Ceny hybridů mají do deseti let klesnout na třetinu

Současné osobní automobily vybavené hybridními pohonnými soustavami hrají spíše roli prostředků společenské výstřednosti než receptu na globální redukci spotřeby paliva a emisí. To by se však mělo změnit. Agentura Bloomberg totiž tvrdí, že během následujících let klesne jejich cena na třetinu té současné. Je tak řečeno ale poněkud fištrónsky, neboť Bloomberg zvažuje vlastně pouze průměrnou finanční hodnotu prodejní ceny vozu, která znamená přidané náklady na hybrdidní soustavu při srovnání s konvenčním spalovacím motorem v daném voze. „Hybrid“ je totiž na americkém trhu v současnosti dražší ve srovnání s běžnou zážehovou jednotkou dražší o 6 000 dolarů, přičemž za deset let by se tento rozdíl měl snížit na 2 000 dolarů, tedy na v titulku avizovanou třetinu.

Agentura Bloomberg někdejšího newyorského starosty při svých výpočtech počítala se všemi potřebnými faktory. V potaz brala především cenu hybridních soustav, ktará bude výrazně klesat s využíváním nových technologií a dlouhodobých uživatelských zkušeností, ale také s vyššími počty varáběných vozidel osazených tímto systémem. Do karet by hybridům měly hrát také rostoucí ceny benzínu a přísnější omezení emisí. V roce 2018 by se dle zmíněné studie měl odbyt vozů s hybridním pohonem zvýšit ve srovnání s letošním rokem šestnáctinásobně. Tomu přibližně odpovídají také výsledky průzkumu finanční skupiny JPMorgan Chase & Co., jenž za deset let počítá s tím, že vozů s hybrdiním pohonem připadne tržní podíl více než 10% světové produkce. JPMorgan Chase & Co. zároveň očekává, že spotřeba hybridních aut výrazně stoupne v Evropě a Číně po roce 2013. 

Takřka každý velký producent automobilů současnosti chápe význam hybridního pohonu pro překlenutí střednědobého časového horizontu při klesajících zásobách ropy a nabízí, nebo alespoň vyvíjí, své vlastní modely pro blízké využití. Do prodeje se chystá již třetí generace Toyoty Prius, o níž jsme vás informovali zde, ale na hybridech a vozech na vodíkové články pracují také Honda, BMW, Mercedes-Benz nebo Nissan.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků