Carlsson C25: první vlastní práce

Německá ladičská firma Carlsson v Ženevě prezentuje svůj první vůz vlastní konstrukce. I když to tak na první pohled nemusí vypadat.

Ladičské projekty značky Carlsson, takřka výhradně vycházející ze sériových vozů Mercedes-Benz, vám na stránkách AutoRevue.cz představujeme průběžně, ale Carlsson nyní ve svém působení postoupil do nového levelu: přichází s modelem C25 Super GT, jenž je i přes jistou, nejspíš setrvačností danou vzhledovou podobností s Mercedesy čistě interní konstrukční záležitostí. Tento stroj se vyznačuje agresivním vzhledem a luxusním interiérem, přičemž má podle Carlssonu kombinovat „nejvyšší jízdní výkony s unikátním designem a prvotřídní exkluzivitou“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon této novinky se stará vidlicový šestilitrový dvanáctiválec, jenž díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 753 koní (554 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu až 1 320 Nm při 3 750 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Speedshift je při pohotovostní hmotnosti 1 950 kg (u Carlssonu si s hmotností evidentně velkou hlavu nedělali) schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout rychlosti 352 km/h.

Těmto schopnostem by měl odpovídat i podvozek, jenž je osazen aktivním tlumením C-Tronic. Podle výrobce je schopen „samočinně rozpoznat povahu vozovky a návyky řidiče a průběžně tomu přizpůsobovat nastavení podvozku. To neústí jen v příjemné cestování na dlouhé vzdálenosti, ale zároveň drží náklony vozu C25 na minimální úrovni i při průjezdu ostrých zatáček. Díky tomu má vůz „dosahovat perfektních jízdních vlastností v každé situaci a v řidiči vzbuzovat pocit dokonalé kontroly nad jeho strojem.“ Dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Přední kotouče mají rozměry 405 x 34 mm a ty zadní 380 x 28 mm, vpředu je zpomalují šesti a vzadu pak čtyřpístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno Carlssonu C25 v soubě skrývá náznak výjimečné exkluzivity, neboť vyrobeno má být jen 25 automobilů tohoto typu. Základní cena činí 429 000 Euro bez daně, ale lze ji ještě dále řádně navýšit. V seznamu příplatkové výbavy totiž najdeme například audiosystém Focal (18 860 Euro), interiér zdobený čtyřiadvacetikarátovým zlatem (156 000 Euro), skrytý hlásič radarů Valentine One (1 950 Euro) nebo podobně stylizovaný Smart ForTwo (45 000 Euro). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Carlsson C25
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků