Češi se zajímají více o terénní vozy, střední třída strádá

Od začátku roku do konce května 2011 se prodalo o 2436 terénních vozů více než ve stejném období před rokem. V počtu registrovaných vozů má naopak nejvyšší absenci třída střední: letos se zatím registrovalo o 3098 méně auto než loni. V tabulkách a grafech níže můžeme pozorovat všechny přesuny poptávky po jednotlivých obchodních třídách.

Zatímco mini vozy měly loni 3,43% podíl, letos se musely spokojit s 2,15 %. Ve třídě se v květnu i za prvních pět měsíců prodával nejlépe Fiat Panda.

Malé vozy zastupované v Česku především Škodou Fabia, byly i letos nejčastěji viděným automobilem na silnicích. Na pomyslném stupni vítězů zaujaly 25,69 %, loni to bylo však 26,33 %. I zde tedy sledujeme lehký odklon zájmu - v absolutním vyjádření však dělá pouze 32 vozů.

Podíváme-li se na nižší střední, letos jsou vozy této kategorie zatím naopak žádanější než tomu bylo loni. To dokumentuje 20,12% podíl oproti 17,38% na koláči všech prodejů. Prodalo se o 2262 více kusů, a zatímco od začátku roku je nejprodávanějším modelem Ford Focus, v květnu ho přeskočil Volkswagen Golf.

O střední třídě byla již řeč v úvodu a ano, i Octavií se prodává méně než ve stejném období před rokem (12 622). Nepřátelé tohoto vozu si mohou mnout ruce, samotné mladoboleslavské automobilce to však vrásky na čele nedělá. Škodovky se dobře uchytily především směrem na východ.

Tip: Přečtěte si náš článek o tom, proč SDA řadí Škodu Octavii do střední třídy

Ve vyšší střední, luxusní i MPV pozorujeme mírné růsty zájmu. Za zmínku stojí, že v květnu předhonil v MPV Škodu Roomster Hyundai iX 20 – porážka se Škody se v jednotlivých třídách moc často nevidí. V luxusní i sportovní kategorii se v květnu pochlapila značka Audi, modely A8 i A5 za sebou nechaly své tradiční rivaly.

Spokojení mohou být lidé stojící za terénními modely. V této kategorii sledujeme totiž největší boom (34% růst zájmu). 

Prodeje podle obchodních tříd

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 2011 2010 
 květen01-05  květen01-05  
Mini36115492,15%52824213,43%
Malé39591852825,69%41641856026,33%
Nižší střední30861451220,12%28721225017,38%
Střední29051323618,35%35821633423,17%
Vyšší střední60631954,43%66126493,76%
Luxusní432080,29%361590,23%
MPV2171923712,81%2037870812,35%
Sportovní963970,55%1184250,60%
Terénní1868960913,32%1478717310,18%
Nezařazeno38716572,30%40918092,57%
Celkem1548272128 1588570488 

Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách (2011)

  květen leden-květen
MiniFiat PANDA94379Fiat PANDA
MaléŠkoda FABIA13836379Škoda FABIA
Nižší středníVolkswagen GOLF4942161Ford FOCUS
StředníŠkoda OCTAVIA19649696Škoda OCTAVIA
Vyšší středníŠkoda SUPERB3662102Škoda SUPERB
LuxusníMercedes-Benz S / Audi A811 / 1156Mercedes-Benz S
MPVHyundai iX 202411094Škoda ROOMSTER
SportovníBMW Z 4 / Audi A511 / 1147BMW Z 4
TerénníŠkoda YETI3181732Škoda YETI

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků