České továrny loni vyrobily skoro 1,25 milionu aut

Český automobilový průmysl po menším zakolísání roste. Jen osobních aut (kategorie M1 a N1) se v roce 2014 vyrobilo 1 246 506, to je o 10,46 % více než v roce 2013. Z toho bylo 59 % aut vyrobeno v závodech automobilky Škoda, 25 % spadá na HMMC Nošovice a 16 % na TPCA Kolín.

Výroba v automobilce Škoda rostla proti roku 2013 tempem 15,01 %, v Kolíně vyrobili o 9,71 % aut více a v Nošovicích o 1,31 % víc nad předešlým rokem.

Zajímavosti | Statistiky | Auta z Číny | Byznys

Čína je nadále největší výrobce osobních aut. Evropa stále stagnuje

O sedm procent na 821 kusů vzrostl počet vyrobených užitkových vozidel kategorie N2 a N3, o skoro 5,5 % rostl i počet vyrobených autobusů kategorie M2 a M3 na celkový počet 3893 vozidel. O necelých 21 % ale klesla výroba motocyklů na celkem 1075 strojů. Nicméně celkově se počet vyrobených motorových vozidel meziročně zvýšil o 10 % na 1 252 295 kusů.

O čtvrtinu více, na 25 582, vzrostl i počet vyrobených přípojných vozidel. Vyrobeno bylo 1633 přívěsů a návěsů kategorií O3 a O4 (+30,54 %) a 23 949 přívěsů a návěsů kategorií O1 a O2 (+25,11 %). Celkem tak české továrny opustilo v loňském roce 1 277 877 silničních vozidel, tedy o 10,67 % víc než v roce 2013.

Česká republika vyrábí přibližně stejně aut jako Indonésie a Turecko, celosvětově se umisťuje okolo 15. místa. Česko patří k zemím s největší produkcí aut na počet obyvatel, ale nejvíce aut na obyvatele vyrábí Slovensko.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků