Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac je jen krůček od zavedení částečného autonomního řízení vozidel. Systém nazvaný Super Cruise se poprvé představí v chystanám vlajkovém modelu značky, pravděpodobně velkém luxusním sedanu. Na trhu se takové auto objeví v roce 2016. Nicméně už současné vozy Cadillac mají techniku, která implementaci tohoto systému umožňuje.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Systém Super Cruise je pokročilá funkce adaptivního tempomatu, která už od řidiče nevyžaduje vůbec žádné zásahy do řízení, tedy ani ruce položené na volantu, což dnes systémy pro udržování v jízdním pruhu vyžadují.

V zásadě jde o to, že si řidič nastaví cílovou rychlost a auto ji bude udržovat, samozřejmě v závislosti na okolním provozu. Radarové senzory pak udržují bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a také směr jízdy ve zvoleném jízdním pruhu. Jízdní pruhy ještě systém plně automaticky bez vůle řidiče měnit neumí.

Život řidiče | Bezpečnost | Byznys

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K funkci adaptivního tempomatu je tak přidána i funkce plně automatického ovládání řízení vozidla v jízdním pruhu. Systém ještě není nastaven tak, aby zvládnul prudké zatáčky, ale očekává se, že řidič systém Super Cruise bude používat pouze na dálnici s velikým poloměrem zatáček.

Podle Cadillacu je právě tohle správná cesta, jak naučit zákazníky zvykat si na plně autonomní vozidla. A to ne jen na jejich existenci, ale i na jejich ovládání.

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Cestování

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Cadillac také zavádí systém pro vzájemnou komunikaci mezi auty. Jednotlivá vozidla budou znát polohu, rychlost a směr ostatních aut v okolí, a tak budou moci včas zabránit případné kolizi. Podobně funguje třeba systém TCAS v dopravních letadlech. Problémem je ovšem fakt, že stejný systém musí mít i ostatní auta na silnici. Bude tedy trvat, než se vzájemná komunikace aut stane realitou a třeba se skutečně dočkáme i nějakých povinných černých skříněk.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků