Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Podle výzkumu agentury GfK se ukázalo, že 18 procent Čechů má v rodině k dispozici dva soukromé automobily. Tyto rodiny disponují příjmem alespoň 35 tisíc korun měsíčně. Naproti tomu pětina obyvatel ČR nevlastní v rámci své rodiny vůz vůbec.

Čtyři procenta domácností u nás se mohou pochlubit 3,5 automobily. GfK vyšla ze zkoumání u 1000 respondentů ve věku 15 až 65 let.

Patnáct procent české populace má k dispozici služební vozidlo, které může používat i k soukromým účelům. Pro prodejce nových vozů je zajímavý i údaj, že 17 procent Čechů si hodlá nejdéle do roku 2014 pořídit nový vůz. 23 procent se naopak chystá k pořízení vozu ojetého.

O novém voze nejvíce uvažují lidé mezi 50 až 65 lety (20 procent z této věkové kategorie), současně je v této věkové skupině nejvíc těch, kteří si nehodlají koupit vůz žádný (31 procent).

Asi nejvíc může prodejce zajímat, kolik chtějí Češi za auto utratit. Polovina z těch, kteří s jeho pořízením počítají, má připraveno 100 až 300 tisíc korun.

V tomto cenovém rozmezí je momentálně na trhu nových vozů téměř 80 vozidel. Nejlevnější Dacia Sandero začíná na 159 900 Kč, na opačném pólu například Seat Leon, Mazda 3, nebo Toyota Auris – všichni za 299 900 Kč.

Nad 300 tisíc korun si troufá jen 13 procent a půl milionu a víc chtějí utrácet jen podnikatelé s příjmy nad 50 000 korun měsíčně.

Polovina z náš šetří na vůz více než tři roky. Lidé do 29 let to stíhají do tří let a méně. Ve starších skupinách obyvatel potřebuje jedna třetina lidí k našetření potřebné sumy 5 a více let.

V současnosti jezdí v České republice téměř 4 miliony osobních a dodávkových vozů, což je o 1,1 milionu více aut, než před deseti lety. V loňském roce se u nás zaregistrovalo přes 174 000 nových vozů (z nich podle odhadů prodejců bylo kolem 12 000 v ČR jen formálně zaregistrováno a vyvezeno do zahraničí).

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků