Česká populace: pětina se 2 auty, pětina bez auta

Podle výzkumu agentury GfK se ukázalo, že 18 procent Čechů má v rodině k dispozici dva soukromé automobily. Tyto rodiny disponují příjmem alespoň 35 tisíc korun měsíčně. Naproti tomu pětina obyvatel ČR nevlastní v rámci své rodiny vůz vůbec.

Čtyři procenta domácností u nás se mohou pochlubit 3,5 automobily. GfK vyšla ze zkoumání u 1000 respondentů ve věku 15 až 65 let.

Patnáct procent české populace má k dispozici služební vozidlo, které může používat i k soukromým účelům. Pro prodejce nových vozů je zajímavý i údaj, že 17 procent Čechů si hodlá nejdéle do roku 2014 pořídit nový vůz. 23 procent se naopak chystá k pořízení vozu ojetého.

O novém voze nejvíce uvažují lidé mezi 50 až 65 lety (20 procent z této věkové kategorie), současně je v této věkové skupině nejvíc těch, kteří si nehodlají koupit vůz žádný (31 procent).

Asi nejvíc může prodejce zajímat, kolik chtějí Češi za auto utratit. Polovina z těch, kteří s jeho pořízením počítají, má připraveno 100 až 300 tisíc korun.

V tomto cenovém rozmezí je momentálně na trhu nových vozů téměř 80 vozidel. Nejlevnější Dacia Sandero začíná na 159 900 Kč, na opačném pólu například Seat Leon, Mazda 3, nebo Toyota Auris – všichni za 299 900 Kč.

Nad 300 tisíc korun si troufá jen 13 procent a půl milionu a víc chtějí utrácet jen podnikatelé s příjmy nad 50 000 korun měsíčně.

Polovina z náš šetří na vůz více než tři roky. Lidé do 29 let to stíhají do tří let a méně. Ve starších skupinách obyvatel potřebuje jedna třetina lidí k našetření potřebné sumy 5 a více let.

V současnosti jezdí v České republice téměř 4 miliony osobních a dodávkových vozů, což je o 1,1 milionu více aut, než před deseti lety. V loňském roce se u nás zaregistrovalo přes 174 000 nových vozů (z nich podle odhadů prodejců bylo kolem 12 000 v ČR jen formálně zaregistrováno a vyvezeno do zahraničí).

 

Toyota Yaris 1.364
Rok výroby: 2006
Stav: 111 600 km
Cena: 74 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 99 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 149 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků