Češi stále nemají zájem o miniauta z Kolína. Výroba aut ale u nás roste

V České republice se během prvních jedenácti měsíců tohoto roku vyrobilo už přes jeden a čtvrt milionu vozidel. Všichni důležití producenti v oboru zaznamenávají meziroční nárůst.

Tuzemské závody automobilky Škoda vyrobily během prvních jedenácti měsíců o 10 procent aut více než ve stejném období loňska, Hyundai v Nošovicích zvýšila produkci o šest procent a továrna TPCA u Kolína o tři a půl procenta.

Počet vyrobených kusů navýšil také výrobce autobusů Iveco Vysoké Mýto a kopřivnická Tatra. Celková bilance tuzemských producentů vozidel je tak letos oproti roku 2015 vyšší o bezmála devadesát tisíc kusů a dosáhla přes jeden a čtvrt milionu kusů. Jde o nárůst téměř o devět procent.

Zatímco škodovce a značce Hyundai se daří zvyšovat odbyt na tuzemském trhu, o výrobky z TPCA (Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot) 108 je letos menší zájem. Za prvních měsíců se jich dohromady prodalo jen 419, což je o 63 méně než od loňského ledna do listopadu.

Drtivá většina aut smontovaných v českých továrnách míří na export. Nejvíce (téměř o sedmdesát procent) se podařilo vyvézt více Tatře, u ostatních producentů se jedná o růst v jednotkách procent.

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků