Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

S novou službou pro motoristy přichází společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu aut. Zájemci o nákup ojetiny si mohou zkontrolovat kvalitu prodejců na nově spuštěném serveru www.zkontrolujsibazar.cz.

Podle Cebie působí v Česku zhruba 1200 autobazarů, které se výrazně odlišují v kvalitě poskytovaných nabídek. Běžný zákazník přitom nemusí mít přehled o tom, na co má při nákupu vozu právo a jaké služby by měly být samozřejmostí. Pracovníci Cebie proto otestují každý bazar na základě 29 kritérií a ve výsledném hodnocení mu přidělí jednu až pět hvězdiček.

Klepněte pro větší obrázek

Prostor dostanou i zákazníci bazarů, kteří na stránky mohou vložit příspěvek a podělit se tak s ostatními o svoji osobní zkušenost s prodejcem. „Hodnocení má tři fáze. První zjištění proběhne informací formou dotazníku od prodejce ojetých vozidel. Při něm zjišťujeme, jestli bazar naše kritéria plní nebo neplní, případně jakým způsobem. Podle dotazníku vypracujeme primární hodnocení, které umístíme na náš portál,“ řekl AutoRevue.cz produktový manažer společnosti Cebia Radek Táčner.

Podněty zákazníků se budou prošetřovat

„Jsme si samozřejmě vědomi, že ne každý bude v dotazníku odpovídat pravdivě. Proto budou následovat dvě další hodnocení. Jedno se nazývá Ověřeno Cebia, kdy budeme bazary fiktivním nákupem, ale i vědomou návštěvou přímo kontrolovat. Pokud zjistíme, že neexistuje rozpor mezi informacemi, které byly uvedené v dotazníky a které jsme zjistili, dostane prodejce naši značku,“ pokračoval.

„Protože zaměstnanci bazarů nejsou k zákazníkům vždycky vstřícní, chceme zavést ještě hodnocení klientské. Návštěvníci stránek, kteří jsou zároveň klienti bazarů, se budou moci k jednotlivým prodejcům vyjádřit nebo poslat připomínku. My se jejich podněty budeme zabývat a prošetřovat je,“ upozornil Táčner.

Nejdřív chtějí podchytit hlavní autobazary

Autoři projektu si nemyslí, že by si podle jejich stránek někdo vybíral autobazar a na základě toho si v něm koupil auto. „Každý většinou auto hledá na různých místech. Proto bychom byli rádi, že až zákazník svůj vůz někde objeví, aby se podíval na web. Třeba si řekne pozor: tady nabízí určité služby, a půjde tam už připravený.  Anebo díky tomu zjistí, že bazar má tak špatné hodnocení, že tam raději vůbec nevkročí,“ podotkl manažer.

Zmapovat vysoký počet bazarů se jeví jako nekonečná práce, ale pracovníci společnosti Cebia hodlají jít krok za krokem. „Těch dvanáct set jich na web pravděpodobně nikdy nedostaneme. Myslím, že i stovky si vyžádají dlouhou a mravenčí práci, ale doufám, že do půl roku budeme mít pokryté hlavní hráče na našem trhu,“ dodal.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků