Ceny ojetin již neklesají, meziročně ale dramaticky propadly

Svědčí o tom alespoň právě zveřejněné výsledky statistiky společnoti LeasePlan. V uplynulém roce docházelo na trhu ojetých vozů k citelnému poklesu cen, způsobenému hlavně sílící korunou, rostoucími dovozy automobilů a také výrazným snížením cen nových aut. Ve 2. a 3. čtvrtletí 2008 došlo podle těchto statistik k razantnímu propadu cen ojetých vozidel, v průměru o 7 až 8 procent. Zároveň bylo možné vypozorovat značnou přesycenost českého trhu domácí značkou Škoda. Ceny modelů Octavia II a Fabia I se proto propadly ještě hlouběji, až o 15 procent.

Tento trend se ale v září zastavil, například u ojetých Fabií se v září ceny dokonce zvýšily zhruba o 5 tisíc korun. Stagnace či mírný nárůst by měl pokračovat i v následujících měsících, kdy by již nemělo docházet k výrazným změnám na straně nabídky ojetých automobilů zejména kvůli stálejšímu kursu koruny vůči euru a nasycenějšímu trhu.

A jak se Češi při koupi ojetého vozu rozhodují? Nejdůležitějším kritériem kromě ceny je značka a v dané značce velikost modelu. Obecně platí: čím menší model, tím lepší prodejnost. Důležité také je, že nejrůznější doplňková výbava nemá na konečnou cenu ojetého automobilu zásadní vliv, klíčové jsou rok výroby a najeté kilometry. Ve výhodě jsou proto vozy s vyšší úrovní základní výbavy, u Škody tedy Ambiente a Elegance. K obecně nejoblíbenějším ojetým vozidlům patří nyní benzínové Fabie jiné než bílé barvy, preferovaná je metalíza.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 37 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků