Cadillac je v Evropě okrajová značka. Má na změnu?

Do konce září prodal Cadillac v Evropě pouhých 412 vozů. Loni to bylo ve stejném čase 953 vozů. To nejsou zrovna povzbudivá čísla. Co za neúspěchem stojí?

Podíváme-li se na nabídku Cadillacu, tak je na první pohled zřejmé, že nemá Evropě v současnosti moc co nabídnout. Velká auta navržená pro americké kupce netáhnou. Chybí i dieselové motory.

Cadillac nyní vkládá hodně nadějí do přicházejícího modelu ATS, kompaktního sedanu, který prý bude mít na to, aby atakoval vozy jako je BMW 3. V modelu XTS pak vidí vyzyvatele Audi A6. To jsou podle představitelů americké značky dva silní hráči, představitelé nové generace vozů, kteří by mohli mít šanci s prodeji v Evropě zahýbat.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nové trumfy? Modely XTS a ATS. 

Ale i kdyby Cadillac s těmito vozy zaujal, tak je očividné, že se prodeje stejně nezdvihnou nijak ohromujícím způsobem. Cadillac si ostatně v Evropě, kde se pokouší prodávat auta už dvě desetiletí, dobře uvědomuje své limity. Dokreslují to i slova jednoho z vrcholných představitelů značky Dona Butlera, viceprezidenta automobilky.

Jiný příběh.

Cadillac očekává, že letos prodá ve 37 zemích světa (kromě USA) 50 tisíc vozů. Větší polovina z toho připadne na Čínu. 

Na otázku, zdali se Cadillac potřebuje nějak výrazně prosadit v Evropě, aby se stal úspěšným globálním hráčem, odpověděl před několika dny na autosalonu v Los Angeles lakonicky: „Ne.“

Při druhé otázce se ale už přeci jen trochu rozpovídal. A ukázal, jak o působení amerického Cadillacu v Evropě smýšlejí nejvyšší manažeři automobilky.

„Je to pro nás pořád důležitý trh, i když naše hlavní aktivity se odehrávají jinde. Zaprvé GM je globální značka a chce být všude tam, kde to dává smysl. A být v Evropě smysl dává. A zadruhé je Evropa důležitá v tom, že právě tady se definuje pojem luxusu. Cadillac proto nemůže stát stranou. Zvyšuje to přitažlivost značky, když jste schopni se postavit zdejším luxusním vozům.“

K prodejům dodal: „Nežiji v klamných představách, že bychom tady mohli rovnocenně soupeřit s BMW, Audi nebo Mercedesem-Benz. Na jejich domácím trhu. To by ode mne bylo hloupé, takto přemýšlet. Evropa je velmi, velmi tvrdý trh. Velmi usazený. Zákazníci zde jsou loajální. Ale je třeba, aby naše přítomnost zde stala smysluplnou.“

Co si za tím představit?

Zřejmě novou strategii, se kterou se Cadillac nyní pokouší prosadit v Evropě podobně, jako se svého času prosadily značky Aston Martin či Bentley v USA. Tedy nabídnout super kvalitu, osobní přístup. Nazývají to „butiková strategie“. 

Klepněte pro větší obrázek
Asijská jednička. Nejprodávanějším modelem Cadillacu v Číně je SRX.
 

 


 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků