Cebia mate veřejnost a zastrašuje poctivé prodejce ojetin

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) se ústy svého předsedy Petra Přikryla ostře ohrazuje proti nátlakovým aktivitám společnosti CEBIA. Ta se podle něj snaží donutit jednotlivé prodejce ojetých vozidel k placenému využívání služeb prověřování vozidel právě jejími produkty, ačkoliv na trhu existují mnohem relevantnější zdroje informací a navíc zdarma. Například server Ministerstva dopravy. Asociace proto zvažuje proti společnosti CEBIA právní kroky z titulu nekalé obchodní soutěže a klamavé reklamy.

„Obracejí se na nás jednotliví prodejci s dotazem, co mají dělat v situaci, kdy jsou společností CEBIA nuceni využívat jejich služby,“ říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Podle sdělení některých prodejců ojetin jim totiž CEBIA sdělila, že nebudou-li využívat placené systémy firmy CEBIA, budou zveřejněni na webových stránkách CEBIA jako autobazary, které neprověřují prodávané vozy. V očích laické veřejnosti by však takový krok mohl podle Přikryla vyvolat dojem, že prodejci vozy neprověřují vůbec. První takový seznam autobazarů je již na webu společnosti uveřejněn.

„Zastáváme se jednoznačně všech poctivých prodejců, kteří denně stojí tváří v tvář podvodníkům s ojetými vozy a čelí jejich snahám umístit na trh vozidlo se stočeným tachometrem, nebo nejasným právním původem. Tito prodejci pečlivě prověřují veškerá nabízená vozidla například na webu Ministerstva dopravy, v exekutorských registrech, registrech odcizených vozidel nebo v systému Car Detect a VinCheck. Není přeci žádnou povinností prodejců využívat služeb jedné konkrétní společnosti, o které navíc ministr průmyslu v pořadu České televize prohlásil, že je možné, že podniká na hraně zákona,“ říká Petr Přikryl. CEBIA podle Přikryla totiž nikdy nevysvětlila, odkud získala stavy tachometrů vozidel. „Je proto vůbec otázkou, zda CEBIA disponuje tak velkým datovým fondem, jak tvrdí, a zda tyto informace pocházejí z legálních zdrojů“, uzavírá Přikryl.

„Domníváme se proto, že se společnost CEBIA snaží tímto nečestným způsobem řešit klesající poptávku po svých službách a že reálný stav aktuální legislativy, která stáčení tachometrů příliš neřeší, ji de facto vyhovuje,“ říká Přikryl a doplňuje: „Oslovili jsme proto spolupracující advokátní kancelář se žádostí o stanovisko, zda je jednání společnosti CEBIA v souladu se zákonem, resp. dobrými mravy.“ Nátlaková akce na autobazary má totiž podle Přikryla vytvořit pouze další distribuční kanál, kterým se společnost CEBIA snaží prodat svoje služby. Taková služba však nemá podle něj na západ od našich hranic obdoby. Podobné registry tam většinou spravuje stát, který informace o vozidlech poskytuje zdarma nebo za malý poplatek. „Jednoznačně proto podporujeme aktivity Ministerstva dopravy, které informace o vozidlech zveřejňuje zcela zdarma, stejně tak jako např. společnost VinCheck, která zcela bezplatně nabízí veškeré dostupné informace o vozidlech,“ uzavírá Přikryl. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků