Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Tohle auto má pod kapotou vidlicový osmiválec doplněný o kompresor, zvládá stovku za 4,1 s a maximálně jede 306 km/h. Jezdí stejně rychle jako Ferrari, Lamborghini nebo Nissan GT-R a je to kombík!
Seznam kapitol
  1. Sympaticky nenápadný, uvnitř sportovní, Tři sta z místa
  2. Své chyby má, Za dvacet, Cena zajímavá
  3. Kompletní fotogalerie

Automobilka Cadillac se nemůže příliš radovat ze svých prodejních výsledků na Evropském trhu, ale jak se říká, každá mince má dvě strany. O co menší prodejní úspěšnost, o to větší exkluzivita. Cadillac CTS-V Sport Wagon přitahuje pozornost jako magnet nejen kvůli tomu, že jej na našich silnicích potkáte velmi zřídka, ale už samotným designem. Vrcholná verze ovšem dává ještě jeden důvod, proč byste se za ní měli otočit. Honosí se totiž titulem nejrychlejší kombi planety a my jsme ji vyzkoušeli.

Nebudu chodit kolem horké kaše a rozepisovat se o designu. Ten je totiž v tomto případě zcela podřadný. Pod kapotou našeho černého exempláře trůní vidlicový přeplňovaný osmiválec o výkonu 564 koní využívající hliníkový blok motoru a hliníkovou hlavu. Maximální točivý moment činí 747 Nm a celé to dohromady má doslova supersportovní jízdní parametry. Nejvyšší rychlost 306 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 4,1 s. Tohle bude asi hodně zajímavé rodinné cestování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
CTS-V Sport Wagon si určitě s ničím jiným nespletete. Že ale umí jezdit přes 300 km/h, to by asi mnoho lidí na první pohled nepoznalo.

Sympaticky nenápadný, uvnitř sportovní

Na téma design bych nakonec přeci jen jednu věci podotknul. Cadillac CTS-V jakkoliv je tvarován velmi odvážně, rozhodně důsledně maskuje svůj potenciál, a to se mi na něm hodně líbí. Nekřičí na všechny strany, že umí potrápit třeba i Ferrari. Vlastně je velmi nenápadný. Že jde o něco speciálního, to prozrazují jen velká kola a „nafouknutá“ kapota. Člověk by na první pohled od tohoto auta čekal všechno možné, ale určitě ne maximálku přesahující hranici 300 km/h. Zde zkrátka hrají prim činy, ne sliby.

V interiéru už to je docela o něčem jiném. Sportovně tvarované a tvrdé sedačky vás dokonale obejmou. Přímo výborný je volant, který skvěle padne do ruky a to samé platí také o řadicí páce. No a konečně sportovní přístrojový štít s poslední hodnotou 330 km/h také ledasco naznačuje. Samozřejmě, jde o kombi, takže by asi bylo namístě trochu přiblížit, kolik je místa vzadu a jak je to se zavazadelníkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Řadicí páka manuální šestistupňové převodovky výborně padne do ruky. Ano, tohle auto umí jezdit supersportovně a má manuál. Výborně!

Bohužel, odpověď na tyto otázky zní, i když vím, že to je krajně neprofesionální: „Nevím“. Do zavazadelníku jsem se nekoukal a na zadní sedačky jsem se už vůbec neusazoval. Ne, nejsem zas takový lajdák, k tomuto mému jednání mám své dobré důvody. Ale aby se neřeklo, nabídnu tabulková čísla. Zavazadelník v základu pojme 412 litrů, maximálně pak 1484 litrů.

Tři sta z místa

Jakmile jsem usedl za volant a poprvé přišlápl pedál plynu až na zem, okamžitě mě přestaly zajímat nějaké zadní sedačky, kvalitní zpracování nebo velikost zavazadelníku. Tenhle kmbík totiž pochází z horoucích pekel. Veškerá síla motoru se přenáší na zadní nápravu a ta má samozřejmě s přídělem obrovské porce newtonmetrů hodně co dělat. Nejlepší ovšem na tom celém je fakt, že se tak děje za pomoci manuální převodovky. Zapomeňte na nějaké dvouspojky, takhle vypadá to pravé řidičské potěšení.

Spojka má kratičký chod a je tak tuhá, že byste měli pravidelně posilovat levou nohu před tím, než s tímhle autem vyrazíte do městské zácpy. Řadicí páka má taktéž krátké dráhy, mohla by možná mít přesnější chod, ale čert to vem. Určitá syrovost nebo řekněme nedokonalost je jedním z důvodů, proč se mi tohle auto tak líbí.

 

Těsně před hranicí šesti tisíc se rozblikají diody na otáčkoměru, vy tam „kopnete“ dvojku...

 

Takže zařadíme jedničku a pořádně na to šlápneme. Zadek auta se zavlní a kombík vystřelí za doprovodu hrubého zvuku vpřed. Čím víc motor točí, tím víc táhne a to nejlepší předvádí kolem pěti tisíc otáček. Těsně před hranicí šesti tisíc se rozblikají diody na otáčkoměru, vy tam „kopnete“ dvojku, auto sebou cukne, zadek se pod přívalem další dávky newtonmetrů zase zavlní a ručička tachometru míjí stovku.

Už dlouho jsem se za volantem nějakého auta takhle nebavil a je to prostě a jenom kvůli tomu, že extrémně výkonný motor spolupracuje s klasickou manuální převodovkou. Bohužel tahle kombinace se už zas tak často nevidí. Řadím trojku a opět cítím, jak zadní kola mají touhu protočit se. Nebýt stabilizace, asi bych hodně rychle skončil někde mimo silnici. Jak jsem napsal, tenhle kombík pochází ze samotného pekla a jak známo, s čerty nejsou žerty. Stačí trochu vlhká vozovka a začíná jít do tuhého. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sympaticky nenápadný, uvnitř sportovní, Tři sta z místa
  2. Své chyby má, Za dvacet, Cena zajímavá
  3. Kompletní fotogalerie
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků