Časopis Autocar: Mužem roku 2012 je Akio Toyoda

Časopis Time každoročně vyhlašuje Muže roku a na jeho verdikt se vždy netrpělivě čeká. Letos uspěl prezident Barack Obama. Podobně se každý rok čeká i na rozhodnutí prestižního britského časopisu Autocar.

Ten uděluje svoji cenu za přínos automobilovému průmyslu. Vyhlašuje žebříček deseti lidí, kteří podle jeho názoru nejvíce ovlivnili svět aut. Letos vyhrál možná trochu překvapivě Akio Toyoda, šéf problémy sužované Toyoty. 

Šéfredaktor časopisu Steve Cropley rozhodnutí zdůvodnil těmito slovy: „Toyota letos odstartovala rok v hodně těžké pozici. Ale Akio Toyoda společnost provedl všemi úskalími a svoje konání završil představením povedeného modelu Toyota GT86, o jehož zrod se sám výrazně přičinil. Akio Toyoda je správný muž na správném místě.“   

Muž roku 2012 (podle časopisu Autocar)

1.Akio ToyodaToyota, prezident a výkonný ředitel
2.Gerry McGovernLand Rover, hlavní designér 
3.Alan MulallyFord, prezident a výkonný ředitel 
4.Adrian Neset  F1 – Red Bull
5.Alex Zanardiparalympionik, 2 zlaté a 2 stříbrné medaile
6.Lord Charles MarchGoodwood
7.Ratan TataTata Group, předseda  
8.Andy Green  nejrychlejší muž světa  
9.Martin WinterkornVolkswagen AG, předseda představenstva 
10.Charles MorganMorgan, výkonný ředitel   

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků