Česká stopa v Německu: nárůst krádeží aut o 400 procent

Zatímco v Česku počet odcizených vozidel dlouhodobě klesá, Němci by snad ani neměli nechávat auta zaparkovaná na ulici. Čísla ze SRN za rok 2010 totiž hovoří o čtyřistaprocentním nárůstu krádeží. Nejpikantnější na této informaci je skutečnost, že děsivý skok mají z velké části na svědomí „zlaté české ručičky“.

Naši zloději vyrazili za lepším na západ, kde je větší a lukrativnější trh. „U nás působí převážně cizojazyčné skupiny, kdežto čeští organizovaní pachatelé se přeorientovali a dělají nájezdy hlavně na Německo a Rakousko,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

„V zahraničí je širší výběr vozidel. Čechy tam nikdo nezná a působit ve větší anonymitě je pro ně určitě výhodnější. Pachatelé pak s odcizenými auty dojedou oklikou přes Polsko do České republiky, kde se změní jejich identita,“ vysvětlil policista.

Auto ukradli i ministrovi

Přesunům kradených aut nepřímo napomáhá volný pohyb v Schengenském prostoru. Už během minulého roku se někteří regionální politici německé spolkové země Sasko zasazovali o alespoň částečné obnovení kontrol na hranicích mezi Polskem a Českou republikou. Jejich hlasy umlčel až spolkový ministr vnitra Thomas de Maziére, a to i přesto, že ho v Drážďanech zloději připravili o jeho vlastní auto.

Největší nárůst odcizení se projevil v blízkosti českých hranic. Právě v saské metropoli Drážďanech nebo třeba ve městech Zhořelec a Žitava. Podobná situace je i v Bavorsku. Německá policie na tuto situaci zareagovala častými kontrolami českých vozidel. To se pochopitelně dotklo turistů, kteří nemají s kriminalistou nic společného. Namátkové kontroly byly označovány jako šikana českých řidičů, ale místní orgány to považovaly za účinný prostředek proti vzrůstajícím krádežím.

Jak se zdá, německá policie si s tímto fenoménem zatím neumí příliš poradit a zloději jsou jako obvykle o krok vepředu. „Kolegové v Německu mají s nárůstem odcizení veliké problémy, a proto s nimi teď hodně úzce spolupracujeme,“ řekl Haisl, podle nějž se čeští lupiči nejvíce zaměřují na vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hlavní terče: BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek