Ceny aut: žádná sleva není dost velká

11 komentářů

Jan Kartes
28. srpna • 11:20

Jinak kdyz je rec o slevach, narazil jsem na web www.kuponslevovy.cz , ktery slevami, resp. seznamem slevovych kuponu do eshopu zdarma jen prekypuje. Pro nas motoristy tam je sekce http://www.kuponslevovy.cz/kategorie-kuponu/auto-moto/...

Ironik
2. srpna • 9:02

"Například francouzská PSA nabízí ve Velké Británii každému, kdo si u ní zakoupí nové auto, tříleté bezplatné pojištění, uhrazenou silniční daň, bezplatný servis, silniční asistenci a záruku. Zbývá snad už jen dodat řidiče."
Třeba by zájemci o slevu ocenili, kdyby PSA místo dodání řidiče nabídlo PHM na 3 roky ježdění "zdarma"?

Peter
5. srpna • 15:37

Ono je to aj o tom, že si všetci kupovali nové autá, ktoré nepotrebovali a "staré" predávali, ale tie mali napríklad len 3-4 roky a vôbec nič im nechýbalo a ani sa nekazili. A teraz, keď sa vyrába menej, tak si každý uvedomí na čo mu je nové auto, keď to napr.5-6 ročné slúži rovnako dobre ako nové. Mohli by ste oponovať, že nové sa nekazia a staré ano, ale mám peugeot 607 r.v.2004 a mám ho už piatu sezónu a nič sa na ňom nekazí, nič nehrdzavie, je pravda, že musím dať za servis peniaze naviac po odjazdených určitých kilometroch čo na novom aute neni potrebné, ale je to stále lacnejšie ako to nové kupovať alebo splácať na leasing.Tiež by som túžil po novšom aute, ale zadlžovať sa kôli nemu sa mi moc nechce, lebo dnes neviete kedy prídete o prácu a banku ani leasingovku to vôbec nezaujíma. Len môj názor.

josephko
1. srpna • 22:24

Celý článok je akoby napísaný na objednávku "slabých" výrobcov. Najskôr pár nepresností - tie 3 percentné marže sú nejaký blud - a ak sú pravdivé, tak je to hlavne o účtovnom znížení zisku. Po druhé: porovnávať ceny v českých korunách v roku 2006 a 2012 nie je celkom košér, pretože pred 6 rokmi stálo euro okolo 32 Kč a teraz 25 Kč. Po tretie: ceny automobilov v USA sú stále podstatne nižšie ako v Európe, a to dokonca aj vtedy, keď sa vyrábajú v Európe a do USA sa vozia loďou. A po štvrté - zaujímavé je, že plačú len automobilky, ktoré nemajú nemeckých majiteľov. BMW, Porsche, Audi, Porsche, Volkswagen, ale aj Škoda hlásia svorne rekordné predaje a aj rekordné zisky. Čím to asi je? Jednoducho tým, že firmy mimo Nemecka strácajú voči svojim nemeckým rivalom konkurencieschopnosť, a namiesto toho, aby s tým niečo robili, len vyplakávajú. Chápem, že vo Francúzsku, ale aj Taliansku sú vysoké náklady na pracovnú silu, že automobilky sú zovreté v odborárskych kliešťach a moc im nepomáha ani (pre nich) silné euro, ale majú tlačiť na svoje vlády, nech robia niečo so zákonmi.
Keby žabožrúti a špagetári mali svoje vlastné meny, mohli by náskok nemeckého priemyslu znižovať devalváciou svojich mien. Bohužiaľ spoločná mena je veľmi výhodná hlavne pre Nemcov, pre ktorých je v podstate euro pre ich vysokú produktivitu práce podhodnotené. A aj to je príčinou ich vysokých predajov a aj ziskov.
Pokiaľ bude jednotné euro - rozdiely sa budú naďalej prehlbovať - Nemci budú stále viac a viac vpredu a južanské štáty budú naopak stále viac a viac zaostávať. Ako to skončí? Bojím sa domyslieť.

Cruze
2. srpna • 8:38

S tou Amerikou je to přesně trefené, proč tamní výrobci aut vydělávají i při podstatně nižších cenách aut??? - super díky.
Ale s těmi německými vlastníky to má jednu velikou díru, a to je Seat - ten prodělává snad už několik desetiletí (to je s nadsázkou, ale přesto je na tom hodně mizerně a nebýt vw, který ho dotuje, tak už by skončil). Možná je něco pravdy na tom tvrzení o "jižanských" státech :-)
Opel je však kapitola sama pro sebe. Pro koncern GM vyvíjí většinu techniky a je jen na vnitřním účetnictví, jak si započítají tržby mezi automobilkama. To samozřejmě neznamená, že není potřeba zvýšit prodeje.
Ale na německý trh taky dojde a to už hodně brzo. Prodeje vw v Evropě taky padají, jen se to zatím snaží skrýt za čísla o zisku a zvýšením prodejů v Číně.
Řekl bych, že recese se bát moc nemusí výrobci dražších aut (Mercedes, BMW, Cadilac, Volvo), protože recese se obvykle týká střední a nižší příjmové třídy obyvatelstva a vyšší třída v ní ještě víc bohatne.

Art Vandelay
1. srpna • 18:31

Mam dojem ze je to cele tak trochu vytrhnute z kontextu. Napr. v Nemecku dava cennikovu cenu za auto malo kto, tu je priklad cien za ktore sa daju zohnat auta z Nemecka uz par rokov - www.price-optimizer.de skratka cennikove ceny su nadsadene a zbytok je o vyjednavani...

Ne321
2. srpna • 11:56

Je to znacku od znacky, ale treba takova Toyota Avensis je u nas normalne na krame podle standardniho akcniho ceniku vyrazne levnejsi nez cokoliv v Nemecku vcetne nabidek skladovek na serverech typu mobile.de a podobnych.

montaznik
1. srpna • 22:03

a to ani nehovorim o tom, ze napriek tomu, ze pracujem pre jednu z automobiliek v SR - nove auto si z mojho platu dovolit nemozem.. Takze priestor na zlacnovanie (alebo zvysenie miezd) je stale znacny :-/

kejkl
1. srpna • 17:15

Yaris za 359 900? To je snad vtip, ne?! 159 900 bych pochopil.

Martin
1. srpna • 20:13

Yaris Hybrid je za 359 000Kč, jinak základ v jednolitru je za 230 000Kč. Toyota byla a je dražší než ostatní automobilky, ale taky kvalitnější. Vždy je něco za něco. Mě se taky zdál Yaris drahý, tak jsem koupil Nissan Micra 1,2 Visia. Oproti Toyotě je ale vidět i cítit slabší zpracování -tak uvidíme kolik vydrží....

Ne321
2. srpna • 11:53

Tak zrovna Yaris zrovna dvakrat drzak neni. Ono to o te "kvalitnejsi" Toyote uz je jen takova legenda ze starych casu.

Doporučujeme

Články odjinud