Češi vzali v červenci showroomy útokem

V porovnání s červencem 2012 zaregistrovaly úřady letos v červenci o 30,25 procenta více automobilů. V konkrétních číslech to představuje solidních 14 533 kusů, což je o 3375 nových automobilů více.

Na rozdíl od předcházejících let a měsíců jsou údaje o registracích u většiny značek na českém trhu vyšší než ve stejném období roku 2012. Pouhých pět značek skončilo oproti loňskému červenci v záporných číslech, což Česko už dlouho dobu nepamatuje.

Zatímco po většinu letošního roku zaznamenávali dealeři stále jen pokles, červenec 2013 přinesl jednotlivým zastoupení až překvapivě dobré výsledky ve srovnání nejen s loňským létem, ale i letoškem.

Byznys | Opel | Hyundai | Alfa Romeo | Jeep | SsangYong

Nulové registrace aneb O které vozy u nás nikdo ani nezavadil

Lídrem zůstala i nadále Škoda, ukrojila si bezmála 30 procent z celkového koláče. Představuje to 4252 automobilů. V závěsu za ní je koncernový sourozenec Volkswagen s 9,38 procenty a 1363 auty. Na třetím místě je Hyundai, který má podíl 8,83 procenta trhu a 1283 aut.

Na poslední příčku v Top 10 se propadl Renault, který byl již podruhé po sobě poražen svou dceřinou firmou Dacia. Renault jako jediný v první desítce zaznamenal propad v registracích, a to poměrně významný. Nahoru poskočil i Seat, který tak doplnil trojici automobilek VW Group mezi nejžádanějšími značkami u českých zákazníků.

První desítka proto vypadá v červenci 2013 následovně (v závorce rozdíl proti červenci 2012):

1 Škoda 4252 (+907)
2 Volkswagen 1363 (+412)
3 Hyundai 1283 (+370)
4 Ford 837 (+176)
5 Peugeot 790 (+390)
6 Kia 620 (+31)
7 Dacia 605 (+337)
8 Seat 525 (+371)
9 Citroën 499 (+7)
10 Renault 465 (-436)

Pokud bychom seřadili jednotlivé značky podle nejvyššího nárůstu v procentech, vypadá pořadí takto:

Značka

Nárůst v procentech 07/2012–07/2013

Seat

240,91

Nissan

231,76

Lancia

190

Lada

166,67

Jaguar

150

Dacia

125,75

Smart

100

Peugeot

97,50

Jeep

76,19

Mazda

72,38

V tomto případě je zajímavé především zlepšení Nissanu, kterému se poslední dva roky moc nedařilo. U Lady, smartu a Jaguaru dělají vysoká procenta nárůsty o jednotlivé kusy (Lada +10 aut, Jaguar +3 auta, smart +4 auta), v případě Jeepu se jedná o růst o 16 registrací proti loňsku.

Jedná-li se o dlouhodobý trend, nebo krátkodobou výchylku (například obnova vozového parku zničeného povodněmi), ukážou až příští měsíce. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků