Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Do konce září prodal Cadillac v Evropě pouhých 412 vozů. Loni to bylo ve stejném čase 953 vozů. To nejsou zrovna povzbudivá čísla. Co za neúspěchem stojí?

Podíváme-li se na nabídku Cadillacu, tak je na první pohled zřejmé, že nemá Evropě v současnosti moc co nabídnout. Velká auta navržená pro americké kupce netáhnou. Chybí i dieselové motory.

Cadillac nyní vkládá hodně nadějí do přicházejícího modelu ATS, kompaktního sedanu, který prý bude mít na to, aby atakoval vozy jako je BMW 3. V modelu XTS pak vidí vyzyvatele Audi A6. To jsou podle představitelů americké značky dva silní hráči, představitelé nové generace vozů, kteří by mohli mít šanci s prodeji v Evropě zahýbat.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nové trumfy? Modely XTS a ATS. 

Ale i kdyby Cadillac s těmito vozy zaujal, tak je očividné, že se prodeje stejně nezdvihnou nijak ohromujícím způsobem. Cadillac si ostatně v Evropě, kde se pokouší prodávat auta už dvě desetiletí, dobře uvědomuje své limity. Dokreslují to i slova jednoho z vrcholných představitelů značky Dona Butlera, viceprezidenta automobilky.

Jiný příběh.

Cadillac očekává, že letos prodá ve 37 zemích světa (kromě USA) 50 tisíc vozů. Větší polovina z toho připadne na Čínu. 

Na otázku, zdali se Cadillac potřebuje nějak výrazně prosadit v Evropě, aby se stal úspěšným globálním hráčem, odpověděl před několika dny na autosalonu v Los Angeles lakonicky: „Ne.“

Při druhé otázce se ale už přeci jen trochu rozpovídal. A ukázal, jak o působení amerického Cadillacu v Evropě smýšlejí nejvyšší manažeři automobilky.

„Je to pro nás pořád důležitý trh, i když naše hlavní aktivity se odehrávají jinde. Zaprvé GM je globální značka a chce být všude tam, kde to dává smysl. A být v Evropě smysl dává. A zadruhé je Evropa důležitá v tom, že právě tady se definuje pojem luxusu. Cadillac proto nemůže stát stranou. Zvyšuje to přitažlivost značky, když jste schopni se postavit zdejším luxusním vozům.“

K prodejům dodal: „Nežiji v klamných představách, že bychom tady mohli rovnocenně soupeřit s BMW, Audi nebo Mercedesem-Benz. Na jejich domácím trhu. To by ode mne bylo hloupé, takto přemýšlet. Evropa je velmi, velmi tvrdý trh. Velmi usazený. Zákazníci zde jsou loajální. Ale je třeba, aby naše přítomnost zde stala smysluplnou.“

Co si za tím představit?

Zřejmě novou strategii, se kterou se Cadillac nyní pokouší prosadit v Evropě podobně, jako se svého času prosadily značky Aston Martin či Bentley v USA. Tedy nabídnout super kvalitu, osobní přístup. Nazývají to „butiková strategie“. 

Klepněte pro větší obrázek
Asijská jednička. Nejprodávanějším modelem Cadillacu v Číně je SRX.
 

 


 

 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků