedna jednoduse o splatku vystavby celeho systemu. Takze samotny vyber samozrejme v minusu neni.

petx
5. září • 10:46

>Takze samotny vyber samozrejme v minusu neni.No to je objev, to je na Nobelovku. Pokud ti připadají skoro 50% náklady jako normální, tak potěš koště. Nebudeš ten super expert Moos?

sgt
5. září • 7:52

na SK sa bude stavať mýtny systém za 25mld Sk (drahší o 6 mld Sk oproti ďalším uchaádzačom, ktorí však boli vylúčení zo súťaže kvôli "podozrivo nízkej cene" :-D )Navyše firma ktorá to vyhrala, ešte nikdy žiadny systém nepostavila.
Takže vám čechom skôr závidím, že ste na tom ešte relatívne dobre :-(

WinDiesel
6. září • 10:52

Tady je vidět, kdo má koule. U nás se všelijak mlží, překrucují se čísla a u Vás na Slovensku na to jdou z hurta !!!!!!!!!! Podozrivo nízká cena - to jsi mne fakt dobře pobavil !!!!!!!!!!!!!!!! Dík za to !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cha chááááááááááááá...
Já bych spíš řekl podozrivo nízké kapesné-všimné.Ale jinak nesouhlasím s panem Jandou, chová se stejně jako naši vůdci, překrucuje a zamlžuje, případně používá data které se mu hodí, aby si mohl napsat svůj flame článek. Měl by se nad sebou zamyslet.
Ta střelba nakonec, to je na kriminál.

vašekk
5. září • 8:20

Je divné, že může Německo prosperovat, aniž by zavádělo dálniční známky pro osobáky... Vraťme se domů, no já jsem tak trochu socka, ale budiž, zaplatím, jenom mně vadí, že budu muset nosit u sebe další krabičku, navíc výhledově v kovovém pouzdru abych nebyl zpoplatněn za každý kilometr pokaždé, když jedu z Moravy do Prahy autobusem. A nejlepší je, že bude stejně vybudován kontrolní systém snímání SPZ, jako by nestačilo prostě snímat SPZ i bez krabičky.

fahrer
5. září • 9:30

Mimo jiné budeš platit i na jiných místech než jenom na dálnici. Stačí se podívat na kolika úsecích jsou "šibenice" a značky s M ve žlutémkruhu.

zále
5. září • 7:41

Nejsem žádný zastáncem mýtného systému v ČR. Spíš naopak, ale co tady pan Janda předvedl se mi absolutně nelíbí. Pravděpodobně vycházel z dnešního článku LN, kteří my ostatní smrtelníci teprve budeme číst:
"Na mýtný systém bude muset stát doplatit zhruba půl miliardy korun. V příštím roce se má na mýtném vybrat 3,8 mld. Kč, náklady ale vzrostou na 4,35 mld. Kč. Podle ministerstva by měl být výběr nakonec vyšší, než se předpokládá. Celkem by se mělo vybrat zhruba 6,5 mld. Kč."
Ani jednou v článku nezmínil, že jde o předpokládaný výběr a že tento výběr je obvykle výrazně vyšší. Tedy stát bude rozhodně v plusu, protože tady nikdo z nás neočekává, že by najednou objem nákladní dopravu v ČR klesl o 40%.
Jinak splátky systému jsou rozpočítány na 4 roky a potom můžeme začít srovnávat rentabilitu systému se zeměmi, které ho mají už taky splacený.
Takže pokud toto má zůstat seriózní webzine, tak se brzděte ve svých osobních výlevech a snažte se více blížit objektivitě, prosím!

fahrer
5. září • 9:35

I když bude výběr jako obvykle vyšší než je odhad, tak se nedostane na žádnou slušnou rentabilitu. Dostane se max. do plusových čísel. To je snad nějaké vítezství? El.známky mají samozřejmě jediný důvod a to zpoplatnit i další úseky silnic. Myslím, že se řidiči osobních aut budou divit až zjistí, že se platí na obchvatech měst a silnicích 1.tř.;-)

zale
5. září • 10:34

Je jasne, ze porizeni takoveho systemu bude stat nejake penize. Nemam iluze o tom, jak funguji vyberove rizeni pro stat, kraje, mesta, zkratka za penize nas vsech, ale to sem nepatri. System se bude jeste nejaky cas splacet. To jak, kdyz si koupite neco na splatky, co vam umozni vytvaret dalsi hodnoty nebo prijmy.
Nelibi se mi stejne jako Vam platby za km u osobni prepravy, ktera nas ceka pravdepodobne v budoucnu (2012?).
Tady jde o to, ze pan Janda si vybere informace, ktere se mu hodi k napsani tendencniho clanku a ostatni zamlci. Predpokladam (mozna chybne), ze v clanku uvedene rentability v zemich v radu okolo 10% maji jiz system splaceny a naopak Slovinsko tento system ma novy a nesplaceny stejne jako my. Proste tento clanek je nevyvazeny a uz by si toho mel nekdo vsimnout z vedeni autorevue.cz a udelat tomu konec.

mrtka
5. září • 12:43

správně pane řebíčku, udělat přítrž takovým článkům. a nejlépe zavřít autora nebo rovnou celou redakci?

zale
5. září • 13:24

Jinak samo za sebe hovoří, že tento článek již není v bleskovkách autorevue.cz jako byl ráno. Na jeho konci přibylo "Článek vyjadřuje osobní stanovisko autora."
Tady je původní předloha z níž autor zřejmě čerpal:
http://www.lidovky.cz/stat-prodela-na-mytnem-0bj-/ln_ekonomika.asp?c=A080904_200404_ln_ekonomika_mel
Přečtěte si ho a zjistíte část struktury těch výdajů. např: "Budování telematiky, což je například umístění světelných tabulí na dálnicích, bude podle Hanzelky stát 2,3 miliardy". To teda s výběrem mýta moc nesouvisí nebo se mýlím?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mino SK
5. září • 14:20

2,3 mld? To budou vedle dálnice kopat optický kabel? Včetně napájení bran?

zale
5. září • 13:05

To jsem nerekl. Pokud chce pan Janda ventilovat sve nazory, tak at si zalozi blog a nebo at tu vznikne nova sekce nazory. Tady by mel snazit byt objektivni a to neni. Muj nazor na tento clanek neni rozhodne v teto diskuzi ojedinely.

neodborník
5. září • 7:18

I normálním a slušným lidem ! Neměl by si už pan Janda dojít se svým mozkem na pravidelnou servisní prohlídku ? Vypadá to, že servisní interval dlouhodobě překračuje, je čím dál víc agresivnější ! Co to může jenom být za diagnózu, už ani auta ho netajímají. Jsem zvědav, kolik tentokrát uloví příspěvků, tipuji 88-89. Myslím, že "sledovanost" mu docela "dramaticky" klesá.

neodhalitelny
7. září • 18:45

Vážený pane, pokud pana Jandu, pro jeho názor, posíláte na vyšetření, sám byste si měl zopakovat základní školu. Příště pak ve Vaší reakci nebudou 4 gramatické a 2 stylistické chyby. ;-)

Petr V
5. září • 11:26

A co je v clanku spatne?
Autor popsal to, co kazdej vi, je otazka, zda to melo smysl nebo ne, ale kuxva co tam bylo tendencniho, spatnyho?
Autor si precetl oficialni prameny z Ministerstva, nasral se (kdo taky by zustal v klidu) a lidove svymi slovy popsal stav.
Co je na tom spatne, s kerymi cisly chcete polemizovat?PV

pizi
5. září • 14:14

chci polemizovat s vypoctem ztraty. Neni jasne jake naklady odecetl od jakych prijmu. Neni ani jasne jaka je struktura tech nakladu, zda jde o plytvani, nebo treba naklady na rozvoj, apod. Ne, netvrdim, ze myto je urcite ok, tvrdim, ze clanek je tendencni. Nejprve byl vymyslen titulek a pak teprve vytvoren clanek smontovanim dilu tak, aby co nejvice dokazovaly nadpis. Je z toho prilis videt snaha podat jen ty informace, ktere se hodi.

SM
5. září • 13:40

Já jsem v klidu :) auto mi žere pořád stejně, firma šlape a daně jsou mi jedno, před mýtem i po mýtu jsem nezaznamenal rozdíl :)Peace lidi! Jestli chcete sesazovat vlády, tak tady se Vám to určitě nepodaří. Takovejch týpků znám spoustu, co si šeptaj kde jsem vzal na to co mám a dlouze to rozebírají v hospodě. Ale aby kopli do vrtule a něco udělali, tak to né ....Peace :)

sádlo
5. září • 7:40

Článek vyjadřuje názor autora, můžeš si ho přečíst, můžeš s ním nesouhlasit a to je tak jediné, co s tím můžeš dělat. Možná žiješ v ideálním světě, kde všichni pracují pro dobro vlasti a chtějí žít pro svou krásnou zemi, aby byla šťastná, ale z toho už jsem vyrost. Je to jedno, esi to jsou převlečení komunisti ČSSD nebo převlečení komunisti ODS nebo převlečení komunisti ekoteroristi zelení nebo převlečení komunisti tojejednojaksejejichbandajmenuje, jsou to furt jedny a ty samé zkorumpované kurvy. Solí do řiti by je měli střílet

Pete
5. září • 9:59

COZE? Clanek nesmi vyjadrovat nazor autora, tedy pokud to neni fejeton. Kua jestli je tenhle server vicemene o blogovani, pak je to OK, ale proboha tohle ma byt zpravodajsky server a tam se nesmi stat, ze si autor udela subjektivni nazor a publikuje ho.

Petan
5. září • 14:04

Vzpamatuj se, tento server je soukrome medium a muze si publikovat, co chce a jak chce. Se svymi "znalostmi" o literature ze stredni skoly se jdi .., vis co :).

_ef_
5. září • 10:09

Tnehle clanek je evidentne komentar... nebo pokusem o nej - to je pripad, kdy se rozhodne nazor autora vyjadruje a neni podminkou, aby vyjadroval nazor kazdyho, dokonce ani redakce jako celku.

em
5. září • 7:17

CSSD si jen ukrajuje do vlastni kapsy. ODS chysta pomoci zakonu prevzeti vseho, kde se toci prachy, do soukromych rukou. Pomoci demokracie pripravuji tunel na nase penize.

ja
5. září • 7:15

mam dojem, ze sloh je vyrazne lepsi nez obsah. Mytne bylo zavedeno o pet let pozdeji nez melo, pochybnym improvizacnim zpusobem. Neustale se chvali, ze vybrali hodne. Kdyz zapocitas prvotni investice do dalsi etapy, nebudes asi prvni rok v plusu, ne? Vidim to tak, ze prechytrali mladici se z diskusi pod clanky presunuli na psani clanku - vedi vsechno nejlip a hlavne nejvic vedi o socialismu u nas.

eMan
11. září • 17:31

+1

mewox
5. září • 6:34

buzeranti... nevi uz co takovi pi.. to se vazne m,uze s tat jen u nas a mozna na slovensku..

Petr
5. září • 1:38

Něco tak zavádějícího už jsem dlouho nečetl, těm zkresleným polopravdám snad nemůžete věřit. Jak může do nákladů na mýtné z kamionů počítat zavedení el. dálničních známek za os. auta. Dále přece nemůže být zisk v roce zavedení, kdy je v nákladech počáteční investice a systém se zaplatí až v dalších letech atd. atd.

Clayton
5. září • 3:27

Blahoslaveni chudí duchem... Člověče vzpamatuj se. Pokud ti je tak jedenáct let, tak by se tvůj názor ještě dal pochopit, jinak těžko.
V tomhle státě to funguje tak, že jakéhokoliv úředníka nezajímá sebeméně prospěch státu natož lidí (volů resp. voličů). Vše se hodnotí pouze podle toho, kolik to dotyčnému přinese do jeho vlastní kapsy. Pokud je u moci levicová strana, funguje to normálně tak, že třetina jsou náklady projektu, třetina zisk firmy a třetina všimné. Za vlády pravice bývá obvykle všimné o něco menší. bohužel dnešní vládní garnitura ví, že po příštích volbách neodvolatelně končí, takže v rozposru s obvyklými pravidly je všimné naopak větší.

pizi
5. září • 6:32

A co to meni na tom, ze clanek je velmi tendencni? Polemizujes s necim, co pisatel nerekl. Nenapsal, ze stav kolem dalnic je OK. Napsal, ze clanek je tendencni. Zajimavejsi clanek by napriklad podrobneji rozepsal vysi nakladu a prijmu na jednotlive polozky.

MVa
5. září • 7:09

Za prvé, co je "tendenční" článek?Ten který se někomu nehodí ? No a?
Za druhé: Plní dálniční mýto svůj účel, t.j regulaci kamionové dopravy a finanční přínos pro stát? Zcela nepochybně neplní.
Za třetí: byla soutěž na systém mýta čistá a transparentní? To ani omylem.
Za čtvrté: co přinese elektronické mýtné pro osobní automobily? Nic. Zpočátku jen náklady a možnost sledování pohybu vozidel i mimo velké mýtné brány, později možná zcela zanedbatelný příjem na ůrovni zlomku příjmů spotřební daně z paliv.Krásně tendenční, krutě pravdivé.

pizi
5. září • 14:07

Proc obhajujes tvrzeni, ktera clanek neuvadi? Zkus reagovat na to co je napsano. Nikdo tu netvrdi ze myto plni ucel, ze tendr byl ok, apod. Bavime se o tendencnosti clanku, nikoliv o kvalite mytneho v cr. Co je tendencni clanek? To je clanek, ktery schvalne uvadi jen ta fakta, ktera se hodi do kramu. Clanek, ktery ma za cil nafouknout bublinu, takze se vyhyba vsemu co by bombasticnost prohlaseni mohlo zmirnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jakub
8. září • 11:47

a jaka jsou ta druha fakta, ktera clanek neuvadi? diky

x12345678
5. září • 13:56

Souhlas, pro mýtné fanatiky otázka :Co přinesl elektronický mýtný systém pozitivního?Snížení hustoty dopravy? Nepřinesl.Odklon tranzitní nákladní dopravy do jiných zemí? NeČasové rozložení dopravy? Nepřinesl.Ekonomický přínos? Okamžitý ne, právě naopak. Dlouhodobý? Ne, vzhledem k objemu výběru spotřební daně z paliv je mýto ekonomicky bezvýznamné i z dlouhodobého phledu. Netvoří ani zanedbatelnou část výběru spotřební daně. Pouhé paušální zvýšení spotřební daně o pouhých 10 haléřů na litr paliva by znamenalo vyšší ekonomický příjem pro stát. Bez mýtných bran, bez Kapsche, bez celníků, bloumajících v autech od kapsche po dálnicích, bez tisku a prodeje a kontroly dálničních známek. Bez dementních cedulí s pro cizince nepochopitelným M na začátku a konci každé vesnice na placených úsecích.
Bez možného šmírování pohybu provátních vozidel po placených úsecích.Tak co tedy vlastně mýtný systém pozitivního přinesl? A´t hledám jak hledám, ať se ptám laiků i odborníků, ještě nikdo mi na tuto otázku nedokázal smysluplně odpovědět. Logicky mi tedy přichází automatická odpověď, že pozitivního nepřinesl vůbec nic.Tedy pokud se za pozitivní vliv nedá považovat zisk firmy Kapsch, čísi nemalé provizní vztahy, samoúčelná práce pro pár zbytečných celníků a velký bratr zírající z mýtných bran. A ani jedno z toho já za pozitivum nepovažuji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pizi
5. září • 14:11

A proc mluvis o mytnych fanaticich v reakci na prispevek o tendencnosti? Ty take veris tomu, ze kdyz nekdo haji vec X spatnymi argumenty a ja na to upozrnim, ze to automaticky znamena ze jsem privrzencem Y? Myto je spatne, ale to mi prece nebrani upozornit na clanek, ktery se snazi dokazat ze myto je spatne tak, ze pise tendencne. Nebavime se o tom zda je myto ok, nebo ne, ale o tom, ze clanek je tendencni, tedy psany jednostrane. Clanek je o tom ze myto pristi rok prodela. To dokazuje tim, ze tendencne poscita nesouvisejici polozky a zamlci fakta, ktera z toho delaji mene jasnou vec.

pepek
5. září • 2:34

+1

Fénix56
5. září • 1:34

Pan Janda si ještě nevšiml, že KAŽDÉ politické rozhodnutí, je jen tunel do vlastní kapsy !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! ČD stále ztráta, výstavba dálnic výrazně drahší než EU, vlakové koridory za X mld po kterých se stále jezdí 160 jak po starých atd atd stejně jako za prohrané arbitráže za desítky mld nenese nikdo zopovědnost. A všichni spokojení a usměvaví, tak buďte aspoň Vy co k čemu a neadresujte své názory na tento, již bulvární server, ale směrem nahoru;-)

YoRk
5. září • 1:20

za tohle může především Šimonovský, to je ta největší krysa která se na tom pořádně nabalila. Z politiky postupně zmizí a bude si užívat někde v Karibiku. Mí známí měli tu ,,čest,, potkat se při podnikání s jeho synáčkem a vůbec nebylo vidět jak ho všude postrkuje tatínek. Tihle a jim podobní by měli viset a ne se chlubit tím jak dělají z lidí za peníze z daní blbce.

x12345678
5. září • 14:05

Představa, že za tím stojí Šimonovský je naivní. Ten byl nástrojem, nikoli hlavou. Byznys tohoto rozsahu nikdy neřídí ministr, koukej o něco výš. Šp... - Gr... - Pa....

lubo44
5. září • 0:55

Aj Slovensko ide niečo podobné budovať. Z 5 prihlásených do tendra 4 vyhodili, takže víťaz je známi. A nielen víťaz tendra, ale aj príjmu z dialničných poplatkov. :-D

pša krev
5. září • 0:36

To se mi ani nechce věřit :-O

jogurt
5. září • 0:46

Ale tomu klidně věř, je to napsané ještě docela milosrdně.Proč jsou naše dálnice předražené? Protože jejich projekce je nesmyslná, protože výběrová řízení jsou taková, jaká jsou a protože podplacení úředníci si proti svým privátním chlebodárcům nedovolí uplatňovat jinde standardní principy odpovědnosti.Proč je u nás elektronické mýto k ničemu, kamionovou dopravu nereguluje a finančně nic nepřináší? Protože jsme ve stejném česku, kde platí smutný stav předchozího odstavce.

popleta
5. září • 10:03

Trochu do toho dělám a ujišťuji vás, že projekce není nesmyslná. Problém je v tom, že si dodavatelé dělaj co chtěj. Hotové a schválené projekty se po vysoutěžení zakázky předělávají tak, aby si dodavatelé nahrabali. A v dalším kroku to ještě předraží. Jde o čistou mafii. Nic víc.

x12345678
5. září • 13:42

Dodavatelé si nevymýšlejí nesmyslné mosty pro medvědy v místech, kde medvědi vyhynui před 500 lety. Dodavatelé si nevymýšlejí nesmyslné megalomanické křižovatky na D5 Plzeň-Černice a na křížení R35/36 u Opatovic nad Labem. Dodavatelé si nevymýšlejí nesmyslné zářezy do terénu v absolutní rovině (D11, D8,D5). Dodavatelé si nevymýšlejí nesmyslné náspy v absolutní rovině (D11,D8,D5,D3), které stavbu prodražují na několikanásobek. Toto vše má na svědomí investor ruku v ruce s projektantem. někdo tu kravinu prostě vymyslí,někdo ji schválí a někdo ji namaluje.
Dodavatelé to przní a zdražují až následně.

Camil
5. září • 0:36

...leč bohužel naprosto pravdivý:
"Pokud jste si mysleli, že se ze zisků z provozu systému elektronického mýta postaví alespoň trocha předražených dálnic (pročpak jsou asi předražené...), musím vás zklamat. Peníze z výnosů se rozkradou ještě v systému samém, takže při stavbě dálnic již musejí být rozkradeny jiné..."Ptám se: Není tohle už moc? Není čas tomuhle "hospodaření" učinit přítrž? Ale rozhodně ne volbou oranžových komoušů, kteří dělají úplně to samé... Jsem pro menší revoluci, pár mrtvých gaunerů bude mít očistný vliv na dlouhá léta...

Bobby
5. září • 11:48

Sežeň dalších pár set až tisíc lidí a řekni místa, dne a hodiny. Budeme tam a vypráskáme je všechny;-)

Petan
5. září • 14:19

Kdyby se ti zmrdi pojebani v cele s hlupakem Topolankem (omlouvam se, vzdycky se rozcilim) bali, ze muze probehnout nejaka defenestrace, tak by jinak pracovali ve prospech spolecnosti. Ja bych se rozhodne nevahal pridat, ale oni si jsou velmi dobre vedomi toho, ze to nikdo nikdy neudela... jednak by vznikl poradny chaos anarchie a jednak na to uz v nasem civilizovanem demokratickem svete nikdo nema koule. Jsem pravicoveho smysleni, ale ODS NENI PRAVICOVA STRANA! Chci aby spicky politicke byli odbornici a vzdelani lide...za humus jako je hlupak Topolanek, papousek Langer nebo ostatni "spicky" se stydim. Jestli budou v cele tito neuspesni pofiderne vystudovani pravnici (Langer ma odvahu ucit na fakulte prav - ty kidy byste museli slyset) a dalsi ostudy, tak radeji budu volit mensi zlo ... Doufam, ze lide si podobne veci uvedomi a budou si davat velmi dobry pozor koho budou volit. Zadne vhazovani neoznacenych stranickych karet nebo do uren ... zadne sezeni v pohodli domova misto toho, aby vsichni zvedli zadky a dali najevo u voleb, co se jim nelibi. Pro dobro cele nasi republiky doufam, ze lide prestanou myslet tak omezene a zacnou podnikat razne kroky.

LOL
6. září • 23:13

To jsi tedy silně naivní...

Carlsson
5. září • 0:26

..že ano pánové z ODS:-(

šedý vlk
14. září • 1:32

Je úplně jedno jestli jsou u koryta jakkoli barevní nebo černokněžníci, důležité je že jsou u koryta a dokud je plné budou chrochtat. To, že ostatní mají žlab vysoko je netrápí - jejich blbost že si je zvolili.

x
12. září • 6:18

než se tady budeš pouštět do nějakých soudů která strana za to může, tak zalov v paměti, která že strana byla u zrodu takto "výhodného" systému.

ODSakEda
6. září • 11:02

Jen tak na okraj připomínám, že mýtné brány prosadila koalice čSSD-KDU-čSL s lidovcem 3imonovským v čele min. dopravy!!! ODS byla proti v PS a kritizovala neperspektivitu a do budoucna nutnost přejít na SATelitní systém po vzoruNěmecka, kdy by nehyzdily krajinu brány a navíc by se daly spopltanit jakékoliv ůseky, aby se těžká vozidla nevyhýbala některým úsekům (branám)!
Co začali, v tom musí nástupce - opět ale koalice(!!!) - ODS-KDU.čSL-SZ jaksi , neb to stálo příliš mnoho mld!...
Tak laskavě přemejšlejte, než něco vyblejete veřejně... Dík!

JJ
8. září • 15:57

Oranžoví, černí i modří socani si mohou podat ruce a táhnout kamsi.Jak sám přiznáváte, ODS nebyla proti z principu, ale jen to chtěla udělat trochu jinak - shodou okolností systémem, který má daleko větší potenciál ke šmírování občanů. Řebíčkova "vylepšení" mýtného systému (ale i jiné kroky) pouze pokračují v řadě debilit, započatých Šimonovským.Německou krajinu nehyzdí mýtné brány? Tak to asi jezdím po nějakém jiném Německu. Je jich o něco méně než v Kocourkově a jsou tam. A mimochodem - oproti větrným elektrárnám, velkoplošným billboardům či velkým dálničním ukazatelům směru je "hyzdící výkon" bran vcelku zanedbatelný.

Slaine
6. září • 23:25

Pod tu poslední větu se podepíšu, ale to už bychom asi chtěli od voličů levice skutečně příliš ;-)

LOL
6. září • 23:11

Edíku, ale proč tedy ta nevinná ODS v těchto nesmyslech pokračuje??? Dokonce je umocňuje, místo aby racionalizovala. Jenže to by to nebylo takové rito, a tak se ve výnosném podniku pokračuje... bohužel tento výlet Kapsche za hranice všedních dní budeme platit my...

Zelí
5. září • 8:36

Tys nepochopil, že tajtrlík, který zrovna sedí v ministerském křesle má nulový vliv na to, co se na ministerstvu děje. Vše řídí úředníci. Pokud by se mělo něco změnit muselo by se ministerstvo dopravy zrušit bez náhrady.
Doporučuji poplatky za použití dálnic zvýšit na desetinásobek. Dálnice by se alespoň vyprázdnily. Dále by mýtný systém finančně zkolaboval a cigoši by ho během týdne přesunuli do kovošrotu. Tím by to skončilo.

Carlsson
5. září • 0:27

debilkové nafrněný.

jogurt
5. září • 0:42

Na tento primitivní výkřik si dovoluji reagovat upozorněním, že eletronické mýto včetně výběrového řízemí ve stylu Kapsch je dílem vlády sociální demokracie, nikoli vlády ODS. Nebohý ministr Řebíček na tento paskvil jen roubuje další paskvil v podobě elektronických vinět pro osobní automobily.

ITTI
5. září • 16:37

Systém pochybné rakouské firmy se vybral nejen za vlády ČSSD, ale minierstvo dopravy řídili naši soudruzi lidovci,takže soudruh bratr Šimonovský z Brna-jeho úřad vybral.No a v JM kraji soudruzi lidovci zase vyhrávají (už dvakrát) krajské volby a lesák Juránek(místoředseda KDU) bude potřetí hejtmanem? Asi, peníze by byly...Takže ODS bych z toho tentokráte vypustil,byť může za to, že dnes je vedro a v zimě sněží...:-D

Petr V
5. září • 11:20

Castecny souhlas,
ale hlavni pointa je v tom, ze el. dalnicni znamky VYRAZNE zhorsuji jiz tak neefektivni REALIZACI mytneho systemu u nas. Rebicek se holt rozhodl, ze kdyz uz tak uz a zacne nas vsechny dojit - konec koncu az ho kopnou do prdele, tak si bude moci rici, ze byl jako Janosik - bohatemu statu bral a svym chudym znamym podnikatelum daval ...PV

Radek
5. září • 11:35

S placenim za ujete kilometry souhlasim, ja jedu po dalnici vzdy jen 10 km jednou za mesic a kvuli tomu si kupuju dalnicni znamku za 1000, takze platim 1000/12/10/2=3,20 za km... to je fakt dobry :))Treba logicy vzato - kamiony by meli platit spis za pouziti jine silnice nez dalnice a to 10x toli, protoze problem neni kamion na dalnici, ale frcici po 4m siroke silnici, to ale nikomu nevadi, misto toho se tu lide hadaji o par drobnych. Ale proc ne, nejvetsi borci jsou prece ty v nejvetsich bouracich, ze?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
9. listopadu • 16:38

Jsou ovšem tací, kteří musí jezdit po dálnici denně do práce pro svých 20 litrů měsíčně a těm poradíš co?

tms
5. září • 14:59

No pokud budou ceny za km, jako jinde v Evrope, kde to vychazi na cca 1 euro na 10km, tak asi stejne moc neusetrite :). A pokud jednou za rok vyrazite na nejakou delsi cestu, tak se Vam to jeste prodrazi :(

x12345678
5. září • 13:38

Proč proboha jezdíš po dálnici desetikilometrový úsek? Nejezdi po ní.

Camil
5. září • 0:45

Nebohý? Spíš ubohý... On roubuje paskvily zjevně rád. A ne nezjištně...

E-,aisjcz
5. září • 8:26

proč odvolávat nějakou skobičku? Raději to vypráskat všechno a nenechat ani modré desky od sešitů3-[http://www.novinky.cz/clanek/148916-poslanec-ods-morava-chystal-vydirani-rebelky-zubove.htmlPS: těšte se od ledna k zubaři
http://www.novinky.cz/clanek/148912-lide-si-maji-hradit-vsechny-plomby-rika-novela-o-zdravotnim-pojisteni.html

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
8. září • 16:03

Dalnici k zivotu nepotrebuji, kriticke zuby v puse uz mam zaplombovane, spis se me ale primo dotykaji neuveritelna zverstva pachana vladnouci mafii na mistni urovni:http://www.ct24.cz/regionalni/25842-firma-atol-neopravnene-vybira-parkovne-v-centru-hradce-kralove/
http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/atol20080820.html
http://www.youtube.com/watch?v=icH4EJQdjMQ...jen podotykam, ze se zde nejedna o zadne parkovani v atraktivnim historickem centru mesta, jak mozna znela puvodni zaminka, tihle soukromi zlocinci s posvecenim magistratu bez jakekoliv pridane hodnoty nebo vydaju vybiraji na pozemcich placenych z nasich dani i na sidlistich na periferii mesta nebo pred ciste administrativnimi budovami s jedinym cilem: maximalne paralizovat motoristicky provoz po celem meste a okoli a maximalizovat bezpracne zisky bez jakekoliv navratnosti nebo prispevku do infrasktruktury mesta.... 3-[

Petr
5. září • 9:53

Dalsi z tech, co vidi pouze rude. Pokud si myslis, ze za vlady oranzovejch bude lip, tak prosim. Jak je videt, tak lidi maj hodne kratkou pamet (tim neschvaluji vsechny kroky, ktere tahle vlada dela, ale to je na jinou debatu).Ty ses zarnej priklad levicaka, co jen rve a zjevne by chtel vse zadarmo. I ty rudy desky na skolni sesit ;)PS: tesim se a je to jen dobre. Nauc se pecovat o svoje zdravi a budes platit co nejmene!

Bob
10. září • 13:50

Petre,blb jsi ty,protoze ja platim mesicne Kc 1500 a muj zamestnavatel Kc 4500,takze bych za 6000 celkem ocekaval aspon ten amalgam za pojistne!B-]

Shorty
17. září • 1:49

co to sem motas ty moulo, ZP a SP je na neco jineho. Navic nechapu proc by se mely hradit plomby, vznik zubniho kazu a jeho priciny jsou jasne prokazany a existuje velmi ucinna pece, takze je veci kazdeho v jakem stavu tu svou hubu ma.

Moula
5. září • 12:48

Nic zadarmo v této zemi nikdo nedostává, vše se platí. Nevím na co platím takové sociální a zdravotní, když v konečném efektu si vše platím ještě jednou. K doktorovi chodím jednou za 5 let, k zubaři 2 x do roka.
Místo neschopenky si beru dovolenou, ale když mi řekli, že otce, kterému je 86 let si mám po operaci odvézt sám a kdybych se nestavil u obvoďáka, tak bych ani nevěděl, že mi ho nadělili se zápalem plic, tak to už je trochu silné kafe.
Nedělme to na pravici a levici řiďme se zdravým rozumem, vždyť platíme, platíme a kasa je prázdná. Podívejte se na kterýkoliv městský úřad kolik tam je zaměstnáno lidí a zjistěte si kolik jich tam bylo před rokem 89.
Vím, že dělají některé činnosti, které se dřív nedělaly, ale účtovalo se ručně, žádný počítač, žádný internet, stavělo se v akci "Z". Dnes tam sedí 2 x tolik lidí a aby ne třikrát.
Pan Řebíček už ani nevystupuje na veřejnosti, když vidím pana Hanzelku, čekám jakou další jobovu zvěst donese, naposled to byly zimní gumy se vzorkem minimálně 4 mm. Takže na letních s 1.6 mm to bude v pořádku a lepší.
Novináři jdou těm mizerům na ruku, žádná kritika, jen vlezdopr...lismus všech redaktorů. Vždyť už to není ani k smíchu, je to všechno k pláči, nedá se na to dívat ani to poslouchat.Moula

E-,aisjcz
5. září • 11:11

ano. Jsem přesvědčen že za Paroubka to bylo lepší a doufám že bude.A paměť mám dobrou. úplně stejně jako dnes se ODS chovala kolem roku 1997. Kradla, tunelařila a podváděla. ČSSD se takhle nikdy nechovala.

Janek
5. září • 13:20

Nikdy se tak ČSSD nechovala?! Až na to, že volby v roce 2002 zaplatila z Internetu ze škol. Nemluvě o vypečených ministrech zemědělství... Všechno je to BZH ;-)

Radek
5. září • 11:30

To je dobry, CSSD se chovala uplne stejne a jeste ti do oci dokaze rikat, jak to mysli uprimne.
A nejlepsi na tom, je, ze to tunelareni maji na svedomi lide, kteri vetsinou nemeli s ODS nic spolecneho, proti ODS mluvi hlavne to, ze tomu nedokazali zabranit.Jak muze byt nekdo tak naivni, ze kdyz tam bude nejaky komunista paroubek, tak to bude lepsi? Vzdyt je to ten nejvetsi darebak, ktery se prevlika tak rychle, jakou maji naladu lidi, to samy rath, ktery jiz byl snad ve vsech stranach, nazory meni kazdy mesic a jeste je to ten nejvetsi hulvat pod sluncem.Nesouhlasim se vsemi kroky, co ted vlada dela, ale spoustu veci udelala dobre, s kterymi souhlasim. A ze se plati poplatky? Kolik jste za ne dali? Navic konecne je tu system s limitem, takze zeny babicka nemusi platit kazdy rok 10 tisic, ale polovinu, a ze se budou platit plomby? Stejne si kazdy normalni clovek uz dava bily, za ktery se plati uz ted. Za korunky se taky plati a mnohem vic...Takze kdyz nekdo krici, ze bylo za paroubka, grose a ratha lip, tak je to pekny sklerotik a kdyz se necha temi zvasty a zebracenkama "dame vam jednou tisic korun" (ktery vam seberem jinde), tak je hlupak

petr
5. září • 13:17

Ona ODS tomu nedokázala zabránit z toho důvodu, že tam ty mezery v zákoně dělali úmyslně, alespoň některé. Nebo druhou možností je, že to byli totálně neschopní právníci a ekonomové. Pak se dostala k moci ČSSD a ta s kradením moc zkušeností neměla, ale po pár letech se do toho dostali 3-[Zloději jsou v obou stranách stejně jako hulváti, ČSSD má Ratha, ODS zase Topolánka. Za dob vlády Zemana jsem si myslel, že není většího hulváta, ale tihle dva šašci jej trumfli minimálně o několik tříd.Na ODS mě naštvala jediná věc a to, že před volbama slibovali Tlustého ekonomickou reformu, která měla hlavu a patu a po volbách Tlustého odkopli a prosadili Kalouskův paskvil.Jinak v současnosti jak jde o to lidi okrást, tak ODS i ČSSD táhnou za jeden provaz, stačí si vzpomenout na to jak nechutně dokázali společně vytunelovat malé akcionáře, což byl návrh ODS, který prošel jen díky podpoře ČSSD 3-[

.
5. září • 11:22

Bamberský kufřík, Liberta vytunelovaná exministrem Svobodou a jeho náměstkyní Snopkovou, Dvakrát zahájená a nikdy nepostavená dálnice do Ostravy, zázračně majetný velkostatkář a exministr Fencl, křišťálový rentiér a majitel bytu na Barrandově Standa Gross...
Jistě, oni byli tak féroví a mysleli hlavně na ty nejchudší. :-D

x12345678
5. září • 14:01

Plus největší tunely všech dob:
- Elektronický mýtný systém v podání vláda ČSSD plus Kapsch.
- Gripeny
- Obrněné transportéry pro armádu

*
5. září • 18:16

Nejdražší dálnice v evropě http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=10963
Tvrdík potopil ČSA http://www.finexpert.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=16752

pepa
5. září • 10:50

Nebude lip samozrejme to je ta jedinna jistota. Je to prast jak uhod ? Ale proc tady do toho primitovne tahas zase nejaky levicaky, on psal o jedinne strane, ktera za timhle stoji. Politicke spektrum je sice o malo ale prece jen sirsi.

Petr
5. září • 11:44

Jednoduse proto, ze jeho prispevek byl jak z pera hloupeho levicaka, ktery vidi vse jen cernobile a navic znacne zjednodusene. Plus, to co napsal dole je uz zbytecny komentovat.
Bohuzel politicke spektrum neni sirsi, mozna na papire. Aspon ja to tak vidim.Hlavne proc to na autorevue vubec mota? Jak souvisi nejaka podla cinnost nejakeho odesaka s mytnym mi opravdu unika. Je to stejne OT, jak moje reakce, ale ty plomby sem nemoh jen tak prejit ;)

Doporučujeme

Články odjinud