Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Cadillac představil novou generaci modelu CTS-V a hned od prvních řádků tiskové zprávy je jasné, že jde o velmi speciální model. Pod kapotou má totiž přeplňovaný osmiválec produkující výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 855 Nm. Ano, jedná se o nejvýkonnější model, jaký za svých 112 let působení automobilka Cadillac vyrobila.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Základem nového CTS-V je přeplňovaný osmiválec, který dostal systém přímého vstřikování paliva, možnost deaktivovat polovinu válců, ale také menší kompresor schopný ovšem vyšších otáček než tomu bylo dříve. Výkonového maxima dosahuje osmiválec při 6400 ot./min, vrchol točivého momentu je dostupný při 3600 ot./min a maximální možné otáčky činí 6600 ot./min.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou vybavenou samozřejmě manuálním řazením pádly pod volantem. Zrychlení z nuly na amerických 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, maximální rychlost dosahuje na 322 km/h.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Podvozek pracuje s tlumiči Magnetic Ride Control třetí generace, rozvor zůstal shodný se standardními verzemi, ovšem rozchod kol narostl na obou nápravách. Jiné jsou pružiny, stabilizátory jsou větší. Zadní náprava pracuje se samosvorným diferenciálem, brzdy pak dodalo Brembo. Vpředu mají průměr 390 mm, vzadu 365 mm.

Řidič si může vybírat mezi režimy Tour, Sport, Track a Snow. Řízení používá elektromechanický posilovač ZF, přičemž mezi krajními polohami napočítáte pouze 2,37 otáček. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Za pozornost určitě stojí také o 25 procent tužší karoserie, stejně jako standardně dodávaná karbonová kapota (za příplatek můžete mít karbonový také přední nárazník, zadní difuzor a spoiler) a sportovní sedačky Recaro v interiéru.

Nový Cadillac CTS-V se ukáže na nadcházejícím autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků