Česká stopa v Německu: nárůst krádeží aut o 400 procent

Zatímco v Česku počet odcizených vozidel dlouhodobě klesá, Němci by snad ani neměli nechávat auta zaparkovaná na ulici. Čísla ze SRN za rok 2010 totiž hovoří o čtyřistaprocentním nárůstu krádeží. Nejpikantnější na této informaci je skutečnost, že děsivý skok mají z velké části na svědomí „zlaté české ručičky“.

Naši zloději vyrazili za lepším na západ, kde je větší a lukrativnější trh. „U nás působí převážně cizojazyčné skupiny, kdežto čeští organizovaní pachatelé se přeorientovali a dělají nájezdy hlavně na Německo a Rakousko,“ řekl AutoRevue.cz major Aleš Haisl, vedoucí problematiky krádeží vozidel na pražském policejním ředitelství.

„V zahraničí je širší výběr vozidel. Čechy tam nikdo nezná a působit ve větší anonymitě je pro ně určitě výhodnější. Pachatelé pak s odcizenými auty dojedou oklikou přes Polsko do České republiky, kde se změní jejich identita,“ vysvětlil policista.

Auto ukradli i ministrovi

Přesunům kradených aut nepřímo napomáhá volný pohyb v Schengenském prostoru. Už během minulého roku se někteří regionální politici německé spolkové země Sasko zasazovali o alespoň částečné obnovení kontrol na hranicích mezi Polskem a Českou republikou. Jejich hlasy umlčel až spolkový ministr vnitra Thomas de Maziére, a to i přesto, že ho v Drážďanech zloději připravili o jeho vlastní auto.

Největší nárůst odcizení se projevil v blízkosti českých hranic. Právě v saské metropoli Drážďanech nebo třeba ve městech Zhořelec a Žitava. Podobná situace je i v Bavorsku. Německá policie na tuto situaci zareagovala častými kontrolami českých vozidel. To se pochopitelně dotklo turistů, kteří nemají s kriminalistou nic společného. Namátkové kontroly byly označovány jako šikana českých řidičů, ale místní orgány to považovaly za účinný prostředek proti vzrůstajícím krádežím.

Jak se zdá, německá policie si s tímto fenoménem zatím neumí příliš poradit a zloději jsou jako obvykle o krok vepředu. „Kolegové v Německu mají s nárůstem odcizení veliké problémy, a proto s nimi teď hodně úzce spolupracujeme,“ řekl Haisl, podle nějž se čeští lupiči nejvíce zaměřují na vozy BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hlavní terče: BMW řady X5 a X6, Audi Q7 a Volkswagen Passat
 
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků