Cadillac XTS s plně grafickými „budíky“ v praxi

A je tu nový trend: namísto konvenčních přístrojových štítů se před řidičem začínají objevovat plně grafické displeje. Je to celkem zvrhlé, ale nabízí to další možnosti individualizace, což ocení zvláště ti, kteří si za volantem rádi hrají…

Stávající úroveň zobrazovací techniky umožňuje celkem efektivně nahrazovat dosavadní analogové ukazatele grafikou velkoplošných displejů LED. V posledních letech jsme se stali svědky již celé řady pokusů o propojení klasických „rafiček“ s displeji, jejichž plocha roste takovým tempem, že bylo jen otázkou času, kdy konvenční ciferníky zcela ustoupí ve prospěch digitálního pokroku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - jednoduché zobrazení

Během uplynulého měsíce vzbudily rozruch informace o tom, že čistě grafický, v širokém spektru konfigurovatelný přístrojový štít bude k dispozici ve vozech BMW 5 a 7 modelového roku 2013, přičemž se proslýchá, že s podobným řešením přijde také nová generace velkého sedanu Mercedes-Benz S-Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - více informací
 

A jak to bude vypadat v praxi? To si můžete prohlédnout na přiložených snímcích a videu vztahujících se ke zcela novému sedanu Cadillac XTS, který je opatřen právě zařízením tohoto druhu. U modelu XTS, jak jsme vás již informovali v dřívějších článcích, půjde o barevný displej s úhlopříčkou 312 mm, jenž nabízí čtyři přednastavené konfigurace sahající od nejjednodušší obrazovky s minimem nejdůležitějších údajů až po „komplet“ včetně ukazatelů teploměru chladicí kapaliny a palivoměru.

Zajímavosti | Americká auta | Technika | Design | Názory | Cadillac

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

A ještě čerstvá osobní zkušenost. Minulý týden jsem jel na Nürburgring a zpět s vozem Range Rover TDV8 opatřeným podobným monitorem namísto konvenčního štítu s rafičkami. Ano, současné Range Rovery tímto zařízením běžně disponují i bez většího reklamního humbuku. Zkušenost to byla zajímavá, kontrast displeje je dostatečný i při různých druzích osvětlení včetně „slunce v zádech“ a záhy si zvyknete.

Klepněte pro větší obrázek
Range Rover a jeho plně grafický přístrojový štít

Poněkud komicky však působí zejména „rafička“ otáčkoměru. Při prudkém sešlápnutí či uvolnění plynového pedálu je její zrychlený pohyb poněkud cukavý. Jde o projev omezené rychlosti digitálního zobrazování a celek do značné míry zesměšňuje, ale jsme přeci jen na začátku tohoto trendu.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků