Češi si koupili více nových osobních vozů, přes 173 tisíc

Prodeje nových osobních automobilů v Česku stouply loni meziročně o 2,4 procenta na 173 282 kusů. Téměř třetina z nich (53 050) nesla logo mladoboleslavské Škody Auto, což je zhruba stejně jako předloni.

Druhý Volkswagen si polepšil o 14 procent na 14 921 aut, třetímu Fordu stouply prodeje o 1,5 procenta na 14 447 kusů, vyplývá ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nárůst je sice menší než ve srovnání let 2010 a 2009, kdy dosáhl téměř pěti procent, i tak je svaz spokojen. „Registrace se zvedly u všech kategorií vozidel s výjimkou motocyklů. Před rokem jsme předpovídali růst kolem tří procent, takže zvýšení o 2,4 procenta je přijatelné,“ řekl tajemník SDA Pavel Tunkl.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (23 661), tedy zhruba každé osmé prodané auto v Česku. Druhé místo patří Škodě Fabia (16 532 kusů), třetí Škodě Superb (4659 kusů). Na čtvrtém místě je model Ford Focus s 4538 prodanými vozy.

Dovoz ojetých osobních vozidel stoupl loni o 3,7 procenta na 131 707 kusů, což je o procento více než předloni. Prodeje lehkých užitkových vozidel stouply loni meziročně o téměř 15 procent na 13 269 kusů, u nákladních vozidel činil nárůst 46 procent na 7962 kusů a autobusů pak 11,5 procenta na 837 vozidel.

Jedinou kategorií, u níž registrace klesly, byly motocykly, a to o téměř deset procent na 16 667 kusů.

„Loňský rok byl pro tuzemské prodejce poměrně úspěšný, i když důležitější než počty prodaných aut budou tržby a hospodářské výsledky, které ještě nejsou k dispozici,“ uvedl analytik PricewaterhouseCoopers Jiří Zouhar. Letos ale může být vše jinak vzhledem k odhadovanému poklesu prodejů aut v eurozóně o zhruba čtyři procenta. „Může však dojít k ještě výrazně většímu propadu, a to v závislosti na průběhu řešení současné krize,“ dodal.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků