Češi vzali v červenci showroomy útokem

V porovnání s červencem 2012 zaregistrovaly úřady letos v červenci o 30,25 procenta více automobilů. V konkrétních číslech to představuje solidních 14 533 kusů, což je o 3375 nových automobilů více.

Na rozdíl od předcházejících let a měsíců jsou údaje o registracích u většiny značek na českém trhu vyšší než ve stejném období roku 2012. Pouhých pět značek skončilo oproti loňskému červenci v záporných číslech, což Česko už dlouho dobu nepamatuje.

Zatímco po většinu letošního roku zaznamenávali dealeři stále jen pokles, červenec 2013 přinesl jednotlivým zastoupení až překvapivě dobré výsledky ve srovnání nejen s loňským létem, ale i letoškem.

Byznys | Hyundai | Opel | Alfa Romeo | Jeep | SsangYong

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Lídrem zůstala i nadále Škoda, ukrojila si bezmála 30 procent z celkového koláče. Představuje to 4252 automobilů. V závěsu za ní je koncernový sourozenec Volkswagen s 9,38 procenty a 1363 auty. Na třetím místě je Hyundai, který má podíl 8,83 procenta trhu a 1283 aut.

Na poslední příčku v Top 10 se propadl Renault, který byl již podruhé po sobě poražen svou dceřinou firmou Dacia. Renault jako jediný v první desítce zaznamenal propad v registracích, a to poměrně významný. Nahoru poskočil i Seat, který tak doplnil trojici automobilek VW Group mezi nejžádanějšími značkami u českých zákazníků.

První desítka proto vypadá v červenci 2013 následovně (v závorce rozdíl proti červenci 2012):

1 Škoda 4252 (+907)
2 Volkswagen 1363 (+412)
3 Hyundai 1283 (+370)
4 Ford 837 (+176)
5 Peugeot 790 (+390)
6 Kia 620 (+31)
7 Dacia 605 (+337)
8 Seat 525 (+371)
9 Citroën 499 (+7)
10 Renault 465 (-436)

Pokud bychom seřadili jednotlivé značky podle nejvyššího nárůstu v procentech, vypadá pořadí takto:

Značka

Nárůst v procentech 07/2012–07/2013

Seat

240,91

Nissan

231,76

Lancia

190

Lada

166,67

Jaguar

150

Dacia

125,75

Smart

100

Peugeot

97,50

Jeep

76,19

Mazda

72,38

V tomto případě je zajímavé především zlepšení Nissanu, kterému se poslední dva roky moc nedařilo. U Lady, smartu a Jaguaru dělají vysoká procenta nárůsty o jednotlivé kusy (Lada +10 aut, Jaguar +3 auta, smart +4 auta), v případě Jeepu se jedná o růst o 16 registrací proti loňsku.

Jedná-li se o dlouhodobý trend, nebo krátkodobou výchylku (například obnova vozového parku zničeného povodněmi), ukážou až příští měsíce. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků