Caparo T1 Race Extreme: ještě blíže F1

Nechává vás Caparo T1 chladným? Pak se vás výrobce pokusí rozpálit ještě jednou. A s verzí Race Extreme by se mu to mohlo podařit.

Vozu Caparo T1, dá-li se tato kreatura ještě vůbec nazvat vozem, jsme se na AutoRevue.cz věnovali již mnohokrát. Nejpodrobněji v roce 2007, kdy byl tento stroj za cenu 190 000 britských liber uveden do prodeje. Jeho ambicí nebylo nic menšího, než přiblížit řidičovi pocity pilota formule 1.

Ač to byl cíl více než odvážný, nedá se říci, že by mu vývojáři zůstali na hony vzdáleni - s výkonem 575 koní, kombinovaným se suchou hmotností pouhých 550 kg, dosahuje vůz naprosto fantastických hodnot zrychlení a dovolí vám zažít extrémní přetížení při brzdění i v zatáčkách, až 3 g. Pro srovnání - v běžném autě zažijete okolo 0,9 g a opravdu špičkové supersporty zvládnou něco kolem 1,3 g. S takovými parametry nepřekvapí, že vůz snadno překonal rekord testovacího okruhu britského pořadu Top Gear, kde strčil do kapsy i podobně extrémní Ultimu GTR. Jiné oficiální časy vozu bohužel nejsou známy. Od doby představení T1 ale uběhly již téměř dva roky a firma Caparo Technlogies, jak si výrobce tohoto stroje říká, se rozhodla posunout jeho schopnosti ještě dále. Na trh tak v těchto dnech uvádí verzi  Race Extreme, která už tak neuvěřitelné parametry posouvá ještě dále.

Srdce vozu, atmosféricky plněný motor V8 o objemu 3,5 litru přímo z dílen Capara, bylo posíleno na úchvatných 620 koní, dosahovaných při 10 500 ot./min. Litrový výkon se tak začíná nebezpečně blížit 200 koním, což zní stejně fantasticky jako hodnota 1000 koní na tunu v případě vozu naplněného všemi nezbytnými provozními kapalinami... T1 Race Extreme dále dostalo nový, plně nastavitelný podvozek a nové brzdy s keramickými kotouči o průměru 355 mm, doplněné o odlehčené hliníkové třmeny s šesti resp. čtyřmi titanovými pístky vpředu a vzadu. Při starém nezůstala ani elektronika motoru a řazení, která nyní dovoluje plně individuální nastavení dle představ zákazníka.

Tyto změny se pochopitelně nijak nedotky hmotnosti, která dále zůstává na hodnotě 550 kilogramů. Vůz tak dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,8 sekundy, 160 km/h za 5,8 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Přetížení, kterému vás T1 Race Extreme vystaví, pak bere dech - 4 g při brzdění a 3,5 g v zatáčkách.

Trochu úsměvnou třešinkou na dortu je, že si do vozu nyní můžete za příplatek 3 750 liber přikoupit klimatizaci. Ano, T1 má i ve verzi Race Extreme homologaci pro běžný provoz...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caparo T1
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků