Ceny v EU: Octavia RS za 1,5 milionu, Subaru WRX STI za 2,7 milionu korun

Nedávno jsme psali o Norsku a jeho zájmu dostat na silnice co nejvíce elektromobilů, což se také daří. Důvodem jsou různé slevy, úlevy, přednosti a vůbec relativně nízká pořizovací cena takového vozu. Jenže co když se koukneme na věc z druhé strany? Co když nebudeme chtít elektrické auto, ale naopak něco trochu silnějšího? Něco jako třeba Škodu Octavia RS Combi, která nám dělala nedávno v redakci společnost?

Život řidiče | Elektromobily | Byznys

Norsko je ráj elektrických aut. Každý třetí prodaný vůz tam jezdí na elektřinu

Zatímco v zemích jako Norsko musí být radost prodávat elektrická auta, prodat něco tak vysoce neekologického, jako je zmíněná Octavia Combi RS, musí být za trest. Například takový elektrický Golf vyjde v Norsku na 256 300 NOK (v přepočtu zhruba 780 000 Kč), za rychlý mladoboleslavský kombík s benzinovým motorem a manuálem zaplatíte coby norský zákazník hnedle dvojnásobek (v přepočtu 1 372 500 Kč).

Prošli jsme ceníky různých evropských zemí, abychom dostali obrázek o tom, co udělá ta která preferovaná politika v praxi. Norská Octavia Combi RS patří k těm nejdražším v celé Evropě, ale nejdražší není. V Dánsku zaplatíte za tento model dokonce 437 000 dánských korun, což je v přepočtu přes 1,5 milionu. Přes milion korun se dostalo ještě Holandsko, které si také zakládá na tabulkově ekologických autech.

Elektromobily | BMW | Volkswagen | Nissan | Srovnávací testy | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Nejlépe je na tom český trh. ČR je jediná země, kde zrovna taková Octavia Combi RS vyjde na méně než 700 000 Kč. Na druhou stranu si ale u nás levně nekoupíte elektrický Golf, který stojí 915 900 Kč.

Jestli si teď říkáte, že prodat takovou Octavii RS za v přepočtu 1,5 milionu korun je celkem síla, pak se stačí kouknout na jiné značky, abyste pochopili, že může být ještě mnohem hůř. Třeba Subaru WRX STI stojí v Dánsku 649 900 dánských korun (2 339 640 Kč), v Norsku zaplatí případný (a hodně zarytý) fanoušek dokonce 2,7 milionu korun, když cena auta činí 412 647 NOK a daň 477 153 NOK.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

A také v Holandsku se dostanete přes dva miliony korun za to neekologické Subaru, ale zase si můžete pořídit třeba hybridní V60, která vychází pouze na 1,6 milionu korun. A to se vyplatí.

Když se tak člověk kouká po Evropě na to, kolik stojí pro řidiče relativně zajímavá auta, musí být rád, že žije v ČR, kde se na emise a různá zvýhodňování moc nehraje. Je to dobře, protože je zaprvé aktivit samotné EU v tomto směru více než dost, a protože (zadruhé) se třeba v Londýně nebo ve Francii a nedávno i v Německu na vlastní kůži přesvědčili, že ona jednostranná podpora eko-aut může být dost kontraproduktivní. 

Škoda Octavia RS Combi: Základní ceny v přepočtu na koruny
Dánsko 1 573 200 Kč
Norsko 1 372 500 Kč
Holandsko 1 041 539 Kč
Portugalsko 987 095 Kč
Anglie 968 661 Kč
Finsko 928 282 Kč
Rakousko  922 205 Kč
Švýcarsko 900 284 Kč
Francie 874 038 Kč
Španělsko 869 979 Kč
Chorvatsko 866 146 Kč
Německo 857 531 Kč
Belgie 821 000 Kč
Rusko  820 686 Kč
Itálie 813 153 Kč
Švédsko 803 880 Kč
Maďarsko 759 818 Kč
Slovinsko 752 593 Kč
Slovensko  741 173 Kč
Polsko  739 069 Kč
Česká republika 686 900 Kč
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků