Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Britská automobilka Caterham v Goodwoodu představí nástupce svého dosavadního modelu R500 Superlight.

Těch firem, které dnes vyrábí moderní interpretace někdejšího kultovního modelu Lotus Seven, je celá řada. Jen pro příklad vzpomeňme společnosti Westfield, Irmscher, Donkervoort, ale také český Kaipan. V posledních měsících to vypadalo, že u Caterhamu sázejí hlavně na maximální podobu s předlohou a spíše usedlejší řidiče (viz edice Roadsport 125 Monaco), kteří mnoho výkonu nežádají. Chyba lávky. Naštěstí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham 620R se představí již za několik dnů v Goodwoodu

Na letošním ročníku Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu automobilka Caterham představí svůj nový model se stručným označením 620R. Navazuje na tradici odlehčeného provedení Caterham CSR260 Superlight z roku 2006 a v jeho rysech je návaznost na legendární Lotus Seven stále velmi zřetelná, ale ve výrobním programu tato novinka nahradí model Caterham R500 Superlight představený před pěti lety.

Ostatní značky

Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Ze svého předchůdce nový Caterham 620R přebírá základní prvky konstrukce, ale hlavně velmi nízkou pohotovostní hmotnost, jež ani v tomto případě nebude výrazně přesahovat hranici 500 kg. Na první pohled si na novince všimneme snad jen upravené přední části karoserie (na masce ale stále zůstává typický motiv čísla 7) a pouze třináctipalcových litých ráfků s pneumatikami Avon ZZR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí dosti sprotovně střiženým dojmem

Interiér se vyznačuje pro Caterham až netypicky rozsáhlým použitím dílů vzhledem připomínajících uhlíkové kompozity, které najdeme na palubní desce, středové konzole i po stranách kokpitu bez dveří. Zaznamenáme ale také novou přístrojovou desku, sportovní volant Momo a skořepinová závodní sedadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se toho ale, snad až na přepracované chlazení, mnoho nezměnilo. Stále tam najdeme konvenční zážehový čtyřválec Ford Duratec s objemem 2,0 l, který díky přeplňování dosahuje výkonu plných 315 koní (232 kW) při 7 700 ot./min. a točivého momentu 296 Nm. To je o plných 50 koní více, než tento agregát dával u předchozího Caterhamu R500 Superlight.

Zajímavosti | Design | Technika | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Ostatní značky

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

A v kombinaci s nízkou hmotností jsou jízdní výkony pochopitelně působivé: nový Caterham 620R zrychlí dle údajů výrobce z 0 na 96 km/h (ano, Anglie…) za 2,79 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 250 km/h. V případě úpravy stálého převodu ale může být tato rychlost prý ještě citelně vyšší. Novinka odstartuje své prodeje krátce po premiéře na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale ceny již známe. Začínají v přepočtu těsně pod hranicí 1,5 mil. Kč, což je mimochodem takřka o čtvrt milionu více, než se prodával R500 Superlight.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 133 470 km
Cena: 160 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků