Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Lámali jste si někdy hlavu nad tím, kolik vlastně vaše auto ztratí na hodnotě po určité době? Je to trochu věda a vždycky záleží na pověsti konkrétního modelu a aktuálních náladách trhu ojetých vozidel.

Asi nikoho nepřekvapí, že třeba oblíbené dvoulitrové turbodiesely nacházejí nového majitele rychleji a za lepších (pro prodávajícího) podmínek, než třeba benzínové šesti- nebo osmiválce. Docela zajímavá data teď zveřejnila společnost Audatex, která se zabývá právě oceňováním vozidel a výpočtem ztráty jejich hodnoty.

Ojetiny | Retro | Zajímavosti | Život řidiče | Volkswagen | Sportovní auta | Luxusní auta | Kupé | Audi | Mercedes-Benz | Mazda | Land Rover | Chrysler

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Podle Audatexu si na českém trhu po čtyřech letech provozu a 80 000 najetých kilometrech nejlépe drží cenu auta z nižších obchodních tříd, především pak malé vozy s úspornými motory. Ty se usadí na přibližně polovině původní hodnoty.

Auta vyšších tříd ztrácejí cenu rychleji. Třeba kategorie, kam spadá Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Škoda Superb, Hyundai i40 nebo například Mazda 6, je po stejné době jen na asi 38 % původní ceny nebo ještě níže. Zajímavé také je, že například na slovenském trhu klesá cena malých aut rychleji, ale těch větších naopak pomaleji.

Ojetiny | Dacia | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Audi | Mercedes-Benz | Renault | Fiat | Porsche

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Malá auta jako Škoda Citigo nebo Toyota Aygo si po první roce provozu udrží v průměru 78 % původní hodnoty, procentuálně nejvíce ze všech kategorií. Od pátého roku pak ztrácejí ročně jen okolo 5 % hodnoty. Ceny v nižší střední a střední třídě klesají v průměru o 2 až 7 % rychleji než u těch nejmenších aut. Nejmarkantnější rozdíly jsou pak od stáří tří let a více.

Vozy vyšší střední třídy ztrácí na ceně v prvním roce o 9 % více než malá auta, po pěti letech je ten propad ještě výraznější a pohybuje se mezi 11 až 12 %. „Tyto rozdíly jsou dané právě třídou vozidel, kdy se ve vyšší střední třídě seskupují nadstandardně vybavená vozidla s vyšší výchozí cenou a vyššími provozními náklady. Tato vozidla vzhledem k délce provozu ztrácejí svoji hodnotu nejrychleji. Vysoká vybavenost vozidel je po určité době provozu spojená se spolehlivostí těchto vymožeností a určitými nároky na servis,“ uvádí Audatex.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků