Cadillac Elmiraj: 500 koní pro pětimetrové kupé

Z celé řady více či méně zajímavých konceptů, které byly k vidění na autosalonu ve Frankfurtu, nesmíme nezmínit Cadillac Elmiraj. Tohle obří kupé naznačuje směr, kterým se bude Cadillac dále ubírat a zároveň představuje jakousi druhou kapitolu po neméně zajímavé studii Ciel Concept. Jak jsme ale psali už dříve, Elmiraj údajně nepředstavuje přímo budoucí model.

Cadillac

Cadillac Ciel: závan dávných časů

Čtyřmístné kupé měří na délku 5207 mm, široké je 1930 mm a vysoké 1397 mm. Rozvor náprav automobilka přímo neuvádí, ale slibuje prostorný interiér mimo jiné právě díky velkému rozvoru. Interiér je koncipován jako 2+2 a nabídne maximálně luxusní materiály. Některé části dostaly titanový dekor (navíc podsvícený), ten doplňuje velbloudí kůže a brazilský palisandr, který se běžně používá na výrobu hudebních nástrojů.

Americká auta | Video | Fascinace | Premiéry | Design | Cadillac

Cadillac Elmiraj naznačuje podobu příštích cadillaků

Pro jednodušší nástup lze přední sedadla posunout dopředu o 254 mm a ta zadní o 101 mm. Myšlenka je taková, že se obě sedadla posunou vpřed, zadní cestující pohodlně nastoupí a následně odjede dozadu, aby mohl nastoupit řidič.

O pohon se stará dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 litru. Jeho maximální výkon činí 500 koní a točivý moment končí na hodnotě 678 Nm. Přesnější specifikace k dispozici nejsou, pět stovek koní ale dostalo na starost 1800 kg, což je porce, se kterou si bez problémů poradí. Poháněna je samozřejmě zadní náprava.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků