Cadillac odhalil nový crossover XT5, konkurovat chce BMW X4

Americká automobilka Cadillac zveřejnila první snímky chystaného crossoveru XT5, který nahradí model SRX. Jedná se o novou generaci s novými motory a zásadně přepracovanou technikou. Veřejnost model XT5 prvně uvidí na autosalonu v Dubaji letos v listopadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XT5 si vypůjčí designové rysy z aktuálních modelů značky. Pod povrchem je nová platforma s úspornějšími motory, ale bez dieselu se mimo USA asi neprosadí

Pod povrchem by měla být nová platforma C1XX, která umožní větší variabilitu pohonu, takže vedle základní předokolky nebude problém postavit i čtyřkolku a samozřejmě také hybrid. Nový základ má také poskytovat vyšší pevnost, což by se mělo pozitivně projevit v novém typu bariérových testů.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Pod kapotou Cadillacu XT5 uvidíme přepracovaný atmosférický šestiválec 3,6 litru o výkonu až 250 kW (340 koní) a dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 200 kW (272 koní). Základem bude osmistupňová automatická převodovka.

Zatím ještě nevíme, jak to bude s exportem do Evropy, ale pokud se sem model XT5 na začátku roku 2016 dostane, dá se očekávat trochu vstřícnější cenová politika než třeba u BMW X4, se kterým by mohl nový Cadillac soupeřit. Bez dieselu ho tu ale moc světlá budoucnost stejně nečeká.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků