Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Státní firma Prisko, která vypořádává závazky po privatizované Škodě Auto, prohrála v mezinárodní arbitráži spor s koncernem Volkswagen. Česko tak bude muset německé automobilce zaplatit zhruba 300 milionů korun. Informovala o tom Česká televize.

Ministerstvo financí výsledek arbitráže zklamal a Prisko i Volkswagen jej zatím nechce komentovat. 

Volkswagen ve sporu tvrdil, že ji Česko při privatizaci mladoboleslavské automobilky ochudilo o 500 milionů korun a rakouský soud mu nakonec uznal 287 milionů korun. „Průběh a výsledek uvedeného soudního sporu je pro mne velkým zklamáním,“ sdělil ČT náměstek ministra financí Zdeněk Zajíček.

Firma Prisko, kterou vlastní prostřednictvím MF stát, si k zastupování ve sporu najala soukromé právníky a vedení MF se arbitráže vůbec neúčastnila. Podle mluvčího MF Ondřeje Jakoba Prisko prý připravuje odvolání a za svůj neúspěch ponese případné následky. „Ministerstvo financí nyní zvažuje další transformaci společnosti Prisko a jednou z variant je i její likvidace,“ řekl ČT Jakob.

Rozhodnutí mezinárodní arbitráže musí vykonat české soudy. Peníze by pak stát mohl zaplatit dobrovolně, a nebo může soud státní zdroje zablokovat exekucí, dodala ČT.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků