Český jezdec Martin Prokop v MS v rally ve voze WRC

Český půst, trvající 3 roky, 11 měsíců a 10 dnů,10.listopadu 2011 skončí.
„Zaručené“ zprávy o možném startu posádky Czech Ford National Teamu v MS v rally s vozem nejsilnější kategorie WRC se objevovaly v průběhu celé letošní sezóny, ve které česká dvojice svádí souboje v šampionátu SWRC. 

Realitou se však stanou teprve10.listopadu po půl třetí odpoledne. To se bude na startovní rampu Wales RallyGB  ve dvacetitisícovém velškém městečku Llandudno blížit FORD FIESTA WRC s posádkou Prokop – Tománek v kokpitu. Po dlouhých 4 letech opět česká dvojice v elitní kategorii, ve společnosti rallyových ikon jako je Loeb, Hirvonen, Solberg nebo Sordo.

„Splněný sen – zní to sice jako to nejprofláknutější klišé, ale lépe se ten pocit asi popsat nedá“, říká šťastný Martin Prokop. Ačkoli se stal v roce 2009 juniorským mistrem světa (vozy s jednou poháněnou nápravou) i vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů, přesto, že byl loni třetí v SWRC (MS vozů kategorie S2000) a letos před posledním závodem figuruje na stejné pozici, přesto bude druhý listopadový víkend vrcholem jeho desetileté kariéry. „Nepochybně! Ačkoli pro příští sezónu ještě nemůžeme nic potvrdit, pevně věřím, že to bude začátek úplně nové etapy v mém rallyovém životě. Nervozita? Možná. Zdravé rozechvění? Ano. Radostné očekávání? Rozhodně!,“ popisuje pocity před svým prvním nahlédnutím do elitní kategorie.

WRC, Formule 1 a Moto GP jsou v motoristickém světě zóny pro vyvolené. Pro ty, kdo dokáží, že patří mezi nejlepší.

Jaké jsou před ostrovním startem ambice našich reprezentantů? „Osobně nemám rád vyjádření o sbírání zkušeností. Vždy mi trošku zavánějí alibismem. Ale teď nemohu říct nic jiného ani já – prostě se pokusíme co nejrychleji zvyknout na špičkovou techniku a postupně ji začít co nejlépe využívat. Kde v pořadí se budeme se svými časy pohybovat, to se zprvu spíše necháme překvapit.“
Nebudou zrádné, uklouzané, blátivé, promáčené  velšské tratě příliš náročným dějištěm takovéto premiéry?

„Wales je sice extrémně náročný závod, v MS ale nenajdete podnik, který by snad byl snadný. Vybrali jsme si těžký test. Protože celé WRC je těžké. Pokud zde uspějeme, bude to dobrý signál pro naši další budoucnost. “ říká devětadvacetiletý rodák z Jihlavy, před svým dnem D.

Zdroj: CFNT MÉDIA SERVIS


 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků