Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Britský malosériový producent lehkých sportovních vozů Caterham představuje další z modelů vycházejících z konceptu někdejšího roadsteru Lotus Seven.

Vloni zjara se stal novým vlastníkem britské malosériové automobilky Caterham Cars Tony Fernandes, majitel závodní stáje Team Lotus Formula 1. Nyní Caterham přichází s novým modelem Supersport R, který by se měl zařadit někam mezi slabší Caterham Supersport a extrémní Superlight. Za zdůraznění stojí, že Caterham průběžně představuje také různé specifické série, za příklad poslouží třeba předloňská řada Caterham Roadsport 125 Monaco Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Supersport R

Skutečnost je ale taková, že s ohledem na kusovou výrobu se značným podílem ruční práce je každý vůz Caterham vlastně originálem. Z dílen společnosti sídlící v Caterhamu v britském hrabství Surrey v současnosti vyjíždějí nerůznější varianty základních řad Classic, Roadsport a Superlight, příští rok mají do závodů vyrazit speciály Caterham-Lola SP/300.R. Jsou zde ale také zcela zběsilé stavby jako Caterham Levante z pera RS Performance (Russell Savory) s měrným výkonem 1 000 koní na tunu…

Ostatní značky

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Ale zpět k novince, která se jako drtivá většina ostatních modelů Caterham tradičně drží pohonných jednotek Ford. Nový Caterham Supersport R disponuje zážehovým čtyřválcem 2,0 Duratec s výkonem zvýšeným na 183 koní (134 kW), který skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciálem s omezenou svorností přenáší svůj točivý moment na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Roadsport 125 Monaco Edition 

Hlavní devizou i tohoto modelu od Caterhamu je však pochopitelně opět enormně nízká hmotnost, jež vozu zajišťuje špičkové jízdní výkony i při použití poměrně slabého a levného motoru. Caterham Supersport R tak při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Součástí výstroje tohoto modelu jsou také sportovní závěsy kol s tužšími pružinami i tlumiči.

Zajímavosti | Sport | Ostatní značky

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Interiér má být opatřen specifickým volantem, závodními skořepinovými sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a řadou dalších na sportovní jízdu orientovaných prvků. A cena? Pokud si troufáte na sestavení ze samostatně dodaných dílů, postačí vám na Caterham Supersport R v přepočtu 795 000 Kč, přičemž kompletní vůz vás vyjde na 890 000 Kč.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků