Cadillac XTS s plně grafickými „budíky“ v praxi

A je tu nový trend: namísto konvenčních přístrojových štítů se před řidičem začínají objevovat plně grafické displeje. Je to celkem zvrhlé, ale nabízí to další možnosti individualizace, což ocení zvláště ti, kteří si za volantem rádi hrají…

Stávající úroveň zobrazovací techniky umožňuje celkem efektivně nahrazovat dosavadní analogové ukazatele grafikou velkoplošných displejů LED. V posledních letech jsme se stali svědky již celé řady pokusů o propojení klasických „rafiček“ s displeji, jejichž plocha roste takovým tempem, že bylo jen otázkou času, kdy konvenční ciferníky zcela ustoupí ve prospěch digitálního pokroku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - jednoduché zobrazení

Během uplynulého měsíce vzbudily rozruch informace o tom, že čistě grafický, v širokém spektru konfigurovatelný přístrojový štít bude k dispozici ve vozech BMW 5 a 7 modelového roku 2013, přičemž se proslýchá, že s podobným řešením přijde také nová generace velkého sedanu Mercedes-Benz S-Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - více informací
 

A jak to bude vypadat v praxi? To si můžete prohlédnout na přiložených snímcích a videu vztahujících se ke zcela novému sedanu Cadillac XTS, který je opatřen právě zařízením tohoto druhu. U modelu XTS, jak jsme vás již informovali v dřívějších článcích, půjde o barevný displej s úhlopříčkou 312 mm, jenž nabízí čtyři přednastavené konfigurace sahající od nejjednodušší obrazovky s minimem nejdůležitějších údajů až po „komplet“ včetně ukazatelů teploměru chladicí kapaliny a palivoměru.

Zajímavosti | Americká auta | Design | Technika | Názory | Cadillac

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

A ještě čerstvá osobní zkušenost. Minulý týden jsem jel na Nürburgring a zpět s vozem Range Rover TDV8 opatřeným podobným monitorem namísto konvenčního štítu s rafičkami. Ano, současné Range Rovery tímto zařízením běžně disponují i bez většího reklamního humbuku. Zkušenost to byla zajímavá, kontrast displeje je dostatečný i při různých druzích osvětlení včetně „slunce v zádech“ a záhy si zvyknete.

Klepněte pro větší obrázek
Range Rover a jeho plně grafický přístrojový štít

Poněkud komicky však působí zejména „rafička“ otáčkoměru. Při prudkém sešlápnutí či uvolnění plynového pedálu je její zrychlený pohyb poněkud cukavý. Jde o projev omezené rychlosti digitálního zobrazování a celek do značné míry zesměšňuje, ale jsme přeci jen na začátku tohoto trendu.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků