Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Lámali jste si někdy hlavu nad tím, kolik vlastně vaše auto ztratí na hodnotě po určité době? Je to trochu věda a vždycky záleží na pověsti konkrétního modelu a aktuálních náladách trhu ojetých vozidel.

Asi nikoho nepřekvapí, že třeba oblíbené dvoulitrové turbodiesely nacházejí nového majitele rychleji a za lepších (pro prodávajícího) podmínek, než třeba benzínové šesti- nebo osmiválce. Docela zajímavá data teď zveřejnila společnost Audatex, která se zabývá právě oceňováním vozidel a výpočtem ztráty jejich hodnoty.

Ojetiny | Zajímavosti | Retro | Život řidiče | Volkswagen | Mercedes-Benz | Audi | Mazda | Sportovní auta | Luxusní auta | Land Rover | Kupé | Chrysler

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Podle Audatexu si na českém trhu po čtyřech letech provozu a 80 000 najetých kilometrech nejlépe drží cenu auta z nižších obchodních tříd, především pak malé vozy s úspornými motory. Ty se usadí na přibližně polovině původní hodnoty.

Auta vyšších tříd ztrácejí cenu rychleji. Třeba kategorie, kam spadá Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Škoda Superb, Hyundai i40 nebo například Mazda 6, je po stejné době jen na asi 38 % původní ceny nebo ještě níže. Zajímavé také je, že například na slovenském trhu klesá cena malých aut rychleji, ale těch větších naopak pomaleji.

Ojetiny | Život řidiče | Bezpečnost | Mercedes-Benz | Renault | Dacia | Fiat | Audi | Statistiky | Porsche

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Malá auta jako Škoda Citigo nebo Toyota Aygo si po první roce provozu udrží v průměru 78 % původní hodnoty, procentuálně nejvíce ze všech kategorií. Od pátého roku pak ztrácejí ročně jen okolo 5 % hodnoty. Ceny v nižší střední a střední třídě klesají v průměru o 2 až 7 % rychleji než u těch nejmenších aut. Nejmarkantnější rozdíly jsou pak od stáří tří let a více.

Vozy vyšší střední třídy ztrácí na ceně v prvním roce o 9 % více než malá auta, po pěti letech je ten propad ještě výraznější a pohybuje se mezi 11 až 12 %. „Tyto rozdíly jsou dané právě třídou vozidel, kdy se ve vyšší střední třídě seskupují nadstandardně vybavená vozidla s vyšší výchozí cenou a vyššími provozními náklady. Tato vozidla vzhledem k délce provozu ztrácejí svoji hodnotu nejrychleji. Vysoká vybavenost vozidel je po určité době provozu spojená se spolehlivostí těchto vymožeností a určitými nároky na servis,“ uvádí Audatex.

Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků