Češi si koupili více nových osobních vozů, přes 173 tisíc

Prodeje nových osobních automobilů v Česku stouply loni meziročně o 2,4 procenta na 173 282 kusů. Téměř třetina z nich (53 050) nesla logo mladoboleslavské Škody Auto, což je zhruba stejně jako předloni.

Druhý Volkswagen si polepšil o 14 procent na 14 921 aut, třetímu Fordu stouply prodeje o 1,5 procenta na 14 447 kusů, vyplývá ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nárůst je sice menší než ve srovnání let 2010 a 2009, kdy dosáhl téměř pěti procent, i tak je svaz spokojen. „Registrace se zvedly u všech kategorií vozidel s výjimkou motocyklů. Před rokem jsme předpovídali růst kolem tří procent, takže zvýšení o 2,4 procenta je přijatelné,“ řekl tajemník SDA Pavel Tunkl.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (23 661), tedy zhruba každé osmé prodané auto v Česku. Druhé místo patří Škodě Fabia (16 532 kusů), třetí Škodě Superb (4659 kusů). Na čtvrtém místě je model Ford Focus s 4538 prodanými vozy.

Dovoz ojetých osobních vozidel stoupl loni o 3,7 procenta na 131 707 kusů, což je o procento více než předloni. Prodeje lehkých užitkových vozidel stouply loni meziročně o téměř 15 procent na 13 269 kusů, u nákladních vozidel činil nárůst 46 procent na 7962 kusů a autobusů pak 11,5 procenta na 837 vozidel.

Jedinou kategorií, u níž registrace klesly, byly motocykly, a to o téměř deset procent na 16 667 kusů.

„Loňský rok byl pro tuzemské prodejce poměrně úspěšný, i když důležitější než počty prodaných aut budou tržby a hospodářské výsledky, které ještě nejsou k dispozici,“ uvedl analytik PricewaterhouseCoopers Jiří Zouhar. Letos ale může být vše jinak vzhledem k odhadovanému poklesu prodejů aut v eurozóně o zhruba čtyři procenta. „Může však dojít k ještě výrazně většímu propadu, a to v závislosti na průběhu řešení současné krize,“ dodal.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků