Českému Fordu se nelíbí odstraňování filtrů pevných částic u dieselů

Filtry pevných částic jsou poslední dobou poměrně často přetřásaným tématem, zvláště pokud jde o nákup ojetého auta s dieselem. Zatímco starší motory filtry ještě nemají, v modernějších vozech už se jim nedůvěřiví kupující nevyhnou.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Filtry pevných částic aneb DPF (1/4): Druhy DPF, jejich plusy a minusy

V ne každém autě pak funguje regenerace filtru správně a spolehlivě a jednou prostě přijde na řadu jeho výměna, která ale může stát i několik desítek tisíc korun. Proto někteří šetřiví motoristé jdou cestou nejmenšího zla, kdy si nechají filtr prostě vyndat a jezdí bez něj. Auto funguje dál, pokud se jen lehce upraví jeho řídící jednotka.

Testy | Ojetiny | Srovnávací testy | Ford | Volkswagen | Opel | Ford Mondeo | Volkswagen Passat

Srovnání ojetin za 300 000 Kč: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Toto neodborné vyndavání filtrů pevných částic se ale nelíbí českému zastoupení Fordu. „Podle našeho odhadu jezdí dnes po českých silnicích více než 75 000 vozů Ford původně vybavených filtrem pevných částic. Bez DPF filtru je v praxi nemožné vyhovět přísným emisním limitům – a to již podle normy Euro 4, platné od roku 2006, o aktuálním Euru 5 ani nemluvě,“ říká v tiskovém prohlášení servisní ředitel českého zastoupení Fordu Martin Sládek.

Ford tvrdí, že po vyndání filtru ale auto nesplňuje homologaci a nesmí být provozováno. Českému Fordu se to nelíbí a je znepokojen, že s tím státní správa nic nedělá. Josef Förster, velkoobchodní specialista FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. to považuje za paradoxní.

Ojetiny | Život řidiče | Technika

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

„Na jedné straně od nás legislativa žádá stále ekologičtější auta, jejichž vývoj stojí miliardy dolarů, což se pochopitelně odráží i v ceně vozu. Na druhé jsou však odpovědné orgány při kontrole dodržování ekologických předpisů a homologačních požadavků prakticky nečinné. Podle našeho průzkumu tu následkem tohoto přístupu jezdí desetitisíce vozů, které jsou provozovány v příkrém rozporu s českými právními předpisy a jednoznačně nepatří na silnice,“ dodává k tomu Förster v tiskovém prohlášení českého Fordu.

Ford také upozorňuje, že například v Německu nebo Rakousku lze za provozování vozidla, kterému byl odmontován filtr, udělit pokutu až 1000 eur a zakázat další jízdu s tímto vozem.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků