Cebia mate veřejnost a zastrašuje poctivé prodejce ojetin

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) se ústy svého předsedy Petra Přikryla ostře ohrazuje proti nátlakovým aktivitám společnosti CEBIA. Ta se podle něj snaží donutit jednotlivé prodejce ojetých vozidel k placenému využívání služeb prověřování vozidel právě jejími produkty, ačkoliv na trhu existují mnohem relevantnější zdroje informací a navíc zdarma. Například server Ministerstva dopravy. Asociace proto zvažuje proti společnosti CEBIA právní kroky z titulu nekalé obchodní soutěže a klamavé reklamy.

„Obracejí se na nás jednotliví prodejci s dotazem, co mají dělat v situaci, kdy jsou společností CEBIA nuceni využívat jejich služby,“ říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Podle sdělení některých prodejců ojetin jim totiž CEBIA sdělila, že nebudou-li využívat placené systémy firmy CEBIA, budou zveřejněni na webových stránkách CEBIA jako autobazary, které neprověřují prodávané vozy. V očích laické veřejnosti by však takový krok mohl podle Přikryla vyvolat dojem, že prodejci vozy neprověřují vůbec. První takový seznam autobazarů je již na webu společnosti uveřejněn.

„Zastáváme se jednoznačně všech poctivých prodejců, kteří denně stojí tváří v tvář podvodníkům s ojetými vozy a čelí jejich snahám umístit na trh vozidlo se stočeným tachometrem, nebo nejasným právním původem. Tito prodejci pečlivě prověřují veškerá nabízená vozidla například na webu Ministerstva dopravy, v exekutorských registrech, registrech odcizených vozidel nebo v systému Car Detect a VinCheck. Není přeci žádnou povinností prodejců využívat služeb jedné konkrétní společnosti, o které navíc ministr průmyslu v pořadu České televize prohlásil, že je možné, že podniká na hraně zákona,“ říká Petr Přikryl. CEBIA podle Přikryla totiž nikdy nevysvětlila, odkud získala stavy tachometrů vozidel. „Je proto vůbec otázkou, zda CEBIA disponuje tak velkým datovým fondem, jak tvrdí, a zda tyto informace pocházejí z legálních zdrojů“, uzavírá Přikryl.

„Domníváme se proto, že se společnost CEBIA snaží tímto nečestným způsobem řešit klesající poptávku po svých službách a že reálný stav aktuální legislativy, která stáčení tachometrů příliš neřeší, ji de facto vyhovuje,“ říká Přikryl a doplňuje: „Oslovili jsme proto spolupracující advokátní kancelář se žádostí o stanovisko, zda je jednání společnosti CEBIA v souladu se zákonem, resp. dobrými mravy.“ Nátlaková akce na autobazary má totiž podle Přikryla vytvořit pouze další distribuční kanál, kterým se společnost CEBIA snaží prodat svoje služby. Taková služba však nemá podle něj na západ od našich hranic obdoby. Podobné registry tam většinou spravuje stát, který informace o vozidlech poskytuje zdarma nebo za malý poplatek. „Jednoznačně proto podporujeme aktivity Ministerstva dopravy, které informace o vozidlech zveřejňuje zcela zdarma, stejně tak jako např. společnost VinCheck, která zcela bezplatně nabízí veškeré dostupné informace o vozidlech,“ uzavírá Přikryl. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků