Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac je jen krůček od zavedení částečného autonomního řízení vozidel. Systém nazvaný Super Cruise se poprvé představí v chystanám vlajkovém modelu značky, pravděpodobně velkém luxusním sedanu. Na trhu se takové auto objeví v roce 2016. Nicméně už současné vozy Cadillac mají techniku, která implementaci tohoto systému umožňuje.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Systém Super Cruise je pokročilá funkce adaptivního tempomatu, která už od řidiče nevyžaduje vůbec žádné zásahy do řízení, tedy ani ruce položené na volantu, což dnes systémy pro udržování v jízdním pruhu vyžadují.

V zásadě jde o to, že si řidič nastaví cílovou rychlost a auto ji bude udržovat, samozřejmě v závislosti na okolním provozu. Radarové senzory pak udržují bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a také směr jízdy ve zvoleném jízdním pruhu. Jízdní pruhy ještě systém plně automaticky bez vůle řidiče měnit neumí.

Život řidiče | Bezpečnost | Byznys

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K funkci adaptivního tempomatu je tak přidána i funkce plně automatického ovládání řízení vozidla v jízdním pruhu. Systém ještě není nastaven tak, aby zvládnul prudké zatáčky, ale očekává se, že řidič systém Super Cruise bude používat pouze na dálnici s velikým poloměrem zatáček.

Podle Cadillacu je právě tohle správná cesta, jak naučit zákazníky zvykat si na plně autonomní vozidla. A to ne jen na jejich existenci, ale i na jejich ovládání.

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Mercedes-Benz | Luxusní auta | Cestování

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Cadillac také zavádí systém pro vzájemnou komunikaci mezi auty. Jednotlivá vozidla budou znát polohu, rychlost a směr ostatních aut v okolí, a tak budou moci včas zabránit případné kolizi. Podobně funguje třeba systém TCAS v dopravních letadlech. Problémem je ovšem fakt, že stejný systém musí mít i ostatní auta na silnici. Bude tedy trvat, než se vzájemná komunikace aut stane realitou a třeba se skutečně dočkáme i nějakých povinných černých skříněk.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků