Cadillac Escalade: opulence ze Švýcarska

Švýcarská ladičská společnost FAB Design představila svoji přestavbu SUV Cadillac Escalade s čalouněním hadí kůží.

Na naše poměry velmi robustní vozy Cadillac Escalade dobře známe z televizního zpravodajství i filmů o amerických agentech. Naprostá většina se jich prodává na domácím trhu, kde se v loňské statistice HLDI Cadillac Escalade stal absolutně nejkradenějším autem. Ale kouzlo „amerik“ působí také na Starém kontinentě, připomeňme třeba nedávnou sérii Cadillac Escalade Platinum Edition určenou právě pro Evropu. Nyní zde máme pozoruhodný kousek, a opět z Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho vznik se podepsala švýcarská ladičská společnost FAB Desgin, která se jinak specializuje na úpravy automobilů Mercedes – Benz. Zakladatel a majitel firmy Roland Rysanek se nyní pochlubil svým nejnovějším exemplářem. Jeden z jeho dobrých klientů z USA, který ve svých garážích údajně parkuje několik Mercedesů vylepšených FAB Designu, jej totiž pověřil přestavbou Cadillac Escalade. Po chvíli přemýšlení Rysanek nakonec práci pro excentrického Američana vzal a tady je výsledek. Zákazník si vymínil, že tento Cadillac musí být opravdovým unikátem a že bude čalouněn kombinací pravé hadí a umělé krokodýlí kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento projekt vzbudil rozhořčené protesty ze strany ochránců zvířat ze sdružení Pro Wildlife, kteří poukázali na skutečnost, že příliš mnoho hadů padne za oběť lidskému luxusu. Rysanek se je pokusil uchlácholit tvrzením, že všichni hadi, jejichž kůže byla použita na stavbu jeho Escalade, zemřeli bezbolestně… Ale pohlédněme na exteriér, jenž si ve své opulenci s pojetím interiéru nezadá. Nové přídi dominuje mohutná maska chladiče doplněná po stranách specifickými svítilnami a dole pak velkými mlhovkami. Nové jsou také svítilny zadní a oba nárazníky, za pozornost stojí také šílený kryt zadního okna.

Dokonce i ochranné prahy jsou nově navržené a v případě otevření bočních dveří se vyklápějí do podoby schůdků. Pod kapotou se nachází standardní zážehový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 409 koní (301 kW) a točivým momentem 565 Nm. A cena přestavby? Ta zveřejněna nebyla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků