Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

137 komentářů

pazurj
23. února • 10:04

Jinými slovy ve Fordu zjistili, že na inženýri fordu naplánované výměny filtru přijíždí méně aut než si spočítali a naplánovali, takže se jim neplní kasička dle předpokladů.
Dojímá mě jejich starost o životní prostředí. Málem mě ukápla slza.
Hezký den.

xxxx
10. března • 23:24

Tak hodně lidi tady nevím zakladní věci ohledně DPF , dpf filtr odfiltruje saze popilek atd ale jen do určíte velikosti pod ni už pak nic nefiltruje ! +- 1.5 mikronu, další věc automaticka regenerace dpf v autě ! za prvé při regeneraci se zvíší spotřeba paliva ! za druhé při vypalovaní pdf dochazi ke spalování zachicených častic , a ty jsou při spalovani to největší svinctvo co muže být !!! čili to co dpf zachití , pak zase vypali a tím padem daleko více znečístí životní prostředí ! a nehledě na to že při vypalovani DPF vznikají silně karcinogení látky !!!Další věc je cena vymněny DPF ! od 20 do 350 tisic !!! zaleží na typu dpf a typu auta !
tyto ceny jsou zlodějské !!! nic víc !Takže DPF nemá z ekologii nic společného !! je to jen tahaní peněz z lidí ! a o blbovaní lidí nic víc !!!A jedna perlička na víc , od roku 2015 budou mít všechny nově vyrobené auta i benziny DPF ! mužete se poděkovat ekoteroristum a slavné EU ! resp co bude euro 6 bud mít DPF at nafta nebo benzín a osobně považuji i katalizátor za zcela zbytečný ! jelikož "KAT" ubírá výkon z motoru cca od 6 do 18 Kw taleží na tzpu "KATU" a tím padem yvzšuje spotřebu paliva !!! takže yase žadná ekologie jen tahaní peněž z lidí , sice cena katalizátoru není až katastrofální , ale i tak se pohybuje od 2000kč za univerzální kat až po 65 tisic za originální kat

Psenda
14. dubna • 14:42

"od roku 2015 budou mít všechny nově vyrobené auta i benziny DPF"
asi preklep v datu ne? Pac jinak jsi pouzil spatny cas.

Riška
23. února • 10:01

Mám F Galaxy a taky jsem měl problémy s DPF, většinou z nevhodného používání (krátké jízdy). Ale taky se stalo, že jsem jel celkem dlouhou štreku do Toskánska a stalo se to i tam. Pomohl mi na dálku můj servisman v ČR, který byl přesvědčený, že je to italskou naftou (a to jsem bral na dálnici u Agip). Rada byla vyjet tu místní břečku (a na dálnicích čistit ustálenou jízdou) a pak vzít plnou rakouské. Klaplo to přesně! Na Fordech je nejhorší to, že neukazují, že nebyla provedena regenerace, což ostatní většinou mají. Mám ještě Mitsu Outlander a ten musím poslouchat před vypnutím, jestli neregeneruje (= zvýšené otáčky). Ford předloni nabízel filtr s 50% slevou (asi věděli, že se to valí :-D).

ota
23. února • 19:50

Přidávám se k posledním větám Rišky: Muj focus 1,6 tdci neukazuje průběh regenerace. Byl jsem překvapený na diagnostice, která ukázala nějakých 700 správně dokončených regenerací z 1300 započatých. Autu se zvyšovala nehorázně spotřeba, neustále běžel venilátor chladiče a na otázku co s tim mi v autorizovaném servisu řekli, že spotřeba 7,5 /100 je normální. I přestože jsem řikal, že normálně je to 5,5. Když jsem trval na opravě tak vyrukovali: snímač tlaku na PDF-zaplaťte ho a vyměníme ho. PDF - zaplaťte a vyměníme ho. Metodou pokus omyl!!!
Uplně stejná neschopnost probíhala s EGR ventilem-nikdo neví co s nim je, každý ho umí jen vyměnit a nechat si ho zaplatit. Mam teď doma dva a auto stejně cuká, hulí a nejede. Já tu opravu chci zaplati, jenže neni komu!
Takže Forde, než si začneš stěžovat, že si nekupujeme náhradní díly (nevěřim, že ti jde o zdraví nebo přírodu) jejichž cena tvoří plovinu ceny auta, nauč své servisy opravovat a diagnostikovat svoje produkty. Konstruuj auta, která signalizujou, co se jim nelíbí a jak s nimi mam jezdit a pak choď někam plakat. A do reklam, kde uvádíš spotřebu 3l/100 dopisuj za jakých přesně podmínek jsi to naměřil.

ota
23. února • 19:50

Přidávám se k posledním větám Rišky: Muj focus 1,6 tdci neukazuje průběh regenerace. Byl jsem překvapený na diagnostice, která ukázala nějakých 700 správně dokončených regenerací z 1300 započatých. Autu se zvyšovala nehorázně spotřeba, neustále běžel venilátor chladiče a na otázku co s tim mi v autorizovaném servisu řekli, že spotřeba 7,5 /100 je normální. I přestože jsem řikal, že normálně je to 5,5. Když jsem trval na opravě tak vyrukovali: snímač tlaku na PDF-zaplaťte ho a vyměníme ho. PDF - zaplaťte a vyměníme ho. Metodou pokus omyl!!!
Uplně stejná neschopnost probíhala s EGR ventilem-nikdo neví co s nim je, každý ho umí jen vyměnit a nechat si ho zaplatit. Mam teď doma dva a auto stejně cuká, hulí a nejede. Já tu opravu chci zaplati, jenže neni komu!
Takže Forde, než si začneš stěžovat, že si nekupujeme náhradní díly (nevěřim, že ti jde o zdraví nebo přírodu) jejichž cena tvoří plovinu ceny auta, nauč své servisy opravovat a diagnostikovat svoje produkty. Konstruuj auta, která signalizujou, co se jim nelíbí a jak s nimi mam jezdit a pak choď někam plakat. A do reklam, kde uvádíš spotřebu 3l/100 dopisuj za jakých přesně podmínek jsi to naměřil.

st
2. března • 17:20

Proboha neplačte. Není důvod. Filtr odstraňte, EGR ventil zaslepte, proveďte potřebnou úpravu SW řídící jednotky a uvidíte jak váš vůz bude jezdit za podstatně méně nafty, navíc bude o poznání čilejší. Přeji hodně zdaru i šťastných km.

ferda2
27. února • 13:18

Není pravda, že focus 1,6 tdci neukazuje průběh regenerace. Regenerace nastává, když snímač tlaku vyhodnotí, že je ucpáno a když se současně splní další podmínky: motor je teplejší než 80 °C a jedete "jistou dobu" ustálenou rychlostí (80 km??) - nejspíš po dálnici. A pokud je tma, tak šofér, který jede v autě za vámi, tak ten vidí, jak z vašeho výfuku létají plameny. A to je právě ta indikace, že regenerace probíhá :o). Napište si na kufr číslo mobilu, aby vás ten zadní šofér mohl informovat. Abych nebyl nespravedlivý: protože používám brýle na čtení, tak pochopitelně jezdím bez nich a když mě "kompjůtr" něco píše německy na displeji, tak to stejně nepřečtu...třeba něco hlásí??!

Riška
24. února • 7:53

Přesně napsáno! U Fordu Charouz i s jejich originálním softwarem ani nevěděli na kolik procent to vyčistili, ale hned nabízeli nový DPF se slevou. 3 týdny po jejich "odborném" zásahu byl opět problém, který byl opět zaviněný krátkými jízdami. Ještě, že manželka změnila zaměstnání a trošku víc to projede (a snad i zregeneruje ;-)).

Kaktus
22. února • 20:46

Je to jednoduché,
kdo chce, nebo má Forda
vezmete třináct korun, napíšete pohlednici na adresu :
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Karolinská 654/2
186 00 Praha 8nebo línější a chudší napíšou E-mail:
infocz@ford.com"Nelíbí se mi vysoká cena DPF filtru u dieselů FORD a nemožnost jeho renovace."
A: proto se Vašeho auta zbavuji.
B: proto si nekoupím Ford.
Váš Franta.V civilizovaných zemích se tomu říká zákaznický tlak a funguje to.Rozčilováni na diskusích nepomůže.

trent
23. února • 10:15

Jenže tady ten zákaznický tlak je k ničemu, protože se zpravidla jedná o ojeté vozy s vyšším nájezdem. Kdo si koupí nový vůz a jezdí s ním vhodně, obvykle problémy s filtrem nemá, protože se do té doby vozu zbaví. Že si musím lidé kupovat ojeté nafťáky na popojíždění a pak si diví, to je věc jiná.

motorista
22. února • 16:27

V velmi brzke dobe budou mit tenhle filtr
povinne i benzinove motory. Mozna se ta povinnost vyhne jen tem s obsahem pod litr.

mpolan
23. února • 8:28

Všechny přímovstřikové benziny. Takže dokud zůstane renaultí 1.2 nepřímák, jsem filtru ušetřen i do budoucna.

pavel
22. února • 13:41

přečtl jsem Vaše komentáře a rád bych přidal svůj názor.
Jezdím s Fordy různých typů 18 let a od roku 2003 s dieslovým motorem. Nikdy za tyto roky jsem neměl problém s diskutovaným filtrem a vzhledem k tomu,že jsou to auta nová kupovaná u autorizovaného prodejce předpokládám, že tam filtr je a je funkční.
Ostatně jsem nikdy neměl s vozy Ford větší problémy , najedu okolo 40 000,-km/ročně a během této doby auto prochází pouze pravidelným servisem, takže rozhodně ani náklady na opravy (na rozdíl třeba od Audi ) nejsou nijak extrémní.
A vždy při nákupu jsem byl upozorněn prodejcem,že u dieslu jsou vyšší náklady na údržbu.
Nemíním obhajovat rozhodnutí z Bruselu, ale z některých příspěvků cítím spíš českou vych....ost. Myslím, že představa některých z Vás je o tom , že chcete levné auto, nulové náklady na provoz či údržbu a v případě poruchy auto vrátit.

pazurj
23. února • 10:10

Hezký PR článek.
Na všech diskusních fórech všech značek, které jsem v minulosti musel navštívit, reaguje příslušné PR oddělení úplně stejným příspěvkem. Asi si to kopírujete mezi sebou...
Hezký den.
:-D

mpolan
23. února • 8:28

To je totéž, co jsem psal výše. Jsi rozumný, zodpovědný a umíš s tím jezdit.

holomek
22. února • 12:28

:D :D Kdo ma potrebu se nad tim rozcilovat je idiot. Trh je tak prehlcenej, ze vyber auta je jedna ze skoro nejslozitejsich cinnosti v zivote :D. A at si budem co si budem, se vzrustajicim cislem euro normy jsou motory horsi a horsi. A to mluvim o vydrzi. Vsechno spatne a zaroven dobre. Zijeme ve spatne dobe, kdy nam trh nabizi produkty ktere se samy znici. Vyvoj spalovacich motoru je temer u konce, dnes je vyvoj tlacen jinym smerem (konec zaruky, konec produktu).

milk23
23. února • 20:24

A proto nechci nový auto! B-]

Shr3k
21. února • 19:46

Ford nám tím chce říci, abychom nakupovali jeho předražené originální DPF, ale pořídili za polovic u BOSALu nebo Walkeru. Na nejrozšířenější 2.0 TDCi za 11000 Kč...

HH
21. února • 18:35

A co se tady vůbec řeší ? To se vyměňuje DPF po 20tis, km nebo tak nějak? Mám služební 1.6 tdi starou 4 roky, přes 200tis najeto a DPF pořád funguje.

mpolan
23. února • 8:26

To ale bude tím, že s takovým autemu umíš jezdit. Bohužel, u nás si každé druhé jelito koupí nafťáka na cesty kilometr do práce a zpátky a pak se diví, že po pár tisících najednou zařve DPF "KONEC"! Kdyby lidi četli aspoň návody k použití, takovouhle drobnost by se tam dočetli.

Jyrki
21. února • 11:13

A co až se Ford dozví, kolik u nás jezdit aut s odvrtaným katem :-)

Tycoon
21. února • 8:11

A bude hůř. Francie nebo Velká Británie už vyhlásily programy, jak zakázat dieselové auta. Levné dieselové ojetiny, které budou na Západě neprovozovatelné, se nahrnou do střední Evropy. Jenže na jejich drahý servis bude málokdo mít a vytloukači filtrů budou mít žně.
Největším paradoxem je, že nejvíce dieselů je u nás ve městech. Když jezdil po Evropě ten Dán s měřičem ultrajemných částic, nejvíce jich naměřil v Praze a Bratislavě.

Zelí
21. února • 10:28

Typická evropská zelená demagogie. Kolem dánska je hustý lodní provoz, takže to je jedno z nejzahulenějších míst v evropě. Do ostravy si můžou z dánska jezdit léčit plicní choroby.

Mirek
22. února • 19:47

Byl jsi někdy v Ostravě? Jinak nevím jak jinak nazvat tak hloupý příspěvek.
Ukaž mi obdobné fotky z Dánska. Doufám, že alespoň na těch fotkách poznáš Ostravu.
https://www.google.cz/search...

Tycoon
21. února • 16:22

No jo, ale za prvé málokterý Dán žije v člunu uprostřed moře, většina jich žije na pevnině ve městěch a tam nejezdí po ulicích oceánské lodě, ale auta. A za druhé ty lodě vypouští zpravidla "velké" saze, které nejsou tak nebezpečné, jako ty malé.
Tohle není zelená demagogie, ale zdravý selský rozum. Zelená demagogie se vyskytuje v jiných souvislostech, ale to je na jinou debatu.

Zelí
22. února • 19:36

To se sice vymyká tvému selskému rozumu. Ale je to prokázáno měřením. Možná kdyby ses podíval do mapy evropy a uvědomil si, jak tam kolem Kodaně jezdí lodě tak, by ti to došlo. Někdy to chce ten selský rozum odložit.

Pejsvídek
21. února • 16:53

až budu velkej, chtěl být tak chytrý jako tenhle pán, co dokáže určit, jak velký saze jsou škodlivý. A otevírám pusu už jen nad tím odborným názvem - saze. Holt se ještě pořád musím učit.

pan HAJZL
21. února • 6:50

Nerad bych se vměšoval do Vašich pokřivených názorů a ekologických myšlenek....ale...
Pan Hajzl si je vědom toho, že většina diskutujících žije na té své vesničce a ve městečku, žel já jsem momentálně na druhé straně atlantiku někde poblíž Kuby a každý rok pracovně procestuji hodně zemí. Když tu plácáte o tom ekoterorismu...ano mám rád VELKOBJEMOVÉ benzíny, miluju ten zvuk Dodge RAM, když tam lítá osm benzínovejch hrnců...ale stejně famozní je zvuk Fordu F350 V8 diesel, montrozitní! špica a z toho by jste se vážení po...sr..äli! Ale když už jsme u té ekologie, také mám každé ráno výhled na moře a vidím ty ohromné lodě neuvěřitelných rozměrů, když připlouvají do přístavu a když plují proti proudu, to co jde z komína si nedokážete představit! Co je proti tomu ten dehtovej V8?! Absolutní hooo....v...no! i kdybych jich bylo 300 ,tak je to nic! Co s tím uděláte panové ekologové a těch lodí sem připlouvá minimálně 8 každý den! Koukněte se do Wiki na lodní motory. Co na tom, že nám nad hlavou letají kupy letadel...i já s ním létám častěji, než jezdím vlakem, nebo autobusem, ale dvě megaturbíny 767, nebo 4 turbíny 747 nebo A 380? to je jinej mazec co si nikdo nedokáže představit,ale to Vám nevadí, že Vám jich přeletí 5 každejch 10 minut nad květákem!
A vážení, nedej bože , až nám vybouchne nějaká větší sopka, emise budou XY x 0000000000 vyšší než emise aut za 5 000 000 let, co pak s tím uděláte? Dáte sopce filtr pevných částic od Forda?:-)
...mimo to se nezmiňuji o desítkách fabrik v Nairobi, kolem kterých sem jezdil a v každé valila pec na spalování bordelu VŠEHO druhu, nejvice samozřejmě plastů, celé Nairobi je v oblaku plastického černého kouře! Běžte tam a řekněte jim, že Vám ničí zdraví, ať se na to vy...se...rou a už neodejdete, budette se škvařit v té peci s těma zbytkama plastu!
No ták... stejně tu budeme jen chvíli a pak si s náma země poradí, jsme plevel, země udělá pšuk a bude od nás mít zas na pár desetitisíciletí pokoj. Takže bych ty Vaše pi...čo...viny neřešil, drandil v čem chtěl...třeba 8litrovým dieselovým osmihrnci a užíval si ty minuty, no né?! ;-) krásnej zvuk a prima zátah!

Ficus
22. února • 11:46

To je pravda. Tady se s ekoteroristů můžem posrat, a když bezdomovci pálej kabely, smradu jak z tisíce dýzlů, o tísíc km dál hoří baráky, rafinerie, pneumatiky na demonstracích, a to nikoho nesere. Se sopkama je to nemlich tak. Jedno pšouknutí je jako všechny auta na světě bez katalyzátorů....Je to ekoterorismus katastrofolyzátorů, a na to já jim neskočím. Dýzla mám již dole bez, a pokud to nebude k mání za rozumnej peníz, tak na milé ekologisty z Fordu seru ... A jinak to nebude. Beztak jsou ty emise jen pro hyperbyznys zůčastněných. O ekologii nejde. Jenže to by jste nesměli být vy ekologisti slepí.

Mirek
22. února • 15:47

Ty budeš dobrý výlupek. Takže se odteď budeme řídit heslem nikdo mi nic nařizovat a zakazovat nebude? Pokud žiješ v nějaké společnosti, tak je předpoklad se řídit pravidly této společnosti. Když už máme mít zas*ané životní prostředí všelijakým bordelem, tak proč si ho neza*rat ještě více například výfukovými plyny. A vůbec, proč jezdíš vpravo, jezdi vlevo, přece ti nebude nikdo nic nařizovat.

Honza
21. února • 8:11

Jdu se podívat, jaká je na tohle diagnóza.

pan HAJZL
21. února • 12:24

na to není diagnóza hochu, to je životní realita

Pjotr
22. února • 11:40

Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa viz
http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-z... ...

Quebe
22. února • 11:49

Ale tady nejde o to, že patnáct největších lodí vyprodukuje tolik a tolik.Auta jezdí přímo ve městech a smrdí lidem bezprostředně pod nos a musí to dýchat. Jezdí tam snad ty lodě? Ne, ty jezdí v oceánu, kde je to každému buřt. Nejde jen o množství smradu, ale i o jeho umístění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Psenda
14. dubna • 14:37

No prvoplanove mas pravdu, ale ty pak se cpes rybama z tech mori a ono nas to driv nebo pozdeji dozene.

Michal
20. února • 21:14

Komu se nelíbí náklady na servis dieselu, ať si koupí benzín. Nikdo nemá právo poškozovat ostatním zdraví, aby ušetřil pár korun. Každému, kdo odmontuje DPF, bych to auto zabavil, prodal (s novým DPF) a výtěžek investoval do ochrany ovzduší. Pak by si každý rozmyslel něco takového udělat.

bafunak
21. února • 1:12

Souhlasím. Dlužno však podotknout, že největší hrůza a jedovatý smrad je jet v zimě za nezahřátým benzíňákem.

Tycoon
21. února • 7:56

To platilo u těch starších. Novější benzíňáky s Euro4 a vyšší už musí mít dobré emise krátce po studeném startu. Já mám v autě systém sekundárního vzduchu, díky kterému nespálené zbytky paliva dohoří na katalyzátoru a ten se tím zároveň rychleji zahřeje na provozní teplotu.

Honza
24. února • 11:40

až nové benzinové přímovstřiky (motory TSI) mají problém se sazemi, a podle měření německých ekologů takový motor vyprodukuje 10 000 x víc PM10 (ty nejnebezpečnější a nejmenší prachové částice) než diesel stejné euronormy 5 ! navíc filtr pevných částic chytá především velké prachové částice, ale PM10 a menší stejně projdou, takže ekobyrokrat v bruselu se nažral ale ekologie se nezlepšila

John
21. února • 1:38

Uplne suhlasim. Ono tu nam niekto prezentuje, ze benzin vypusta snad len cistu paru. Nie nie je tomu tak. Keby boli len benzinove auta, tak znecistenie ovzdusia by v mestach nijak vyznamne nekleslo. Benzinove auta maju v meste najvyssiu spotrebu a priamovstrekove benziny vypustaju viac pevnych casti ako dizle s DPF.B-]

jirka
20. února • 21:11

pokud chci opici a nemám na bannány nemám si to kupovat. úplně super je v koloně za takovým trotlem stát. jezdím na benzínu a diesel bych zakázal v osobní dopravě

jirka
20. února • 21:10

pokud chci opici a nemám na bannány nemám si to kupovat. úplně super je v koloně za takovým trotlem stát. jezdím na benzínu a diesel bych zakázal v osobní dopravě

ddd
20. února • 20:42

cesky ford je jebnuty? keby dali ten filter za rozumnu cenu, nik ny ho nebyhadzoval.. ale nie, oni chcu ryzovat.. jebat cely ford!

Michal
20. února • 21:16

No a co? Nutí tě někdo si to kupovat?

petzl62
20. února • 20:27

No vy ekobenzíňáci,jsem zvědav co budete psát za rok,dva... Chystají se DPF ekokurvítka i do vašich tolik ekologických benzínových agregátů:-P;-):-D

Hlinda
23. února • 22:00

Jj, protože EU to vše postavila, kvůli nějakému "jedovatému" CO2, na hlavu.

Quebe
20. února • 20:33

No co, tak se z toho stane servisní položka, se kterou je nutno do budoucna počítat, avšak už globálně. Krom toho, širší využití technologie znamená snížení ceny, tudíž se stanou filtry dostupnější.Dle mého názoru to žádné ekokurvítko není. Kdyby to nefungovalo, tak by se ten filtr od těch sazí asi nešpinil ;-) To si ale smradodehťák nikdy nepřipustí.

petzl62
20. února • 20:36

No a teď tu o budulínkovi... B-]

oh.c
20. února • 22:10

Tak nutnost použití tzv. "GPF" u zážehových motorů s nepřímým vstřikem, třeba :-). "Problém" vzniku pevných částic se dotýká zážehových motorů s přímým vstřikem paliva :-(. Z čehož tak nějak vyplývá, že ideálním "motorek" pro krátké trasy kolem komína je "Dehet s DPF filtem páč to přeci jedí za 3". Dle mého názoru je volba vznětového motoru volbou pro "užitkové" automobily (mluvíme-li o osobních automobilech). Pokud se uživatel rozhodně pro vznětový motor musí nést jeho použití se všemi jeho následky.
Pokud se nemýlím sledování pevných částic se pro zážehové motory zavedlo v normě Euro5 a vyšších. Zážehové motory plní Euro 6 s použitím katalyzátoru, vznětové motory potřebují těchto "filtrů" poněkud více. A co se týká budoucnosti, bude individuální doprava tak jak ji známe dnes zakázána :-(, protože lidem co? Škodí :-). Takže za mě je problém v uhlíkových jednotkách obývajícím tuto planetu. Zničit :-).

josehko
20. února • 17:55

Mechanik, čo mi servisuje auto (a je fakt dobrý, zďaleka najlepší, akého som kedy stretol), hovorí, že prakticky všetky DPF filtre sa dajú vyčistiť a netreba ich hneď meniť...

LOL
21. února • 20:55

tak jest a navíc se očistě dá téměř vyhnout tím, že se auto nebude dusit jen na nízké otáčky a na krátké vzdálenosti, ale čas od času nechá pořádně vytočit na delší cestě.

Tom
20. února • 20:27

souhlas, u mě to proběhlo naprosto bez problémů

Tom
20. února • 17:31

Filtr DPF mám, ve 180 tis se zas... nevhodným ježděním. Start 400 m za studena 10 min semafor popojíždění a volnoběh, dalších 600 m školka a to samé zpátky. Po půlroce, nouzový režim -1200 Kč vyčištění pomocí nějakého spreje od té doby o filtru nevím. Naštěstí cesta do školky je už bez uzavírky většinou jezdím cesty kolem 200 km na jízdu. Toť moje zkušenost. Pokud by byla nutná výměna, v mém případě cca 60 tis, rovnou bych tam nechal navařit trubku.

kolemjdoucí
20. února • 23:51

Tady si buď někdo dělá z ostatních srandu, nebo je to líná lemra i se synáčkem.Když byl můj kluk malej (a není to zas tak dávno, je ještě na prvním stupni ZŠ), tak jsme spolu každý den chodili cca 800 metrů na zastávku autobusu, jeli jsme několik stanic autobusem a od zastávky jsme to měli dalších 500 metrů (někdy mnohem více, protože kousek od zastávky bylo skvělé hřiště, které si často musel proběhnout ještě před školkou). Když mu byly čtyři roky, tak nám reálně cesta trvala deset minut na zastávku (protože jsme se vypravili skoro vždy na poslední chvíli a museli jsme si na autobus pospíšit), 15 minut autobusem a pak zpravidla 20 minut ten poslední kousek (kvůli hřišti).Syn nikdy kvůli té troše chůze (navíc občas pro něj nepříjemně rychlé chůze) nikdy nefňukal, hýbal se vždy ochotně a rád. V létě jezdíme po horách, když mu bylo osm, tak jsme bez řečí ušli na jeden zátah dvacet kiláků po Šumavě a po návratu (a pozdním obědě) se dožadoval toho, že bychom zašli ještě na Čertovo jezero, což bylo tam a zpátky dalších 10 km - a ušel je.Vozit dítě kilometr do školky je vyloženě odporný. No, ale naštěstí se mne to netýká. Já toho lenocha doma mít nebudu.

mpolan
23. února • 8:20

Řekl bych, že si tím onen člověk obhajuje svou pohodlnost a lenost. Dítěti to rozhodně neublíží.
A jestli to znamená "řvoucí dítě", pak je někde chyba ve výchově, ale takoví jedinci by asi ani neměli mít dětí.

den
20. února • 20:04

Tak choď pěšky... prej 600m školka....

Tom
20. února • 20:06

a ty chodíš pěšky?

den
20. února • 20:10

No chodím, protože si nechci ničit auto na půl kilometru denně, tak holt chodim. Přece každej normální člověk ví, že se to auto ani neohřeje...

Tom
20. února • 20:20

tak to vypadá že máš víc jak tři roky :-), gratuluju že tolik ujdeš, pro mě cesta pěšky znamená uřvané dítě a 45 min chůze, to dost není možné. Ne nežiju ve městě a školku navštěvujeme ve vedlejší vesnici, ta naše stojí za nic. A ano vím že se to auto ani nezahřeje, je to nutné zlo, jinak jezdím delší trasy, proto jsem bral naftu, je třeba číst pane kolego. A prosím vynechme kecy o druhém autě, pro mě je to další logistický problém - úzký vjezd k baráku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
21. února • 6:44

Tomíku, já jsem chodil do školky tři kilometry tam a pak ještě jednou zpátky. Za každého počasí a vzpomínám na to dodnes. A budeš asi nějaký divný rodič, když si neumíš srovnat děcko, které navíc neujde blbých 600 metrů.

den
20. února • 22:02

Jinak jestli chodíš 1 kilometr 45 minut, tak je u vás něco špatně. stejně jako s vjezdem do dvora. Urcite bych nebyl pro druhé auto, jak rikam chuze nikoho nezabije, ale ten dvorek tak ten mi fakt vyfoť.. :-D

den
20. února • 21:50

je to tak.. i děti mají nohy a dokonce funkční od nějakého ruku života :-D pohyb je lidský.

Mirek
20. února • 21:47

Se svým synem jsem chodil do školky pěšky a bylo to přibližně těch 600 metrů, možná trochu více, 12 minut volné chůze. Neměl s tím žádné problémy. Nejsi náhodou i se svým dítětem tak trochu lenoch? Děti chodí běžně ze školky na vycházky a to podstatně delší. Chceš říci, že při tom také řve?

Petr Maleček (dj.kure)
25. února • 13:39

Já jsem chodil každý den do školy 3 kilometry. Ze začátku s mamkou, pak už sám. Rozhodně mě nikdo nevozil autem.

jirka
21. února • 8:07

já jako už tříletý jsem tapal za mamkou do školky každej den přes kilák a dalo se to.

Marty
20. února • 20:02

Joo, kazdy jelito chce usporit, tak si koupi sazomet a pak je mu lito za servis. Mobilni kontroly a 100 000 kc pokuta za vykuchany filtr. Nemas na to? Kup si benzin

st
2. března • 17:10

Jo jasně a kdo nevyznává naši ekovíru rovnou upálit, ale ekologicky.... bez produkce CO2....

John
21. února • 1:28

Nemas na to kup si benzin a pri najazde cca 30tis km/rocne zaplatis na palive cca o 15-17tis viac. No rozumny argument.B-]

Hlinda
23. února • 21:58

LPG, CNG..... tato kouzelná slovíčka pošlou provozní náklady benzínového motoru tak nízko, že tam ani nafta neleze. :-)Ale chápu, že benzín netáhne vocpodu a není slyšet pískot turba.

Petr Maleček (dj.kure)
25. února • 13:38

Ale to znamená, že se musíme rozloučit s rezervou na kolo, nebo částí kufru. Dále nějaké kontroly/revize nádrže, nejistotu se zárukou výrobce na motor, rozloučení se s parkováním v podzemních garážích a dalších místech. Není vše jen ideální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Psenda
14. dubna • 14:33

Co se tyka zaruky, tak dnes uz je moznost mit LPG z vyroby a ohledne rezervy, tak tu mit nemusis, staci souprava na opravu pneu. Zustava jen to parkovani v podzemnich garazich.

mpolan
23. února • 8:19

Rozumnější, než kuchání filtru. Spotřeba se ti rozloží do pravidelných minimálních zvýšení platby, zatímco šedesát tisíc na výměnu filtru je jednorázová investice, kterou málokdo doma udržuje. Takže ano, on se ten benzin skutečně vyplatí. Nehledě na vyšší servisní náročnost dieselů.

Mino
22. února • 11:09

To ale je rozumný argument. Buď si koupím benzin a budu platit 15 tisíc ročně navíc za benzin, ale nebudu platit za filtr nebo si koupím diesel, budu platit o 15 tisíc ročně méně za naftu, ale holt jednou za čas budu muset koupit filtr někdy i za pár desítek tisíc. Co je na tom k nepochopení? Obě řešení mají pro a proti. Benziny má zvýšené náklady pořád a lehce, nafta nárazově a těžce. Otázkou je, co se komu vyplatí více. U nafty se to dá akorát jednodušejc obejít, ale to přece nikoho neomlouvá. Pokud na to nemám, tak si to nekupuju.

Quebe
21. února • 9:22

Pokud si někdo nemůže dovolit servisovat diesel a zároveň si nemůže dovolit financovat vyšší spotřebu benzinu, tak si holt nemůže dovolit financovat auto a má jezdit MHD. Ale takový stav v praxi nenastává - z hlediska provozování jakéhokoliv auta je 2l rozdíl na spotřebě zanedbatelná položka. Je to jen o vyčůranosti.

milk23
21. února • 18:41

Nebo koupit starej japonskej diesel, náklady menší, než o 5 let novější (taky japonskej a s 2/3 objemem) benzín, jak na údržbu, tak na spotřebu a to o 4l na 100km a to už není zanedbatelný...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
21. února • 21:36

Člověče, ten motor, který žere o 4 l benzínu navíc je asi těsně před porážkou, nebo srovnáváš nesrovnatelné. 1,6 EB 110kW a mám průměrnou spotřebu 6,6 l / 100 km. Se kterým srovnatelným dieselem jezdíš za 2,6 l / 100 km? Jsem celý dychtivý a hned si to jdu koupit.
Jinak by mne zajímalo, která auta popisuješ.

milk23
23. února • 19:07

Motor Isuzu 1.5D, 37kW, dával se do Opelů Corsa A, nevím, jestli je stejnej i v B verzích. Nežere 2,6l, ale 3,5l. Jinak porovnávám se Suzuki Swift 1.0i, 39kW. Aktuálně si bere kolem těch 7,5l/100km.

milk23
24. února • 9:26

Tak tenhle můj Swift je rok 1993, ty maj většinou o 100k víc nalítáno, takže i spotřeba (když se nedělá generálka) jde nahoru, oproti těm maďarským, až o 10 let novějším... Vím, že dost lidí se Swiftem jezdí dost lidí i pod 5 litrů, ale to s mým nejde, ani když jezdím v ideálních otáčkách, zrychluju pomalu, brzdím motorem, jezdím max 85... Nejnižší spotřebu jsem s ním naměřil 6l/100km, asi přes 3 lety a 80% jízd byly dálky... Teď si to ve městě bere i přes 8. Ale to už je extrém, musí to někde téct (i když kartón pod autem i nastartovaným nic neukázal) nebo fakt nevím..
Upřímně já bych tomu taky nevěřil, že si to bere jen 3,5l, kdybych to neviděl na vlastní oči. Je to r.v. 1988, A po faceliftu. Táta s tím jezdí už skoro 10 let a spotřeba se výrazně nemění, jen když jsme jeli do Stuttgartu plně naložení, rychlost 100 - 140, tak se spotřeba zvedla na 4l/100km, ale to se dá očekávat. Olej měnil po 63 tisících, žádná kvalita, supermarket, spotřeba pořád stejná i po výměně. Vzduchovej filtr z obou stran černý, spotřeba pořád stejná i po výměně. Je pravda, že dost jezdí na neutrál (u těhle motorů se to vyplatí), dává aditivum a většinou nejezdí rychle, ale jezdí krátké trasy do 10km, takže motor skoro nikdy nemá provozní teplotu...
Chápu tě, že mi nevěříš, kdyby mi to říkal cizí člověk, taky bych ho označil za kecálka...

Mirek
24. února • 11:17

Potom se dá již jen konstatovat, že se u vás sešly dva výjimečné kusy.

milk23
24. února • 12:37

To teda, já se o auto fakt starám, táta vůbec... Holt když se o něj nestarali lidi přede mnou, tak se to na stavu podepsalo... Ale je to moje první auto, tak na zaježdění to stačí a za 2-4 roky půjde pryč, pokud to ovšem vydrží :-D
Táta na něm skoro nic nemění a všechno pořád funguje, kdyby ten motor byl trochu silnější a dal by se do trochu většího auta, tak by to bylo dokonalý auto :-D

Quebe
20. února • 17:34

A proč sis to kupoval, když nemáš na servis?

Tom
20. února • 20:05

zůstatková hodnota vozu je 80 tis :-), zamysli se

Quebe
20. února • 20:17

Tak v tom případě bude nejlepší, nechat si ten DPF vyčistit, zrepasovat nebo auto sešrotovat/prodat. Rozhodně není v pořádku, sobecky ostatním čadit pod nos daleko více, než je nutné.A příště si koupit benzin. Ono se na tu nižší spotřebu hezky kouká, ale jen do doby, než je třeba pustit větší korunu za údržbu nafťáku oproti benzinu. To se pak začne člověk kroutit.

Tom
20. února • 20:21

Po půlroce, nouzový režim -1200 Kč vyčištění pomocí nějakého spreje od té doby o filtru nevím. viz výše, proč si alespoň nepřečtete to na co odpovídáte?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
20. února • 20:28

Reagoval jsem konkrétně na tuhle větu: " Pokud by byla nutná výměna, v mém případě cca 60 tis, rovnou bych tam nechal navařit trubku."Na ten zbytek to myšleno nebylo, jelikož proti němu logicky nelze nic mít.

Tom
20. února • 20:34

Pak auto prodám jiná možnost není, to ale neřeší problém předražených DPF filtrů. Přesně tak byla totiž míněna věta s navařením trubky ;-). A sorry auto s 2,4 L motorem a nájezdem 180 tis na sešrotování není, to taky není moc ekologické.

Quebe
20. února • 20:44

Jako, s tím já souhlasím, že ty ceny jsou výsměch - už jen to, jak si třeba ford a citroen účtují za ten samý filtr velmi odlišné částky, vypovídá dost o tom, jak ta cena reflektuje vstupní náklady. Ta trubka ale holt není řešení, se kterým bych mohl klidně spát.

Tom
20. února • 20:53

Pro tvůj klid já taky ne :-). Už vybírám nové, ne na základě DPF, ten pojede bez problémů dalších 100 tis km. To ucpání vzniklo, jen díky špatnému způsobu používání, uzávěru nebylo moc kudy objet, ale stačilo vyčistit a vše běhá jak má.

Quebe
20. února • 21:04

Tak to pak není sporu :-)

Ludek_II
20. února • 16:05

Mně se zase nelíbí Ford. Tak jsme si kvit. B-]

Honza
20. února • 16:04

Komu vadí problémy s DPF, ať si auto na naftu nekupuje. Věděl předem, do čeho jde. Zarážející však je to, že uvedené země Německo a Rakousko problém s odstraňováním DPF dovedou řešit. Nejspíš jsme na špatné straně hraničního kopce.

st
2. března • 17:08

Tak se tam odstěhujte. Navíc vzhledem ke kupní síle obyvatel problémy s filtry pevných částic nemusí většina motoristů řešit.Vzhledem k tomu, že filtr pevných částic stejně jako EGR ventil jsou pro motor jednoznačné zlo, tak se nedivím lidem, že je dávají pryč.

Tom
20. února • 17:19

Teoreticky ano, ale prakticky by me zajimalo, jak to zjisti....

Patrik Chrz (PatrikChrz)
20. února • 18:53

Tak s tímhle nemají minimálně rakouští policajti problém, Sáhne prstem do vejfuku a když je špinavý, pošle auto na technickou, tak už to zjistí.

Mirek
20. února • 21:33

Tak on ten výfuk je špinavý i s filtrem, ale nelítaj za autem saze velikosti nehtu na palci.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
21. února • 7:18

Není to úplně 100 %, výfuk může být špinavý např. z poškozeného filtru, nebo z minulosti (před výměnou poškozeného). Od toho je ta technická, aby to zjistila.
Jako základní vodítko to ale bohatě stačí. A z ohlasů na různých diskusních fórech vím, že to rakouští policajti dělají celkem rádi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
21. února • 21:25

Tak to máme ve firmě asi 10 špatných aut s dieselovým motorem a to chodí pravidelně na technickou ..... Žádný filtr v tomto směru nepracuje na 100%. Dnes jsem se schválně podíval na sousedův Superb 2, asi 2 roky starý, a světe div se, také na něm byly saze. Já mám benzín, bez filtru, a bylo to na černé šmouhy nerozhodně. Tak to by mne zajímalo, proč potom Francouzi jdou po těch dieselech, když jsou to vlastně ekologická auta, kysličníky neřeším.

vegasgeek
21. února • 18:45

to si pak hezky rychle zvyknou nosit hadrik a obcas ho protahnou vejfukem :-D

bafunak
21. února • 1:01

S funkčním filtrem není. Prst zůstane čistý.

Quebe
20. února • 15:48

Taková vychcaná klasika. Koupím si smrdutý nafťák, protože to mámo málo žere a táhne vocpoda, ale akceptovat vyšší servisní náklady se mi nechce. A tak tady máme spoustu dementů, za kterými při sebemenším přišlápnutí plynu nastává zatmění slunce.To že jsou DPF předražené, je zase věc druhá, nicméně jeho kuchání to v žádném případě neospravedlňuje. To, že DPF stojí majlant, věděl kupec již před koupí vozu a měl si spočítat, zda to hodlá akceptovat.

Clanek
20. února • 16:12

Presne.

R
20. února • 15:54

Ale hloupost. ..cena filtru by mela byt odpovídající. Kdyby stal do 10 tisíc tak to většina neresi. A kdyby se umel regenerovat lépe, tak to je nejlepší reseni.

bafunak
21. února • 0:59

Ale ta drahota DPF je relativní. Ano, pro Čechy je drahý, stejně tak auta jsou pro Čechy drahá. Pro Rumuna je to ještě dražší. Ne tak pro Němce. Takže nenadávat na Ford, ale na naši nízkou životní úroveň. Jenže za tu si můžeme, částečně, sami.

jehoVista
23. února • 13:22

Za nazsi relativne nizsi zivotni uroven mohou akorat ti, co v '48 volili komunisty.

jehoVista
23. února • 13:22

*nasi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
26. února • 14:56

Jo to je vidět na každém koku, jak jsme si za ty roky polepšili. Každej houmeles Ti to potvdí :-/ .

Clanek
20. února • 16:11

Vyborne, sup si udelat business plan a delat to stejne, nebo lip, a za min. Kdyz je to tak jednoduche tak na tom trhnes majlant.

Quebe
20. února • 16:03

To bezesporu, ale nic to nemění na tom, že kuchání je prasečina, stejně jako trubka místo katalyzátoru.

broom
20. února • 15:47

á ford si chce udělat zákonem jasný výdělek.....Když jim jde o ekologii,tak ať to zafinancují a filtry mění v takové ceně aby se nevylatilo ho vyndávat.....Ještě že nafťáky nemusím..

Antiautomat
20. února • 15:03

@Ford: tak potom vymyslite nieco, co sa k.rvit nebude, pripadne ferovu a akceptovatelnu opravu/vymenu/regeneraciu. Dajte ponuku a mozete si ziskat zakaznikov. To tym Vasim genialnym manazerom akosi nenapadlo, ze...Potom nech sa paci, si mozete zacat roztahovat hubu. Ale nehadzte vinu na ludi, ze vam to eko-kktinu kupovat nechcu. Pretoze co? Pretoze nechcu financovat vyrobcovsky ekoterorizmus.Samozrejme ze je dobre ked mame auta, ktore menej zatazuju emisiami zivotne prostredie. A samozrejme v tom treba pokracovat. Ale nie takto, cestou postupneho zasier.nia celeho auta vsetkymi moznymi h.vadinami, ktore maju spolocne jedno jedine: a to, ze to treba vymienat a to, ze je to predrazene co strach. To, ze si z tohoto vyrobcovia s vydatnou pomocu bruselu (ten teater uz snad pozname vsetci) mastia na tom kapsu az je to nechutne, tak tu mate vysledok. Ano, ked niekto jazdi s vykuchanym autom, to je zle a nemalo by sa. Ale zamyslite sa preco to tak je.

Honza
20. února • 16:40

Jednoduché zamyšlení, nekoupit si diesel.

Bobby Deerfield
20. února • 20:01

Pravděpodobně ti uniklo, že jsou snahy zavést DPF i do benzíňáků. Jinak bys tak hloupě neaurgumentoval.;-)

Hlinda
23. února • 21:51

Mě nějak stále uniká nesmyslná honba za CO2. A pak tlak na downsizing a s tím přicházející saze z přímovstřikových benzínů.
EU si vymýšlí nesmysly.

Quebe
20. února • 20:20

Z toho mi tak nějak vyplývá, že v benzinech zatím DPF nejsou, tudíž je jeho argument naprosto validní ;-)

st
2. března • 17:06

Dočkej času..... Ještě taková věc k zamyšlení co se týče ekologie.... co je lepší spálit 5 litrů nafty bez filtru nebo 6-6,5 litrů s filtrem....

Zheiko
20. února • 14:57

Chtelo by to opravit ty hrubky v clanku...

Zheiko
20. února • 20:44

opraveno, tudiz je tento prispevek bezpredmetny... minuskari, sezerte me!:D

Bimbo
20. února • 14:44

Eko-euro kurvitko ve finale uplne na nic. Diky stavu kontrol v CR se neni co divit, ze motorista radeji da misto 35000 za novy filtr 4 - 6000 za vyndani + obejiti jednotky kdyz kontrolni aparat vice mene neni.

jehoVista
20. února • 19:27

Tak at nejezdi traktorem, kdyz na to nema!

Bobby Deerfield
20. února • 20:02

Ná to nějakou pointu?

Mirek
20. února • 21:28

Vždyť je to naprosto jasné. Proč si kupuje auto s dieselem (traktor), když není ochotný zaplatit nový filtr. Nebo jsou dotyční tak nízko inteligenčně na výši, že nechápou, že je pravděpodobné, že jednou filtr odejde a ještě se tomu diví?
Kdo si kupuje auto s benzínovým motorem také počítá s tím, že bude mít větší spotřebu, než dieselové auto a nikdo se tomu nediví.

Hlinda
23. února • 21:50

Kupující který preferuje naftové auto chce ušetřit co nejvíc. A jak není ochoten platit za dražší benzín s větší spotřebou tak není ochoten platit za řádný servis.Např.: Koupí si za poslední úspory olítanou Audi Allroad 2,5TDI, je rád, že mu to žere pár litrů nafty protože bejt to v benzínu tak by to nezaplatil a ve finále mu nezbývá ani na pořádný servis.

BMW
20. února • 14:30

To se snad nelíbí nikomu, dělají to jen hovada !

ferda2
21. února • 17:49

I já mám Forda s vytlučeným DPF. Až teprve po jeho koupi jsem se dozvěděl, co to vlastně je. Co to obnáší vám nikdo předem neřekne. Prostě kupujete diesel. Koupil jsem ho proto, že jsem léta jezdil s autobusem a diesel se mi prostě líbí. O peníze už dnes nejde - moderní benzíňáky už také jezdí za 4,5 litru a nafta je většinou dražší než benzin. O problematice DPF dnes - díky dodatečnému studiu (pozdě, Knoblochu) toho vím víc než většina diskutujících zde, která ví jen to, "že to kouří pod nos". Omyl. Nekouří. Nesmrdí. Jen to není vidět. Když jsem tedy časem zjistil o co jde, nechal jsem DPF vybombardovat, s tím, že jednoho dne ho tam asi budu muset za pár tisíc vrátit. Teď můžu všem radit: kupte si raději benzin. Technologie benzinového vstřikování je starší, jednodušší, vymakanější, méně poruchová a nemá tolik obezliček a složitostí, jako má vstřikování nafty. Na závěr zajímavý paradox: hulící vétřieska nebo 35 let stará avie, za kterou opravdu není vidět, u technické dopadne lépe než ford bez filtru, který ani nekouří, ani nesmrdí. To, že nemá filtr, poznají jen v dobře vybavené STK.

LOL
22. února • 10:50

benzín si můžeš koupit do malého auta, ale do velkých a těžkých aut moc smysl nedává, tam je rozdíl ve spotřebě klidně dvojnásobný při stejném stylu jízdy. Osobně bych tedy nepaušalizoval. Do Fobie, i20 a podobných angličáků byl, je a bude benzin logická volba. Nižší střední typu Oktávky, i30, Mazda 3 apod. je už na zvážení, podle toho jaký je typický profil jízd. Na hopsání po městě benzin, na dálniční přesuny v délkách více než desítek km už je lepší nafta. U velkých SUV/MPV s váhou přes 1,7 tuny je logická nafta, a to za jakýchkoili podmínek.

Hlinda
23. února • 21:45

Nesouhlasím. Každý ať si koupí co je mu bližší.
Paušalizování není dobré a nechat se ukolíbat prodejcem, že do auta xxxx patří jen nafta je také nesmysl.
Já třeba nemám rád když soused pálí PETky v kotli a zamoří s tím celou vesnici.
A pak taky nemám rád lidi co si koupí třeba oktávku v TDI a smrdí a kouří jim to jako kdyby topili PETkama. To není ohleduplné k okolí.Znám člověka, co má 2,5l V6 (192k) v benzínu a jezdí s ním mimo město za 2Kč/km.
Pochopitelně když jede "neúsporně".

Rayman
23. února • 13:05

Nesouhlasím. Mám novou Mazdu 6, 2.0 145k, SkyActiv-G (benzín) a jezdím za 6,3 l/100 km. Průměr stejný jako předchozí verze Mazdy 6, 2.0 MZR-CD 140k (nafta). Rozdíl je, že benzín je atmosférický motor bez ekokurvítek (DPF), turba, složitého vstřikování a dalších nesmyslů.

Topík
20. února • 15:50

Kdyby to nedělali na hovno, tak nikdo nic vyndavat nemusí! Že si chce Ford mastit kapsu na filtrech co se nedokážou regenerovat? Lepší Forda vůbec nekupovat, stávající vykuchat a zastoupení fordu nasrat! B-]

xxx
20. února • 16:05

Lepsi vubec nekupovat smrduty diesel.

Topík
20. února • 16:13

A benzín jako nesmrdí? :-D Co naplat,že benziňák má víc sazí u výfuku než diesel...

Quebe
20. února • 16:23

Jojo, zadní partie (zvláště v oblasti výfuku) u benzinů vs. nafťáků, jsou toho svědky :-DJeště jsem neviděl benzin se zadkem černým od sazí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Maleček (dj.kure)
25. února • 13:23

S tím vtipem, že ty samotné černé saze až tak škodné nejsou. Respektive to, co vidíte, že se hrne z výfuku nafťáku není až takový problém. To co leze z výfuku benzínu je horší (a nevidíme to).

bafunak
21. února • 0:48

To mluvíš o dieselu bez filtru.

Topík
20. února • 16:27

Asi Ti budu muset vyfotit výfuk motoru TSI :-D

Peter
22. února • 7:56

To nejsou plnohodnotné motory.

Doporučujeme

Články odjinud