Cadillac V1000 CTS-V Hennessey jede 370 km

Americká ladičské společnost Hennessey připravuje extrémně výkonnou verzi beztak výkonného kupé Cadillac CTS-V.

Značka Hennessey se již v minulosti proslavila laděním řady špičkových automobilů, specializuje se na americkou produkci (např. Hennessey Corvette Z700), ale nepohrdne ani evropskou inspirací (Hennessey Venom GT je vylepšenou verzí Lotusu Elise). Nyní však její představitelé obrátili svoji pozornost směrem k novému kupé Cadillac CTS-V Coupe z domácí produkce, jež následuje obdobné projekty postavené na základě verzí CTS-V sedan a kombi. A tak se zrodila stavba V1000 CTS-V Coupe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hennessey Cadillac V1000 CTS-V Coupe

Značka Hennessey začala tím, že vzala standardní, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l LSA s výkonem 556 koní (407 kW) a nahradila jej modifikovaným osmiválcem LS s objemem rovných 7,0 l a dvěma turbodmychadly. Díky celé škále úprav se jí podařilo z tohoto srdce vykřesat rovných 1 000 koní (736 kW) při rozumných 6 400 ot./min. a neuvěřitelných 1 287 Nm točivého momentu ve 4 000 ot./min., přičemž se tentokrát nemusíte bát žádných omluv směřujících k redukci těchto parametrů ve prospěch životnosti převodného ústrojí.

Kupé Hennessey V1000 má z klidu na 96 km/h zrychlit za 3,5 s, čtvrtmíle padne za 10,9 s s výslednou rychlostí 219 km/h a nejvyšší rychlost dosáhne 370 km/h. Posílená brzdová soustava disponuje keramickými kotouči s průměrem 383 mm vpředu i vzadu a osmipístkovými třmeny vpředu a třmeny šestipístkovými vzadu. Značka Hennessey pro toto kupé připravila také speciální interiér čalouněný kombinací kůže, Alcantary a kompozitovými doplňky. Zvenčí se novinka vyznačuje dvacetipalcovými litými ráfky a rozšířenými blatníky z uhlíkových kompozitů. Pokud si na tento superstroj brousíte zuby, musíte být rychlí: Hennessey plánuje vyrobit pouze 12 vozů V1000 CTS-V Coupe.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků