Cadillac CTS-V má zrychlení jako supersport

Americká automobilka Cadillac zveřejnila finální specifikace svého superostrého sedanu CTS-V a nutno říci, že tradiční konkurenti mohou stát jen s otevřenou pusou a tiše závidět.

Cadillac CTS-V pohání osmiválec o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem a svůj původ má v Corvettě ZR-1. Výkon je pak 556 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 747 Nm.

Dle výrobce má tento sedan vyšší střední třídy a konkurent vozů jako je BMW M5 a Audi RS6, zvládnout sprint na 60 mph, tedy na 96 km/h za pouhých 3,9 s a to je extrémně dobrá hodnota. Jen pro srovnání je to o půl sekundy rychleji, než to zvládnout němečtí konkurenti.

Cadillac CTS-V navíc není jenom vozem pro závody u semaforu, což dokázal na slavné Nordschleife okruhu Nurburgring. Tuto trať zvládl CTS-V za 7 minut a 59 sekund, což je 14 sekund rychleji, než zmíněné BMW M5.

Pokud by se tedy nyní měl hledat král ostrých vozů vyšší střední třídy, mohou německé vozy koukat jen z povzdálí. Dvoutunový kolos Audi RS6 je vším jen ne sportovním vozem a BMW M5 je vedle CTS prostě pomalé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků