Česká kancelář pojistitelů doporučila pojišťovnám hradit škody i za administrativně zaniklá pojištěná vozidla

– Po 1. červenci 2015 dojde k administrativnímu zániku vozidel, která nebudou mít v Centrálním registru vozidel uvedeného vlastníka (tzv. vozidla v polopřevodu). Vozidlo se tak sice stane ze zákona nezpůsobilé k provozu, a tudíž na silnice nesmí, z odhadů Ministerstva dopravy však vyplývá, že tisíce administrativně zaniklých vozidel můžou být z technického hlediska stále schopných jízdy. Těmito jezdícími vozidly bude samozřejmě možné způsobovat škody, takové vozidlo proto musí být ze zákona pojištěné.

„Po důkladném právním rozboru Česká kancelář pojistitelů doporučila členským pojišťovnám hradit z povinného ručení svých klientů i škody, které budou způsobeny administrativně zaniklými vozidly. Za zánik vozidla dle zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla lze totiž považovat výhradně situaci, kdy vozidlo přestane fyzicky existovat a nemůže způsobovat žádné škody. V takovém případě je logické, aby povinné ručení zaniklo. Pojem administrativního zániku zákon č. 168/1999 Sb. nezná, navíc nemůže existovat žádná souvislost mezi dopravní nehodou a ztrátou technické způsobilosti vozidla z důvodu jeho administrativního zániku,“ vysvětluje Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů. „Přestože administrativně zaniklé vozidlo skutečně vůbec nesmí na silnici, tak pojišťovny tu nejsou od toho, aby za toto protiprávní a nezodpovědné jednání motoristy trestaly. Jde-li o porušení předpisů týkajících se buď silničního provozu nebo registrace vozidel, pak trestání je v rukou příslušných orgánů státu. Rolí pojišťoven je, za své pojištěné klienty krýt škody, které způsobí svým vozidlem, ať již je jakékoli,“ doplňuje Hradec.

Tvrdé sankce za provoz administrativně zaniklých vozidel hrozí od Policie ČR i správních orgánů, proto je nezbytné provozovaná vozidla v polopřevodu ještě do konce června dohlásit na registru vozidel. V opačném případě musí po 1. 7. majitel vozidla učinit takové kroky, aby vozidlo přestalo být i fyzicky samostatným vozidlem, které by mohlo způsobovat škody.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků