Cebia zjistila, které modely ojetých aut se nejvíce stáčejí

„Vyhodnotili jsme jednotlivé modely vozidel zadaných k prověření do systému AUTOTRACER v roce 2015. Jednalo se jak o vozidla českého, tak i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů. Posuzovali jsme míru stáčení u jednotlivých modelů vozidel zadaných k prověření, tedy podíl stočených vozidel v rámci daného modelu. Uvádíme 10 modelů vozidel, u nichž zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr. Všechno jsou to modely s vyšším podílem stočených vozidel než je 40% průměr celého trhu,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

Model

Model Podíl na trhu ojetin  Podíl stočených vozidel
Škoda Octavia  9,80 % 49 %
Škoda Fabia  7,20 % 46 %
VW Passat  3,40 % 45 %
Audi A6  1,00 % 44 %
BMW řada 3  1,60 % 43 %
Ford Focus  2,90 % 43 %
Škoda Superb  1,50 % 42 %
Renault Scénic  0,90 % 42 %
VW Golf  2,80 % 42 %
Audi A4  1,10 % 40 %
Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18% podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16% podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

Dosud zaznamenané rekordní hodnoty stočení

Smutným držitelem rekordu je Volkswagen Passat stočený o 500.000 km, ze 750.000 na 250.000 km. Kuriózní je BMW stočené o 387.900 km, ze 431.000 na 43.100 km, tzn. podvodník prostě jen ubral „0“ a z dost ojetého auta udělal rázem zánovní. Nedávno jsme narazili na jednu z rekordních hodnot stočení. Šlo o BMW řady 7 r.v. 2008, které bylo nabízeno se stavem tachometru 229 215 km a přitom před rokem mělo najeto již 690 000 km. Bylo stočeno tedy minimálně o 460 000 km. Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

„Nedávno se mi dostal do ruky časopis Motor Revue z roku 1931. Je tam článek kde radí různé triky jak omladit motocykl při prodeji, jak zakrýt jeho opotřebení a nedostatky a také jak stočit jeho kilometry. Autor článku konkrétně radí použít šicí stroj, resp. zařízení pro navinování cívek, cituji: ́...čímž si za chvíli opravíte údaj na pouhých 2000 km, čemu asi odpovídají vaše pneumatiky... ́. Prostě stáčení tachometrů je staré jako motorismus sám a eliminovat ho není snadné. Jen se dříve stáčelo pomocí šicího stroje nebo vrtačky a dnes již jen digitálně. Pozitivní zprávou je, že podle našich analýz se podíl stočených ojetin na trhu v ČR již nezvyšuje a dochází k nárůstu průměrné hodnoty stavu tachometru udávané u prodávaných vozidel. Věříme, že jedním z důvodů je výrazné rozšíření používání systému AUTOTRACER,“ řekl Martin Pajer. 

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 144 236 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků