Češi se zajímají více o terénní vozy, střední třída strádá

Od začátku roku do konce května 2011 se prodalo o 2436 terénních vozů více než ve stejném období před rokem. V počtu registrovaných vozů má naopak nejvyšší absenci třída střední: letos se zatím registrovalo o 3098 méně auto než loni. V tabulkách a grafech níže můžeme pozorovat všechny přesuny poptávky po jednotlivých obchodních třídách.

Zatímco mini vozy měly loni 3,43% podíl, letos se musely spokojit s 2,15 %. Ve třídě se v květnu i za prvních pět měsíců prodával nejlépe Fiat Panda.

Malé vozy zastupované v Česku především Škodou Fabia, byly i letos nejčastěji viděným automobilem na silnicích. Na pomyslném stupni vítězů zaujaly 25,69 %, loni to bylo však 26,33 %. I zde tedy sledujeme lehký odklon zájmu - v absolutním vyjádření však dělá pouze 32 vozů.

Podíváme-li se na nižší střední, letos jsou vozy této kategorie zatím naopak žádanější než tomu bylo loni. To dokumentuje 20,12% podíl oproti 17,38% na koláči všech prodejů. Prodalo se o 2262 více kusů, a zatímco od začátku roku je nejprodávanějším modelem Ford Focus, v květnu ho přeskočil Volkswagen Golf.

O střední třídě byla již řeč v úvodu a ano, i Octavií se prodává méně než ve stejném období před rokem (12 622). Nepřátelé tohoto vozu si mohou mnout ruce, samotné mladoboleslavské automobilce to však vrásky na čele nedělá. Škodovky se dobře uchytily především směrem na východ.

Tip: Přečtěte si náš článek o tom, proč SDA řadí Škodu Octavii do střední třídy

Ve vyšší střední, luxusní i MPV pozorujeme mírné růsty zájmu. Za zmínku stojí, že v květnu předhonil v MPV Škodu Roomster Hyundai iX 20 – porážka se Škody se v jednotlivých třídách moc často nevidí. V luxusní i sportovní kategorii se v květnu pochlapila značka Audi, modely A8 i A5 za sebou nechaly své tradiční rivaly.

Spokojení mohou být lidé stojící za terénními modely. V této kategorii sledujeme totiž největší boom (34% růst zájmu). 

Prodeje podle obchodních tříd

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 2011 2010 
 květen01-05  květen01-05  
Mini36115492,15%52824213,43%
Malé39591852825,69%41641856026,33%
Nižší střední30861451220,12%28721225017,38%
Střední29051323618,35%35821633423,17%
Vyšší střední60631954,43%66126493,76%
Luxusní432080,29%361590,23%
MPV2171923712,81%2037870812,35%
Sportovní963970,55%1184250,60%
Terénní1868960913,32%1478717310,18%
Nezařazeno38716572,30%40918092,57%
Celkem1548272128 1588570488 

Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách (2011)

  květen leden-květen
MiniFiat PANDA94379Fiat PANDA
MaléŠkoda FABIA13836379Škoda FABIA
Nižší středníVolkswagen GOLF4942161Ford FOCUS
StředníŠkoda OCTAVIA19649696Škoda OCTAVIA
Vyšší středníŠkoda SUPERB3662102Škoda SUPERB
LuxusníMercedes-Benz S / Audi A811 / 1156Mercedes-Benz S
MPVHyundai iX 202411094Škoda ROOMSTER
SportovníBMW Z 4 / Audi A511 / 1147BMW Z 4
TerénníŠkoda YETI3181732Škoda YETI

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků