Ceny ojetin již neklesají, meziročně ale dramaticky propadly

Svědčí o tom alespoň právě zveřejněné výsledky statistiky společnoti LeasePlan. V uplynulém roce docházelo na trhu ojetých vozů k citelnému poklesu cen, způsobenému hlavně sílící korunou, rostoucími dovozy automobilů a také výrazným snížením cen nových aut. Ve 2. a 3. čtvrtletí 2008 došlo podle těchto statistik k razantnímu propadu cen ojetých vozidel, v průměru o 7 až 8 procent. Zároveň bylo možné vypozorovat značnou přesycenost českého trhu domácí značkou Škoda. Ceny modelů Octavia II a Fabia I se proto propadly ještě hlouběji, až o 15 procent.

Tento trend se ale v září zastavil, například u ojetých Fabií se v září ceny dokonce zvýšily zhruba o 5 tisíc korun. Stagnace či mírný nárůst by měl pokračovat i v následujících měsících, kdy by již nemělo docházet k výrazným změnám na straně nabídky ojetých automobilů zejména kvůli stálejšímu kursu koruny vůči euru a nasycenějšímu trhu.

A jak se Češi při koupi ojetého vozu rozhodují? Nejdůležitějším kritériem kromě ceny je značka a v dané značce velikost modelu. Obecně platí: čím menší model, tím lepší prodejnost. Důležité také je, že nejrůznější doplňková výbava nemá na konečnou cenu ojetého automobilu zásadní vliv, klíčové jsou rok výroby a najeté kilometry. Ve výhodě jsou proto vozy s vyšší úrovní základní výbavy, u Škody tedy Ambiente a Elegance. K obecně nejoblíbenějším ojetým vozidlům patří nyní benzínové Fabie jiné než bílé barvy, preferovaná je metalíza.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků