Cadillac CTS-V má zrychlení jako supersport

Americká automobilka Cadillac zveřejnila finální specifikace svého superostrého sedanu CTS-V a nutno říci, že tradiční konkurenti mohou stát jen s otevřenou pusou a tiše závidět.

Cadillac CTS-V pohání osmiválec o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem a svůj původ má v Corvettě ZR-1. Výkon je pak 556 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 747 Nm.

Dle výrobce má tento sedan vyšší střední třídy a konkurent vozů jako je BMW M5 a Audi RS6, zvládnout sprint na 60 mph, tedy na 96 km/h za pouhých 3,9 s a to je extrémně dobrá hodnota. Jen pro srovnání je to o půl sekundy rychleji, než to zvládnout němečtí konkurenti.

Cadillac CTS-V navíc není jenom vozem pro závody u semaforu, což dokázal na slavné Nordschleife okruhu Nurburgring. Tuto trať zvládl CTS-V za 7 minut a 59 sekund, což je 14 sekund rychleji, než zmíněné BMW M5.

Pokud by se tedy nyní měl hledat král ostrých vozů vyšší střední třídy, mohou německé vozy koukat jen z povzdálí. Dvoutunový kolos Audi RS6 je vším jen ne sportovním vozem a BMW M5 je vedle CTS prostě pomalé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků