Cadillac XTS Platinum: okno do budoucnosti

Studie XTS Platinum Concept naznačuje, kam by mohl směřovat vývoj luxusních sedanů Cadillac v nejbližších letech

A to by nás mohlo zajímat o to více ve světle informace, že General Motors vážně zamýšlí vrhnout na evropské trhy celou paletu nových vozů Cadillac. Střízlivé tvary studie Cadillac XTS Platinum ve firemním stylu Art and Science naznačují, že by tento automobil nemusel být příliš vzdálen od sériové výroby, na každý pád se jedná o zajímavý stroj obsahující řadu novátorských řešení. Alespoň pro značku Cadillac.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

XTS Platinum Concept je dlouhý 5 170 mm a pod kapotou ukrývá hybridní pohonnou soustavu umožňující provoz na čistě elektrický pohon. Z běžné domácí sítě lze údajně akumulátory li-ion plně dobít za pouhých pět hodin, ale pro jistotu se na palubě nachází i konveční zážehový spalovací motor. Je jím vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním naladěný na výkon 354 koní (260 kW) a točivý moment až 400 Nm, který se přenáší na kola obou náprav. Studie stojí na prodvozku s rozvorem náprav 2 837 mm, široká je 1 900 a vysoká 1 500 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při stavbě interiéru se tvůrci zřejmě nechali inspirovat v přírodě. Středová konzole je totiž vyrobena z pravého dřeva, podobně jako obkladové doplňky na palubní desce, dveřích i volantu, přičemž jejich zpracování koresponduje s kvalitním béžovým koženým čalouněním. Cadillac se zřejmě snaží připojit k dalším výrobcům luxusních automobilů v otázce snižování počtu tlačítek a dalších ovladačů s ohledem na usnadnění ovládání a „uklizený“ vzhled interiéru, tomu odpovídá i zapuštění dotykového displeje navigační soustavy. Konvenční tlačítka byla nahrazena dotykovými jednotkami organických diod (O-LED). Přístrojový štít hostí prosvětlený displej namísto běžných analogových ukazatelů.

Exteriér zdobí dvacetipalcové, jedenáctipaprskové lité ráfky nazouvající pneumatiky Bridgestone, hlavní adaptivní světlomety jsou složeny ze soustav LED. Robustní příď, malá zpětná zrcátka nebo decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, to jsou prvky, jež by mohly naznačovat stylistický jazyk cadillaců budoucnosti. Celý vůz byl postaven tak, aby řidiči zajistil snadné ovládání a dobré jízdní vlastnosti a výkony bez omezení komfortu, prostoru a funkčnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS Platinum
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků