Cadillac Escalade alias čínský Shanxi Victory: podobnost „čistě náhodná“

Máte pocit, že designéři amerických značek nemají světu co říci? Chyba lávky, jejich věhlas nyní prorazil dokonce až v Číně!

Na přelomu tisíciletí koncern General Motors oznámil, že jeho prestižní značka Cadillac hodlá do sériové výroby zavést nový stylistický jazyk pojmenovaný jako „art and science“. Jeho prvním nositelem se před desíti lety stal Cadillac CTS a záhy jej následovaly i ostatní modely značky Cadillac včetně předloňské studie Cadillac Aera, vítěze soutěže Los Angeles Design Challenge, opulentního SUV Cadillac Escalade nebo nového prestižního sedanu Cadillac XTS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shanxi Victory...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a jeho předloha Cadillac Escalade EXT: najdi sedm rozdílů...

Ovšem věhlas směru „art and science“ nyní překračuje hranice kontinentů, kultur a politických systémů. Dosud prakticky neznámá čínská státní automobilka Shanxi Victory se jím důsledně inspirovala při vývoji svého velkého čtyřdveřového pick-upu, a ejhle! Výsledek zřejmě „zcela náhodou“ vypadá prakticky totožně jako Cadillac Escalade EXT, ovšem zadní čelo bylo zřejmě přelepeno z konkurenčního Fordu Ranger předchozí generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rysy Cadillacu se promítly také do čínských dodávek

Ale dost ironie. Soudružští pohlaváři v Číně se zkrátka pouze rozhodli nechat si uplácat další plagiát pro potěchu svoji a smutek pracujícího lidu. Ještě bizarněji pak zazní, že se předního čela inspirovaného Cadillacem dočkaly také malé krabicové dodávky. Kdo ví, jak má své výrobní vzory v Číně ošetřeny koncern GM. Možná Shanxi Victory nakonec v tichosti zmizí stejně jako nedávno JAC 4R3, plagiát amerického Fordu F-150

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků