Česko má zaplatit Volkswagenu po prohrané arbitráži 300 milionů

Státní firma Prisko, která vypořádává závazky po privatizované Škodě Auto, prohrála v mezinárodní arbitráži spor s koncernem Volkswagen. Česko tak bude muset německé automobilce zaplatit zhruba 300 milionů korun. Informovala o tom Česká televize.

Ministerstvo financí výsledek arbitráže zklamal a Prisko i Volkswagen jej zatím nechce komentovat. 

Volkswagen ve sporu tvrdil, že ji Česko při privatizaci mladoboleslavské automobilky ochudilo o 500 milionů korun a rakouský soud mu nakonec uznal 287 milionů korun. „Průběh a výsledek uvedeného soudního sporu je pro mne velkým zklamáním,“ sdělil ČT náměstek ministra financí Zdeněk Zajíček.

Firma Prisko, kterou vlastní prostřednictvím MF stát, si k zastupování ve sporu najala soukromé právníky a vedení MF se arbitráže vůbec neúčastnila. Podle mluvčího MF Ondřeje Jakoba Prisko prý připravuje odvolání a za svůj neúspěch ponese případné následky. „Ministerstvo financí nyní zvažuje další transformaci společnosti Prisko a jednou z variant je i její likvidace,“ řekl ČT Jakob.

Rozhodnutí mezinárodní arbitráže musí vykonat české soudy. Peníze by pak stát mohl zaplatit dobrovolně, a nebo může soud státní zdroje zablokovat exekucí, dodala ČT.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků