Cadillac CTS-V má zrychlení jako supersport

Americká automobilka Cadillac zveřejnila finální specifikace svého superostrého sedanu CTS-V a nutno říci, že tradiční konkurenti mohou stát jen s otevřenou pusou a tiše závidět.

Cadillac CTS-V pohání osmiválec o objemu 6,2 l, který je přeplňován kompresorem a svůj původ má v Corvettě ZR-1. Výkon je pak 556 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 747 Nm.

Dle výrobce má tento sedan vyšší střední třídy a konkurent vozů jako je BMW M5 a Audi RS6, zvládnout sprint na 60 mph, tedy na 96 km/h za pouhých 3,9 s a to je extrémně dobrá hodnota. Jen pro srovnání je to o půl sekundy rychleji, než to zvládnout němečtí konkurenti.

Cadillac CTS-V navíc není jenom vozem pro závody u semaforu, což dokázal na slavné Nordschleife okruhu Nurburgring. Tuto trať zvládl CTS-V za 7 minut a 59 sekund, což je 14 sekund rychleji, než zmíněné BMW M5.

Pokud by se tedy nyní měl hledat král ostrých vozů vyšší střední třídy, mohou německé vozy koukat jen z povzdálí. Dvoutunový kolos Audi RS6 je vším jen ne sportovním vozem a BMW M5 je vedle CTS prostě pomalé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek