Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

S novou službou pro motoristy přichází společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu aut. Zájemci o nákup ojetiny si mohou zkontrolovat kvalitu prodejců na nově spuštěném serveru www.zkontrolujsibazar.cz.

Podle Cebie působí v Česku zhruba 1200 autobazarů, které se výrazně odlišují v kvalitě poskytovaných nabídek. Běžný zákazník přitom nemusí mít přehled o tom, na co má při nákupu vozu právo a jaké služby by měly být samozřejmostí. Pracovníci Cebie proto otestují každý bazar na základě 29 kritérií a ve výsledném hodnocení mu přidělí jednu až pět hvězdiček.

Klepněte pro větší obrázek

Prostor dostanou i zákazníci bazarů, kteří na stránky mohou vložit příspěvek a podělit se tak s ostatními o svoji osobní zkušenost s prodejcem. „Hodnocení má tři fáze. První zjištění proběhne informací formou dotazníku od prodejce ojetých vozidel. Při něm zjišťujeme, jestli bazar naše kritéria plní nebo neplní, případně jakým způsobem. Podle dotazníku vypracujeme primární hodnocení, které umístíme na náš portál,“ řekl AutoRevue.cz produktový manažer společnosti Cebia Radek Táčner.

Podněty zákazníků se budou prošetřovat

„Jsme si samozřejmě vědomi, že ne každý bude v dotazníku odpovídat pravdivě. Proto budou následovat dvě další hodnocení. Jedno se nazývá Ověřeno Cebia, kdy budeme bazary fiktivním nákupem, ale i vědomou návštěvou přímo kontrolovat. Pokud zjistíme, že neexistuje rozpor mezi informacemi, které byly uvedené v dotazníky a které jsme zjistili, dostane prodejce naši značku,“ pokračoval.

„Protože zaměstnanci bazarů nejsou k zákazníkům vždycky vstřícní, chceme zavést ještě hodnocení klientské. Návštěvníci stránek, kteří jsou zároveň klienti bazarů, se budou moci k jednotlivým prodejcům vyjádřit nebo poslat připomínku. My se jejich podněty budeme zabývat a prošetřovat je,“ upozornil Táčner.

Nejdřív chtějí podchytit hlavní autobazary

Autoři projektu si nemyslí, že by si podle jejich stránek někdo vybíral autobazar a na základě toho si v něm koupil auto. „Každý většinou auto hledá na různých místech. Proto bychom byli rádi, že až zákazník svůj vůz někde objeví, aby se podíval na web. Třeba si řekne pozor: tady nabízí určité služby, a půjde tam už připravený.  Anebo díky tomu zjistí, že bazar má tak špatné hodnocení, že tam raději vůbec nevkročí,“ podotkl manažer.

Zmapovat vysoký počet bazarů se jeví jako nekonečná práce, ale pracovníci společnosti Cebia hodlají jít krok za krokem. „Těch dvanáct set jich na web pravděpodobně nikdy nedostaneme. Myslím, že i stovky si vyžádají dlouhou a mravenčí práci, ale doufám, že do půl roku budeme mít pokryté hlavní hráče na našem trhu,“ dodal.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků