České továrny loni vyrobily skoro 1,25 milionu aut

Český automobilový průmysl po menším zakolísání roste. Jen osobních aut (kategorie M1 a N1) se v roce 2014 vyrobilo 1 246 506, to je o 10,46 % více než v roce 2013. Z toho bylo 59 % aut vyrobeno v závodech automobilky Škoda, 25 % spadá na HMMC Nošovice a 16 % na TPCA Kolín.

Výroba v automobilce Škoda rostla proti roku 2013 tempem 15,01 %, v Kolíně vyrobili o 9,71 % aut více a v Nošovicích o 1,31 % víc nad předešlým rokem.

Zajímavosti | Auta z Číny | Statistiky | Byznys

Čína je nadále největší výrobce osobních aut. Evropa stále stagnuje

O sedm procent na 821 kusů vzrostl počet vyrobených užitkových vozidel kategorie N2 a N3, o skoro 5,5 % rostl i počet vyrobených autobusů kategorie M2 a M3 na celkový počet 3893 vozidel. O necelých 21 % ale klesla výroba motocyklů na celkem 1075 strojů. Nicméně celkově se počet vyrobených motorových vozidel meziročně zvýšil o 10 % na 1 252 295 kusů.

O čtvrtinu více, na 25 582, vzrostl i počet vyrobených přípojných vozidel. Vyrobeno bylo 1633 přívěsů a návěsů kategorií O3 a O4 (+30,54 %) a 23 949 přívěsů a návěsů kategorií O1 a O2 (+25,11 %). Celkem tak české továrny opustilo v loňském roce 1 277 877 silničních vozidel, tedy o 10,67 % víc než v roce 2013.

Česká republika vyrábí přibližně stejně aut jako Indonésie a Turecko, celosvětově se umisťuje okolo 15. místa. Česko patří k zemím s největší produkcí aut na počet obyvatel, ale nejvíce aut na obyvatele vyrábí Slovensko.

Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků